Στην αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κερεστετζή, ποζάρεις επί τόπου στον ζωγράφο [εικόνες] - iefimerida.gr

Στην αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κερεστετζή, ποζάρεις επί τόπου στον ζωγράφο [εικόνες]

Κωνσταντίνος Κερεστετζής «Chalkos Gallery» Θεσσαλονίκη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Λάδια, σχέδια και ακουαρέλες φανερώνουν, όχι την εμμονή με την πιστότητα της αναπαράστασης αλλά το πώς ο δημιουργός συναντά μέσα από την απτή πραγματικότητα που έχει μπροστά του, μια άλλη, εσωτερική πραγματικότητα, του μοντέλου και τη δική του.

Μια ζωγραφική πορεία τριάντα χρόνων, με σταθερή αναφορά στο ανθρώπινο πρόσωπο, παρουσιάζει η αίθουσα τέχνης «Chalkos Gallery» στη Θεσσαλονίκη με πορτρέτα του Κωνσταντίνου Κερεστετζή.

Οι μορφές που έχει συνάξει γύρω του ο Κερεστετζής, όσες συνάντησε τυχαία, όσες θήρευσε και όσες αγάπησε μέσα από την τέχνη του, αιωρούνται μεταξύ φυσικού και ζωγραφικού, θέτοντας ερωτήματα γύρω από τα ζητήματα του ορατού και του πνευματικού στην τέχνη.

Οι επισκέπτες στην έκθεση ποζάρουν επί τόπου στον ζωγράφο

Ο Κερεστετζής επιχειρεί να δείξει όχι μόνο όψεις του πορτρέτου, αλλά και να μοιραστεί το μυστήριο της ζωγραφικής εμπειρίας με το κοινό, έξω από την «ασφάλεια» του εργαστηρίου. Για ένα περίπου μήνα θα ζωγραφίσει τα πρόσωπα των ανθρώπων που θα συναντήσει στον χώρο της γκαλερί, παρουσία κοινού. Τα έργα αυτά θα εκτεθούν με τη σειρά τους, συμπληρώνοντας την ενότητα όσων ανήκουν πλέον σε συλλογές και παραχωρήθηκαν για να μπορέσει να πλαισιωθεί με πληρότητα η έκθεση.

«Το γεγονός της έκθεσης υπό την επιμέλεια του αγαπητού φίλου Γιώργο Μυλωνά έχοντας ως θέμα το πορτραίτο, συνοδεύεται με μια ζωντανή ενεργή καθημερινή δράση μέσα στην γκαλερί, που έχει να κάνει με την δημιουργία νέων πορτρέτων με ανθρώπους που έρχονται για να δουν την έκθεση. Ένας από τους στόχους είναι να έρθει η δημιουργία του έργου τέχνης σε άμεση σχέση με τον κόσμο, όπου για πρώτη φορά βλέπει ζωντανά την εξέλιξη ενός πορτραίτου με λάδι από την αρχή μέχρι το τέλος» σημειώνει μιλώντας στο iefimerida ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής.

«Όποιος από τους επισκέπτες θέλει μπορεί να σχεδιάσει τους ανθρώπους που ποζάρουν και να γίνει αυτό τελικά αφορμή να κουβεντιάσουμε ζητήματα σχεδίου, τέχνης και φιλοσοφίας. Ο χώρος της εργασίας είναι εξωστρεφής με την παρουσία κοινού μέσα στην γκαλερί, οι απαιτήσεις όμως της εσωτερικής εργασίας είναι υψηλές για αυτό και η όλη προσπάθεια είναι εξαιρετικά επίπονη και έντονη.

Το αίτημα είναι το Φως. Θέλω ο άνθρωπος να ζωγραφίζεται λουσμένος μέσα στο Φως. Έχω την ευκαιρία να δω συγκεντρωμένο ένα μεγάλο σύνολο των έργων που έχω κάνει τα τελευταία τριάντα χρόνια και να δω πως πλησίασα αυτό το πρόβλημα και πως μπορώ να το απαντήσω σήμερα. Η πρόκληση είναι μεγάλη γιατί πλέον γνωρίζω ότι ζωγραφίζω έχοντας απέναντι μου κατ’ ουσία όχι το μοντέλο που ποζάρει αλλά τον ίδιο μου τον εαυτό, δηλαδή τα ερωτήματα και τις αγωνίες μου, που με καλούν να τα απαντήσω από ένα μεγαλύτερο βάθος με ένταση και αλήθεια» καταλήγει ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής.

Λάδια, σχέδια και ακουαρέλες φανερώνουν, όχι την εμμονή με την πιστότητα της αναπαράστασης αλλά το πώς ο δημιουργός συναντά μέσα από την απτή πραγματικότητα που έχει μπροστά του, μια άλλη, εσωτερική πραγματικότητα, του μοντέλου
Η  αίθουσα τέχνης «Chalkos Gallery» στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζει τα πορτρέτα του Κωνσταντίνου Κερεστετζή

Με σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1989-1994) – ζωγραφική με τον Χρόνη Μπότσογλου, χαρακτική με τον Θανάση Εξαρχόπουλο - και ουσιαστικό δάσκαλο τον Κώστα Παπατριανταφυλλόπουλο, ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής ακολούθησε το παράδειγμα των παλιών μαστόρων και συνέχισε την σπουδή στα μεγάλα έργα του παρελθόντος, αρχικά στο Λούβρο και κατόπιν στο Πράδο.
Από το 1993 έως το 1998 έκανε ελεύθερες σπουδές στην Ισπανία κι έζησε στο Τολέδο, επιχειρώντας μια ιδιότυπη «μαθητεία» στον Γκρέκο και στην πόλη που τον ανέδειξε. Το αποτέλεσμα αυτής της θητείας παρουσιάστηκε σε ατομική έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας, με τίτλο «Σπουδή στο Πράδο» (2009). Παθιασμένος ταξιδευτής ο Κερεστετζής, θέλησε να φιλοτεχνήσει και το «πρόσωπο» διάφορων πόλεων – από την Ευρώπη ως τη Λατινική Αμερική -, με κύρια την Κωνσταντινούπολη όπου έμεινε εφτά χρόνια (2010-2017).

Ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής ζωγραφίζει το κοινό του

Γοητευμένος από το φως στον Κεράτιο κόλπο, επιχείρησε να σκάψει στη συλλογική μνήμη και να «αιχμαλωτίσει» στον καμβά του αναμνήσεις από τους δρόμους του Φαναρίου ως τα Πριγκηπόνησα κι από τα μοναδικά αρχοντικά ως τα πρόσωπα των λιγοστών Ελλήνων της Πόλης. Μετά τη μαθητεία του στους μεγάλους δασκάλους της Δύσης, τα τελευταία χρόνια ο Κερεστετζής αντλεί από την αγιορειτική παράδοση και την εμβολιάζει με τρόπο απρόσμενο κι ανανεωτικό. Έργα του ανήκουν σε πολλές ιδιωτικές συλλογές και μουσεία στην Ελλάδα και στην Ισπανία, την Αγγλία, την Τουρκία και τις Η.Π.Α.


Εως 16 Φεβρουαρίου
Chalkos Gallery, Ιουστινιανού 21 , Θεσσαλονίκη

Στην αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κερεστετζή, ποζάρεις επί τόπου στον ζωγράφο [εικόνες]   | iefimerida.gr 4
Στην αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κερεστετζή, ποζάρεις επί τόπου στον ζωγράφο [εικόνες]   | iefimerida.gr 5
Στην αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κερεστετζή, ποζάρεις επί τόπου στον ζωγράφο [εικόνες]   | iefimerida.gr 6
Στην αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κερεστετζή, ποζάρεις επί τόπου στον ζωγράφο [εικόνες]   | iefimerida.gr 7
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ