Παράσταση διαμαρτυρίας στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) πραγματοποιούν αυτήν την ώρα εκπαιδευτικοί, μέλη της ΕΛΜΕ και σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αθήνας με τη στήριξη της ΟΛΜΕ ζητώντας την προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία.
Ειδικότερα, όπως εξηγούν, απαιτούν από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του ν. 4547/2018 για τις «Νέες δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης» και να αποσύρει συγκεκριμένη εγκύκλιο που καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης που αναλαμβάνουν την ευθύνη της πρώτης διάγνωσης (!) και να διαμορφώσουν κι εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης!
«Τα ΚΕΣΥ ασχολούνται με το παιδί μετά την αποδοχή της αποτυχίας του ΕΠΕ από την ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και τη σύνταξη σχετικής αιτιολογημένης έκθεσης προς το ΚΕΣΥ από το Σύλλογο Διδασκόντων», σημειώνουν.
Αναλυτικά, τα αιτήματα τους -τα οποία κατατέθηκαν και στη διεύθυνση του ΚΕΣΥ- είναι τα εξής:
-Κατάργηση του νόμου 4547/18 και απόσυρση της εγκυκλίου 220703/Δ3 για τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης στις σχολικές μονάδες.
-Πλήρης στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα -και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο- η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της αξιολόγησης και κατ' επέκταση της υποστήριξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες και των σχολικών μονάδων.
-Απρόσκοπτη πρόσβαση της οικογένειας, χωρίς τα προαπαιτούμενα που ορίζει ο νέος νόμος για τις δομές.
-Παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή που την χρειάζεται με βάση τη διάγνωσή του.
-Στελέχωση των σχολείων με το απαιτούμενο μόνιμο προσωπικό για την συστηματική υποστήριξη των μαθητών.
Οι εκπρόσωποι των συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καταλήγουν σε σχετική ανακοίνωση τους: «Διεκδικούμε στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και του αναγκαίου αριθμού ΕΕΠ και ΕΒΠ για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών, με μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!».