Μοντέλα ποζάρουν κοιτάζοντας λάγνα τον φακό, φορώντας μόνο εσώρουχα και κράνος. Οχι, δεν είναι διαφήμιση για το πρώτο. Είναι η καμπάνια για την ασφάλεια των ποδηλατών που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στη Γερμανία.
«Το θέμα είναι να κερδίσεις την προσοχή», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αντρέας Σέουερ, κατά την παρουσίαση, κρατώντας μία από τις επίμαχες αφίσες. Αυτό σίγουρα το πέτυχαν οι εμπνευστές της καμπάνιας, για την οποία έχει ξεκινήσει μια τεράστια συζήτηση.
Το ζήτημα βέβαια είναι ότι κανείς δεν ασχολείται με το κράνος, που ήταν και ο στόχος. Αυτό που σχολιάζουν οι επικριτές της διαφήμισης είναι το γεγονός ότι η ασφάλεια των ποδηλατών προωθείται με σέξι πόζες ημίγυμνων μοντέλων. «Είναι ντροπιαστική, σεξιστική και ξεπερασμένη», σχολίασε η Κάτια Μαστ, βουλευτής των Σοσιαλδημοκρατών.
Το βίντεο του υπουργείου Μεταφορών
Στην καμπάνια- για την οποία παραδόξως δεν χρησιμοποιήθηκαν ποδήλατα παρότι απευθύνεται σε ποδηλάτες- το σλόγκαν είναι «Φαίνεται χάλια, αλλά μου σώζει τη ζωή». Στόχος είναι, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, να πειστούν ιδιαίτερα οι νεαρές γυναίκες, που πιστεύουν ότι τα κράνη δεν είναι ελκυστικά.
Αυτό το επιχείρημα δεν έπεισε πολλούς. Οι αντιδράσεις προήλθαν ακόμη και από το υπουργικό συμβούλιο. Για παράδειγμα η Φρανζίσκα Γκίφι, υπουργός αρμόδια για οικογενειακά θέματα, δημοσίευσε στο Facebook μια φωτογραφία στην οποία στέκεται δίπλα στο ποδήλατό της, ντυμένη και φορώντας κράνος. «Αγαπητέ Αντρέας Σέουερ, μπορείς να είσαι ντυμένη όταν φοράς κράνος», έγραψε.
Η ανάρτηση της Φρανζίσκα Γκίφι
Πάντως ο υπουργός Μεταφορών δεν πτοείται. Με ανάρτησή του στο Twitter, απαντώντας σε όσους αντέδρασαν, αποκάλεσε την εν λόγω καμπάνια μια από τις πιο επιτυχημένες που έχει κάνει το υπουργείο του, επειδή συζητιέται τόσο.