«Βόμβα» στην αγορά μεταχειρισμένων ΙΧ -Εως 192% ο φόρος στα εισαγόμενα - iefimerida.gr

«Βόμβα» στην αγορά μεταχειρισμένων ΙΧ -Εως 192% ο φόρος στα εισαγόμενα

Εικόνα αρχείου / Φωτογραφία: Facebook
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για ακραία και ξαφνική φορολόγηση, που φτάνει έως και το 192%, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κάνει λόγο ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Αντωνιάδης, σε ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνιάδη μέχρι τα τέλη Αυγούστου 2018 τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κατηγορίας ρύπων Euro 5J, και αξίας έως 14.000 ευρώ, επιβαρύνονταν με ειδικό τέλος ταξινόμησης της τάξεως του 6-6,5% της αξίας του οχήματος.

Στα αντίστοιχα της κατηγορίας ρύπων Euro 6, όπως αναφέρει, η επιβάρυνση ήταν 4-4,5%.

«Ξαφνικά και αναίτια και χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες του κλάδου, αποφασίστηκε από 1/9/2018 ο διπλασιασμός του φόρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που ανήκουν στις προαναφερόμενες κατηγορίες και με τρέχουσα αξία –για παράδειγμα- 25.000 ευρώ, να επιβαρύνονται με συνολικό φόρο που αγγίζει το 192%» τονίζει ο Γιάννης Αντωνιάδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η αιφνίδια αλλαγή στο καθεστώς φορολόγησης των μεταχειρισμένων οχημάτων «δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά αυτοκινήτου» καθώς και «ανισότητες και αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των επαγγελματιών του χώρου και καταδικάζει σε αφανισμό έναν ήδη βαριά χτυπημένο από την οικονομική κρίση κλάδο».

Ευνοούνται οι εταιρίες με μεγάλους στόλους

Ο βουλευτής της ΝΔ επισημαίνει ότι η εν λόγω ρύθμιση «ευνοεί συγκεκριμένες εταιρίες που έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο στόλο μεταχειρισμένων οχημάτων (από χρονομισθώσεις κ.λπ), των οποίων τα οχήματα εν μία νυκτί αύξησαν σημαντικά την αξία τους, προσφέροντάς τους μεγάλα κέρδη».

Στην ερώτησή του προς τον κ. Σπίρτζη, ο Γιάννης Αντωνιάδης υπογραμμίζει ότι θα έπρεπε να έχει δοθεί παράταση ενός ή δύο ετών προκειμένου να προετοιμαστούν οι επαγγελματίες του κλάδου.

«Παράλληλα, ο Έλληνας αγοραστής που δεν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ένα καινούριο αυτοκίνητο, με την αύξηση στην τιμή των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, θα στραφεί αναγκαστικά σε εισαγόμενα οχήματα παλαιότερων ετών, φορτωμένα με πολλά χιλιόμετρα στο οδόμετρο, που είναι μεν φθηνότερα, αλλά πιο επικίνδυνα και ρυπογόνα» προσθέτει ο βουλευτής της ΝΔ και καταλήγοντας ερωτά τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη:

«Με ποια κριτήρια λάβατε την απόφαση για αύξηση της φορολογίας στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με τους επαγγελματίες του χώρου;
Σκοπεύετε να επαναφέρετε το καθεστώς φορολόγησης εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων στα προ του 9/2018 επίπεδα;»

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ