Το σημείο συντριβής του μοιραίου Boeing της Malaysia, που εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου του 2014 ενώ πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, λέει ότι υπολόγισε ένας Βρετανός μαθηματικός με τη βοήθεια ηχητικών υποβρύχιων κυμάτων.
Ο δρ Ουσάμι Κάντρι, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, υποστηρίζει ότι κατάφερε να εντοπίσει δύο πιθανά σημεία, όπου συνετρίβη η MH370 στη θάλασσα. Το ένα είναι κοντά στη Μαδαγασκάρη και το άλλο στον Ινδικό Ωκεανό, αλλά βορειότερα της ζώνης που έχουν καλύψει οι έως τώρα έρευνες.
Ο Βρετανός επιστήμονας χρησιμοποίησε δεδομένα από τα ηχητικά κύματα που συνέλεξαν υποβρύχια μικρόφωνα και τα οποία, όπως λέει, προκάλεσε η πρόσκρουση του αεροσκάφους στο νερό, αλλά όπως επισημαίνει έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς 25 λεπτά καταγραφών.
Ο δρ Κάντρι, που ειδικεύεται στη φυσική ωκεανογραφία και την αξιοποίηση της ισχύος των κυμάτων, εξηγεί ότι όταν ένα αντικείμενο προσκρούσει στο νερό, τα κύματα επιφανείας μικραίνουν ολοένα και περισσότερο μέχρι που δεν είναι πλέον ορατά. Τα κύματα ταξιδεύουν μέσω του νερού και μολονότι δεν είναι πλέον ορατά, τα «ακουστικά βαρυτικά κύματα» μπορούν να ταξιδέψουν χιλιάδες χιλιόμετρα. Κι αυτά τα κύματα είναι, όπως λέει, που «μεταφέρουν ζωτικές πληροφορίες για την πηγή της πρόσκρουσης, προτού διασκορπιστούν».
Όταν συνετρίβη το αεροσκάφος με τους 239 επιβαίνοντες στον Ινδικό Ωκεανό, όπως πιστεύεται ευρέως ήταν σε λειτουργία τρία υποβρύχια μικρόφωνα, τα αποκαλούμενα υδρόφωνα.
Το ένα απ’ αυτά -HA08 όπως αποκαλείται- βρίσκεται στην αμερικανική βάση βομβαρδιστικών Ντιέγκο Γκαρσία, στο αρχιπέλαγος Τσάγκος στον Ινδικό Ωκεανό. Αλλά η απουσία καταγραφών 25 λεπτών από το συγκεκριμένο υδρόφωνο είναι ανεξήγητη, κατά τον Βρετανό επιστήμονα.
«Οι θέσεις των σημάτων που βρέθηκαν με τη χρήση δεδομένων από το HA08 απαιτούν περαιτέρω προσεκτική, λεπτομερή ανάλυση. Δυστυχώς, πέρα από τα θορυβώδη καταγεγραμμένα σήματα, απουσιάζουν 25 λεπτά δεδομένων από το HA08. Τα σήματα που αναλύσαμε, δείχνουν ότι υπήρξε μια παύση λειτουργίας επί 25 λεπτά, που δεν έχει εξηγήσει ο Διεθνής Οργανισμός για την Πλήρη Απαγόρευση των Πυρηνικών Δοκιμών, στην ευθύνη του οποίου υπάγονται οι σταθμοί των υδροφώνων», σημειώνει σε άρθρο του.
Στις 22 Ιανουαρίου η εταιρεία Ocean Infinity με έδρα του Τέξας, μετά από συμφωνία που υπέγραψε με την κυβέρνηση της Μαλαισίας -και η οποία προβλέπει μηδαμινή αποζημίωση αν δεν βρει τίποτε- ξεκίνησε νέες έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους μετά την αποτυχία μιας προηγούμενης, η οποία στοίχισε περί τα 145 εκ. δολάρια.
Η εταιρεία έχει περιθώριο τριών μηνών για την αναζήτηση του αεροσκάφους. Αξιωματούχοι είπαν ότι υπάρχουν 85% πιθανότητες να βρουν ίχνη του αεροσκάφους σε μια νέα περιοχή ερευνών έκτασης 15.000 τ.μιλίων, αλλά πολλοί φοβούνται ότι το μοιραίο Boeing δεν θα βρεθεί ποτέ...