Ο γιος του Μανόλη Αναγνωστάκη, Ανέστης, μιλά στο iefimerida: «Ψηφίζω ΝΔ!» - iefimerida.gr

Ο γιος του Μανόλη Αναγνωστάκη, Ανέστης, μιλά στο iefimerida: «Ψηφίζω ΝΔ!»

Ανέστης Αναγνωστάκης

Ο Ανέστης Αναγνωστάκης, γιος του «αριστερόχειρα» και μεγάλου μας ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη, δηλώνει πως θα ψηφίσει ΝΔ.

Τον επισκεφτήκαμε, στο πατρικό σπίτι του, στην Πεύκη. «Ντυθείτε καλά, γιατί εδώ δεν έχω καλοριφέρ και επικρατεί πολικό κρύο» μας είπε. Ο Ανέστης, βρισκόμενος σε οικονομική στενότητα, δεν έχει τα χρήματα να πληρώσει πετρέλαιο. Στο κρύο σπίτι του, όμως, υπάρχει ένας καυτός θησαυρός: Βιβλία, γραπτά, κολλάζ, πίνακες και άλλα ντοκουμέντα, που συνιστούν το εκπληκτικό Αρχείο των γονιών του.

Οι γονείς του Ανέστη, Μανόλης Αναγνωστάκης και Νόρα Βαρβέρη, την ημέρα του γάμου τους, 16 Μαΐου 1956.

Μένει εμβρόντητος κανείς, από τα τόσα στοιχεία που υπάρχουν και φωτίζουν μια μεγάλη περίοδο από την Κατοχή, ως και αρκετά χρόνια μετά την πτώση της χούντας.

Ο Ανέστης, μόνος, έχει αφιερωθεί στην διαφύλαξη αυτού του σημαντικότατου Αρχείου.

Δεν υπάρχει ντουλάπι, τοίχος, κάποια γωνιά, που να μην έχει ντοκουμέντα μιας εποχής, πολλές πληροφορίες για την ιστορία της Αριστεράς, αλλά και για την μεταπολεμική ποίηση στην Ελλάδα.

Παντού, σε όλο το σπίτι, σε σερβάντες, βιβλιοθήκες, τραπέζια, γωνιές και αποθήκες, υπάρχουν σημειώσεις, βιβλία πολύτιμα, καλλιτεχνικά έργα, ακόμα και μαγνητοταινίες με λόγια του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη.

Ο πατέρας του Ανέστη, Μανόλης Αναγνωστάκης, υπήρξε κορυφαίο μέλος της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς ποιητών, ένας λυρικός που υπηρέτησε τίμια και στοχαστικά την κριτική ποίηση, την ποίηση που αμφιβάλλει, αμφισβητεί και ελέγχει. Στρατευμένος στην Αριστερά, από τα χρόνια της Κατοχής, αγωνίστηκε για τις ιδέες του, χωρίς δογματισμό, κριτικάροντας και την Αριστερά, και πληρώνοντας το τίμημα, να χαρακτηριστεί αιρετικός.

Ανέστης Αναγνωστάκης

«Γιατί δεν έχετε θέρμανση;» ρωτήσαμε τον Ανέστη.

«Δεν έχω χρήματα για πετρέλαιο» είπε και συνέχισε «...να σας βάλω ένα ποτήρι κονιάκ να ζεσταθείτε λίγο».

Καθώς μας βάζει κονιάκ, τον περιεργαζόμαστε. Με το μπερέ και το κασκόλ που φορά, μοιάζει σαν γάλλος μποέμ. Ψηλός σαν τον πατέρα του, αλλά διαφορετικών ιδεών.

Ο Ανέστης βάζει κονιάκ να ζεσταθούμε αφού στο σπίτι δεν υπήρχε θέρμανση.

«Ο πατέρας μου με προέτρεπε να πηγαίνω στον Ρήγα, στην οργάνωση νέων του ΚΚΕ Εσωτερικού. Τα γραφεία τους, ήταν δίπλα από το σπίτι μας, όταν ζούσαμε στη Θεσσαλονίκη. Πήγα μια φορά, αλλά δεν μου κίνησε το ενδιαφέρον. Εγώ, άλλα ήθελα. Είχα επηρεαστεί τότε, πολύ από τη ροκ μουσική, και ακολούθησα άλλο δρόμο...».

Στη συζήτησή μας με τον Ανέστη, μαθαίνουμε πως τελείωσε τη Σχολή Βακαλό, και ότι ασχολήθηκε ένα διάστημα με τη ζωγραφική. Μας έδειξε μάλιστα και σχέδια και πίνακες που έχει φιλοτεχνήσει. Μαθαίνουμε ακόμη, ότι και ο πατέρας του, ο Μανόλης Αναγνωστάκης, είχε ταλέντο στα εικαστικά. Σε ένα τοίχο, υπήρχαν αρκετά έργα του «αιρετικού» ποιητή, σε μικτή τεχνική (κολλάζ και κραγιόνια), που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε σαν υπερρεαλιστικά.

Άτιτλο έργο του Μανόλη Αναγνωστάκη, από τη σειρά που φιλοτέχνησε στα χρόνια της δικτατορίας. Μικτή τεχνική, κολλάζ και κραγιόνια.1971.

«Εντύπωση κάνει που δεν σας γοήτευσε η Αριστερά...» είπαμε στον Ανέστη «...θα περίμενε κανείς, η πολιτική δράση του πατέρα σας να σας είχε επηρεάσει».

«Όχι...» απάντησε «...εγώ, στις τελευταίες εκλογές ψήφισα ΝΔ, και σε αυτές που θα γίνουν θα ψηφίσω το ίδιο».

Ο Μανόλης Αναγνωστάκης με τον Λεωνίδα Κύρκο.
Ο Μανόλης Αναγνωστάκης σε λόγο του, ως υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΚΚΕ Εσωτερικού. 1984.
Ο Ανέστης Αναγνωστάκης, μπροστά στη δισκοθήκη του, κρατώντας το αγαπημένο του άλμπουμ, Tales from Topographic Oceans, του ροκ συγκροτήματος Yes
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ