Από την έναρξη του κινήματος #MeToo το 2017, πολλές εταιρείες προσπάθησαν να αποκομίσουν οφέλη και να εντάξουν στις διαφημιστικές τους εκστρατείες την σεξουαλική παρενόχληση ή τον φεμινισμό.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως οι εταιρείες αυτές έχουν επαινεθεί για τη χρήση της δημοσιότητας για έναν καλό σκοπό.
Πρόσφατα, η ελβετική εταιρεία ποτών Schweppes, συνεργάστηκε με το βραζιλιάνικο διαφημιστικό πρακτορείο Ogilvy για την νέα του εκστρατεία με τίτλο «Dress for Respect», με στόχο να ρίξει περισσότερο φως στην σεξουαλική παρενόχληση των γυναικών στη Βραζιλία.
Το «έξυπνο» φόρεμα κατασκευάστηκε για να εντοπίσει πότε και πού αγγίζει κάποιος το άτομο που φορά το φόρεμα. Η εκστρατεία έγινε για να ρίξει φως στο σοβαρό θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης και της μη συναινετικής δημόσιας επαφής.
Σύμφωνα με την εκστρατεία, το 86% των γυναικών της Βραζιλίας έχουν παρενοχληθεί στα κλαμπ και τα μπαρ. Επιπλέον, σχεδόν το ήμισυ του γυναικείου πληθυσμού της Βραζιλίας γνώρισε ανεπιθύμητη φυσική επαφή τουλάχιστον μία φορά το 2016.
Ένας άνδρας μάλιστα από τον οποίο πήραν συνέντευξη για την εκστρατεία, ρωτάει ρητορικά: «Ποιος θα βγει ένα βράδυ Πέμπτης απλά για να χορέψει;» πιθανότατα υπονοώντας πως οι γυναίκες που πηγαίνουν στα νυχτερινά κέντρα, αναζητούν έναν σεξουαλικό σύντροφο αντί απλά να χορέψουν.
Κάποιος άλλος σχολιάζει ότι πιστεύει πως οι γυναίκες «κλαψουρίζουν... για όλα». Ωστόσο, το βίντεο, τα λέει όλα. Η μη συναινετική δημόσια επαφή εξακολουθεί να είναι ένα τεράστιο πρόβλημα και όχι μόνο στη Βραζιλία, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Κάθε φορά που κάποιος άγγιζε τις τρεις εθελόντριες – Τζουλιάνα, Τατιάνα και Λουίζα – ένα σήμα από το φόρεμα στελλόταν μέσω WiFi στους ερευνητές. Περιττό να πούμε ότι οι γυναίκες αγγίχτηκαν πολλές φορές καθ’ όλη τη διάρκεια του πειράματος, ακόμη και όταν εξέφρασαν την αποδοκιμασία τους.
Στο τέλος του βίντεο, κι όταν το πείραμα είχε ολοκληρωθεί, οι άνδρες από το κλαμπ κλήθηκαν να το παρακολουθήσουν. Ευτυχώς, έδειξαν πραγματικά τρομαγμένοι από αυτό που συνέβη μέσα στο κλαμπ. «Είναι τόσο ντροπιαστικό» σχολίασε κάποιος.
Φωτογραφίες: YouTube