Ένα «έξυπνο» ελαστικό αυτοκινήτων αναπτύσσουν Γερμανοί ερευνητές. Όπως υποστηρίζουν το νέο ελαστικό θα έχει τη δυνατότητα μπορεί να προσαρμόζεται μόνο του στις εκάστοτε συνθήκες του δρόμου και μάλιστα καθ' οδόν, χωρίς ο οδηγός να πρέπει να σταματήσει ή να επέμβει ο ίδιος με κάποιο τρόπο.
Έτσι, οι οδηγοί δεν χρειάζεται να «φοράνε» στο οχήματά τους άλλα ελαστικά το καλοκαίρι και άλλα το χειμώνα, ιδίως στις περιοχές όπου βρέχει ή παγώνουν οι δρόμοι συχνά. Το αυτο-προσαρμοζόμενο ελαστικό θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και σε όσους κάνουν πολύ μακρινά ταξίδια, στη διάρκεια των οποίων αντιμετωπίζουν τελείως διαφορετικές καιρικές συνθήκες.
Οι επιστήμονες του πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Λειψίας, με επικεφαλής τον Ντέτλεφ Ρίμερ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, παρουσίασαν το αποτέλεσμα των ερευνών τους στη φετινή έκθεση του Ανοβέρου, την μεγαλύτερη βιομηχανική έκθεση του κόσμου.
«Οι σημερινές επιλογές των ελαστικών συνιστούν πάντα ένα συμβιβασμό ανάμεσα στην ικανότητα φρεναρίσματος και στη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης. Ο οδηγός πρέπει να παίρνει υπόψη του όλων των ειδών τις καιρικές συνθήκες, αλλά δεν μπορεί να αλλάζει ελαστικά καθώς οδηγεί», δήλωσε ο Ρίμερ.
Το νέου τύπου ελαστικό είναι εφοδιασμένο με ηλεκτρονικούς αισθητήρες που αναγνωρίζουν τις μεταβολές του οδοστρώματος, είτε πρόκειται για άσφαλτο είτε για χωματόδρομο, ανάλογα με το αν έχει ήλιο, βρέχει, χιονίζει κλπ. Αμέσως το προφίλ του ελαστικού αναπροσαρμόζεται αυτομάτως (υψώνεται ή πλαταίνει), ενώ το όχημα κινείται.
«Με αυτό τον τρόπο το αυτοκίνητο είναι πάντα εφοδιασμένο με το καλύτερο δυνατό ελαστικό, ενώ ο θόρυβος και η κατανάλωση βενζίνης βρίσκονται στο καλύτερο δυνατό σημείο αυτομάτως. Ο οδηγός δεν έχει να νοιαστεί πια για να αλλάξει τα ελαστικά του. Το ίδιο το ελαστικό «σκέφτεται μόνο του», δήλωσε ο Ρίμερ.
Πάντως το πρωτοποριακό ελαστικό, για το οποίο έχει κατατεθεί η σχετική πατέντα κατοχύρωσης των εμπορικών δικαιωμάτων του, βρίσκεται ακόμα στη φάση της ανάπτυξης και των δοκιμών και απέχει πολύ από το να θεωρηθεί ολοκληρωμένο προϊόν. Η έρευνα εστιάζεται κυρίως στα υλικά που πρέπει να χρησιμοποιηθούν στο κινητά μέρη του προφίλ του ελαστικού.