«Προχωράμε άμεσα στον διορισμό των 4.500 εκπαιδευτικών. Έως τις 15 Μαρτίου θα έχει ανοίξει η προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ».
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, κατά την περιοδεία του σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Φλώρινα.
Στη διάρκεια της επίσκεψής του στις εγκαταστάσεις του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Φλώρινας και στην εκτενή συζήτηση που ακολούθησε με τον σύλλογο διδασκόντων των δύο σχολείων, ο υπουργός Παιδείας ενημέρωσε ότι, κατόπιν συνεννόησης και με την αρμόδια υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, θα εκδοθεί μία πράξη υπουργικού συμβουλίου, που θα κατοχυρώνει τη δυνατότητα προκήρυξης των 5.250 μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών, για τις προσλήψεις που έχουν προγραμματιστεί για το 2020.
Απαντώντας σε ερωτήσεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται για περισσότερα από 10 χρόνια ως αναπληρωτές, ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε ότι, κατά τη συζήτηση που έγινε εντός της Βουλής, πρότεινε στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και στην αρμόδια για θέματα εκπαίδευσης της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, ανεξάρτητα από το ποιο κόμμα θα βρίσκεται στην κυβέρνηση να δεσμευτούν και να ψηφίσουν την πρόταση της κυβέρνησης για πρόσληψη 15.000 εκπαιδευτικών, με άξονα διορισμού τους έως το 2022, αλλά μέχρι στιγμής -και ξέρουμε γιατί- δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση, κατέληξε ο υπουργός.
Για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή» (ΜΝΕΑ) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και λήγει το 2020, υποσχέθηκε ότι θα συνεχιστεί η λειτουργία και πέραν του 2020.
Χαρακτήρισε ως απαράδεκτη τη στάση πολλών δημάρχων απέναντι στους εκπαιδευτικούς των παραμεθόριων περιοχών και με αφορμή τη δυσκολία ενοικίασης διαμερισμάτων που υπάρχει εξαιτίας της γνωστής πλατφόρμας, ανακοίνωσε ότι ξεκινά μια προσπάθεια σε συνεργασία με τις «Κτιριακές υποδομές» να αξιοποιηθούν κτίσματα που ανήκουν στο Δημόσιο και να δημιουργηθούν κοινωνικές κατοικίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να υπηρετούν σε περιοχές, όπου υπάρχει σοβαρό πρόβλημα εξεύρεσης στέγης.
Απευθυνόμενος, δε, στους 50 και πλέον εκπαιδευτικούς, σημείωσε ότι ο μοναδικός πυλώνας που στα σκληρά χρόνια των μνημονίων δεν κατάρρευσε ήταν η εκπαίδευση και αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί σήκωσαν αυτό το φορτίο, προσθέτοντας ότι αυτή η κυβέρνηση το αναγνωρίζει στο πρόσωπό τους.
Ο υπουργός Παιδείας είχε κατ' ιδίαν συνομιλίες με τους μαθητές των ΕΠΑΛ, τους εξήγησε ότι τα ποσοστά με τα οποία εισάγονταν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα συνεχίσουν να υφίστανται, αλλά για τα ΑΕΙ της χώρας.
Εξήγησε αναλυτικά τον θεσμό των διετών προγραμμάτων σπουδών για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο στα περισσότερα πανεπιστήμια της χώρας, όπου θα παρέχουν εκτός του πτυχίου Ειδικότητας και την επαγγελματική άδεια χωρίς να χρειάζεται ο απόφοιτος να δίνει εξετάσεις πιστοποίησης.
Ο υπουργός ανακοίνωσε, επίσης, τη λειτουργία διετούς σχολής Αμπελουργίας και Οινοποιίας στο Αμύνταιο και πρόσθεσε ότι οι διδάσκοντες, σε ποσοστό 30%, θα είναι από το πανεπιστήμιο και το υπόλοιπο ποσοστό από εξειδικευμένα τεχνικά και επιστημονικά στελέχη από την αγορά εργασίας. «Όσο θα προχωρά η υλοποίηση αυτού του μέτρου δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης και τα διάφορα ΙΕΚ που λειτουργούν στη χώρα», σημείωσε.
Κατά την επίσκεψή του στο 3ο Δημοτικό Φλώρινας, ο κ. Γαβρόγλου μπήκε στις Β' και Γ' τάξεις του σχολείου και είχε διάλογο με τους μαθητές, που του έθεσαν ορισμένα από τα αιτήματά τους, όπως το βάψιμο των αιθουσών, τη δημιουργία χώρου πρασίνου στην αυλή του σχολείου τους, ενώ κάποιοι του πρότειναν ορισμένα μαθήματα, αντί για την τάξη, να γίνονται στο προαύλιο ή στη φύση