Οι γαστρονομικές γεύσεις της Κροατίας και τα προϊόντα με υψηλή διατροφική αξία αποτελούν πόλο έλξης των ξένων επισκεπτών, σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν στη διάρκεια του συνεδρίου με θέμα την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων ως οχήματος ανάπτυξης του τουρισμού.
Το γεγονός αυτό είναι μια τεράστια ευκαιρία για τους παραγωγούς τροφίμων και κρασιού στη χώρα, τόνισε ο υφυπουργός Τουρισμού της Κροατίας, Φράνο Μάτεσιτς, ανακοινώνοντας τους βασικούς πυλώνες του σχεδίου δράσης για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού, στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Η Κροατία, τόνισε ο κ. Μάτεσιτς, έχει τις δυνατότητες να καταστεί ένας αναγνωρίσιμος γαστρονομικός προορισμός και να ενταχθεί στους είκοσι κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως. Σημείωσε επίσης ότι το 15% του συνόλου των αγροτικών προϊόντων της χώρας συνδέονται με τον τομέα του τουρισμού. Το ποσοστό αυτό -πρόσθεσε- δεν είναι αρκετό για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του τομέα και γι' αυτόν τον λόγο κρίνεται απαραίτητη η αύξησή του.
Εκπρόσωπος του υπουργείου Γεωργίας επισήμανε ότι η Κροατία διαθέτει 20 προϊόντα προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ) και γεωγραφικής ένδειξης (ΠΓΕ).
Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ στο σύνολό τους, οι συμμετέχοντες στο συνέδριο που διοργάνωσε η WYG International Development Consultancy, το Ινστιτούτο Τουρισμού και το Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων, σε συνεργασία με εταίρους σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, τόνισαν ότι τα επόμενα χρόνια η Κροατία καλείται να απαντήσει στις προκλήσεις που απορρέουν από τις διεθνείς τάσεις.
Το έργο Gourmet Croatia, διάρκειας 18 μηνών, στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιήθηκε το συνέδριο, έχει προϋπολογισμό 68 εκατομμυρίων ευρώ. Το 85% προέρχεται από ευρωπαϊκά κονδύλια και το υπόλοιπο 15% από εθνικούς πόρους.