Κλειδιά οδήγησης στους... 17άρηδες δίνει το νομοσχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών, στο οποίο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται αυστηρές δικλείδες ασφαλείας ώστε να καταπολεμηθεί το χρόνιο πρόβλημα του «λαδώματος».
Σε ό,τι αφορά τους νέους οδηγούς, το υπουργείο Μεταφορών δείχνει να υιοθετεί το μοντέλο που τηρείται σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Γαλλία.
Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα απόκτησης διπλώματος από νέους και νέες που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος ηλικίας.
Παρά ταύτα, μέχρι να «κλείσουν» τα 18 θα μπορούν να κυκλοφορούν το όχημά τους με την επίβλεψη συνοδού.
Μεγάλες αλλαγές έρχονται και στον τρόπο εξέτασης για την απόκτηση διπλώματος.
Οπως αναφέρει δημοσίευμα του «Εθνους», το υπουργείο Μεταφορών ετοιμάζει ένα σύστημα «Μεγάλου Αδελφού», καθώς στα οχήματα εξέτασης θα υπάρχουν κάμερες και μικρόφωνα.
Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να καταπολεμηθεί το φαινόμενο του «λαδώματος».
Οι κάμερες και τα μικρόφωνα, ωστόσο, θα καταγράφουν λεπτομερώς τη διαδικασία της εξέτασης και τις επιδόσεις του εξεταζόμενου, έτσι ώστε να διαπιστώνεται αν έλαβε ορθώς το δίπλωμα ή αν «κόπηκε» άδικα.
Στην ίδια κατεύθυνση, το υπουργείο αποφάσισε να ορίζονται με κλήρωση οι εξεταστές, οι οποίοι πλέον θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που διαπιστωθούν παραβάσεις από τον εξεταστή ή εξεταζόμενο (αλλοίωση δεδομένων εξέτασης, αλλοίωση αποτελέσματος, παραποίηση παραστατικών και εγγράφων, συμμετοχή σε δωροδοκία -παθητική ή ενεργητική) οι επιπτώσεις και τα πρόστιμα θα είναι «τσουχτερά».
Στο δημοσίευμα του «Εθνους» τονίζεται ότι για τις πολύ σοβαρές παραβάσεις τα πρόστιμα θα ανέρχονται στα 1.000 ευρώ για τους εξεταζόμενους, στις 2.000 ευρώ για τους εξεταστές και εκπαιδευτές και στις 6.000 ευρώ για τις σχολές οδηγών.
Η υποτροπή σε παρόμοια παράβαση θα σημαίνει από τριπλασιασμό των προστίμων έως και αφαίρεση αδείας για μέχρι έξι χρόνια.