«Θα πρέπει κάποιος να ενημερώσει τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι το έργο Ελευσίνα- Υλίκη υλοποιείται από την Περιφέρεια Αττικής», δήλωσε η Ρένα Δούρου, σχολιάζοντας τις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις νέες υποδομές.
«Είναι μάλλον σαν το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, το οποίο επίσης εξήγγειλε ότι θα υλοποιήσει άμα τη ανάληψη των καθηκόντων του...», πρόσθεσε η περιφερειάρχης Αττικής, σε σκωπτικό ύφος.
«Η αλήθεια είναι ότι με έκπληξη, για να μην πω για άλλα συναισθήματα, άκουσα σήμερα τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης να εξαγγέλλει ένα έργο, αυτό της Ελευσίνας-Υλίκης, για το οποίο τον καλώ μαζί με τους συνεργάτες του που τον συμβούλεψαν, να το επισκεφτούμε από κοινού μια και πρέπει να σας πω ότι τα πρώτα 17 χιλιόμετρα εξ' ολοκλήρου από την Περιφέρεια Αττικής υλοποιούνται, κόστος έργου 75 εκατ. ευρώ και η Περιφέρεια διατίθεται να αναλάβει και το υπόλοιπο του έργου, δηλαδή από το 17ο χιλιόμετρο ως το 43ο», δήλωσε η κ. Δούρου στο περιθώριο της συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.
«Η Περιφέρεια Αττικής υλοποιεί αυτό το πολύ δύσκολο έργο για τους οδηγούς, γνωρίζουν όλοι πόσο κακό οδικό δίκτυο ήταν, με ίδιους πόρους, δεν προβλέπονται διόδια και βέβαια δεν προσφεύγουμε στο ιδιωτικό κεφάλαιο, στον ιδιωτικό δανεισμό. Ηταν ένα όραμα του Δοξιάδη», ανέφερε ακόμη.
Η αντίδραση του υπουργείου Υποδομών
Το πρόγραμμα της ΝΔ για τις υποδομές σχολίασε με ανακοίνωση και το υπουργείο Υποδομών, αναφέροντας ότι εξαγγέλθηκαν έργα που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν δημοπρατηθεί.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Ακούσαμε το πρόγραμμα της ΝΔ για τις Υποδομές και πραγματικά μείναμε έκπληκτοι.
Πρώτον, εξήγγειλαν έργα που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν δημοπρατηθεί.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα: ο Ε65, η υποθαλάσσια της Σαλαμίνας, η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.
Δεύτερον, μείωσαν τα έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί, είτε δημοπρατηθεί, είτε είναι προς δημοπράτηση και έχουν εξασφάλιση πόρων όπως το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη, η παράκαμψη της Χαλκίδας και οδικά έργα σε Λέσβο και Ρόδο, ο κάθετος άξονας της Εγνατίας στη Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, ο κάθετος άξονας Δράμα – Αμφιπόλη, που δεν τόλμησαν να τα πουν.
Τρίτον, το πρόγραμμα παρουσίασαν οι κύριοι υπεύθυνοι της απαξίωσης των Υποδομών, των Μεταφορών, των Αστικών Συγκοινωνιών και του Σιδηρόδρομου, δηλαδή οι κ.κ. Χατζηδάκης, Παπαθανασίου, Μητσοτάκης.
Ο πρώτος, ο κ. Χατζηδάκης, που ως Υπουργός Μεταφορών και Υπουργός Ανάπτυξης και Οικονομίας επαναδιαπραγματεύτηκε τις συμβάσεις παραχώρησης μειώνοντας το φυσικό αντικείμενο κρατώντας ψηλά το τίμημα και τα διόδια, διέλυσε τον ελληνικό Σιδηρόδρομο (και όχι μόνο) και σε αγαστή συνεργασία με τον κ. Παπαθανασίου, ως ΓΓ Μεταφορών, άφησαν εκατοντάδες εκατομμύρια απλήρωτα για τις Αστικές Συγκοινωνίες , κυκλώματα πλαστών εισιτηρίων και πάνω από 16 δισεκατομμύρια σε ανοιχτές υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων για τον ελληνικό Σιδηρόδρομο. Επέκτειναν τη σύμβαση του ΟΑΣΘ συνεχίζοντας τη σπατάλη εκατοντάδων εκατομμυρίων στη γνωστή κρατικοδίαιτη ιδιωτική πρωτοβουλία της ΝΔ.
Ο τρίτος, ο κ. Μητσοτάκης, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με μετατάξεις και απολύσεις από κρίσιμες ειδικότητες του Σιδηροδρόμου, των Αστικών Συγκοινωνιών, των εποπτευόμενων φορέων και των Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Τέταρτον, ανακοίνωσαν ότι δεν θα καταργήσουν τον νόμο 4412/16 για τον οποίο μέχρι χθες μας κατήγγειλαν.
Η «αποτελεσματικότητα» της ΝΔ στα Δημόσια έργα και τις Υποδομές είναι συστατικό της στοιχείο.
Κανείς δεν θα ξεχάσει τις λαμαρίνες του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Κανείς δεν θα ξεχάσει τα «κολωνάκια» στην Κορίνθου – Πατρών.
Κανείς δεν θα ξεχάσει τα κωλύματα της Ιόνιας, των Τεμπών, του ενός τρίτου του Ε65 και του Μορέα.
Κανείς δεν θα ξεχάσει τις δεκαετίες του σιδηροδρομικού δικτύου, της σήραγγας του Καλλιδρόμου, του τμήματος Τιθορέα - Δομοκός, της σύνδεσης της Πάτρας.
Ευτυχώς για τις Δημόσιες Υποδομές, τις Μεταφορές, τις Αστικές Συγκοινωνίες, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας, δεν θα τους δοθεί η ευκαιρία».