Για πρώτη φορά εδώ και 20 χρόνια το ποσοστό ιδιοκτησίας τηλεόρασης στα αμερικανικά νοικοκυριά παρουσιάζει πτώση: από 98,9% έπεσε στο 96,7%
Την είδηση διαβάσαμε σε σημερινό δημοσίευμα των New York Times σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία δημοσκοπήσεων Nielsen θα ενημερώσει απόψε τους ιδιοκτήτες των μεγάλων τηλεοπτικών δικτύων των ΗΠΑ, για την μείωση που παρουσιάζεται στον αριθμό των τηλεοράσεων που υπάρχουν στην Αμερική.
Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen υπάρχουν δύο βασικές αιτίες που ερμηνεύουν αυτή την πτώση.
Η πρώτη αφορά την παράλληλη αύξηση των ποσοστών φτώχειας στον αμερικανικό λαό, αφού κάποια νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα δεν έχουν τα χρήματα για να αγοράσουν νέες συσκευές . Μάλιστα επισημαίνουν πως και με την οικονομική κρίση του 1992 είχε παρουσιαστεί μια ανάλογη μείωση στον αριθμό των τηλεοράσεων. Επίσης αναφέρουν πως τα περισσότερα νοικοκυριά χωρίς τηλεόραση έχουν ετήσιο εισόδημα μικρότερο των 20 000 δολαρίων και άρα δεν διαθέτουν τα χρήματα για να αγοράσουν νέες συσκευές και κυρίως συσκευές συμβατές με το νέο ψηφιακό σήμα (κάτι σαν το δικό μας Digea). Από την άλλη αρκετοί από αυτούς που δεν έχουν τηλεοράσεις ζουν σε περιοχές των ΗΠΑ που δεν έχει πάει ακόμα η δυνατότητα εκπομπής ψηφιακού τηλεοπτικού σήματος. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι αρκετοί από τους Αμερικανούς που δεν έχουν τηλεόραση, δεν έχουν ούτε σύνδεση στο Internet.
Ωστόσο η Nielsen ισχυρίζεται ότι η δεύτερη και βασικότερη αιτία για την μείωση των τηλεοράσεων είναι η στροφή των νέων στο Internet.
Συγκεκριμένα οι νέοι που έχουν μεγαλώσει με το laptop και το Internet στην καθημερινότητά τους προτιμούν να παρακολουθούν τα τηλεοπτικά προγράμματα μέσω web TV ή δεν βλέπουν καθόλου τηλεόραση και απλά ενημερώνονται και ψυχαγωγούνται με ιντερνετικά βίντεο.
Επίσης η έρευνα αναφέρει και την περίπτωση των «cord cutters» (κόφτες καλωδίων) δηλαδή αμερικανών πολιτών που λατρεύουν τις νέες τεχνολογίες και ενώ κάποτε έσπευσαν να εγκαταστήσουν καλωδιακή τηλεόραση στα σπίτια τους, τώρα κόβουν τις συνδρομές και προτιμούν το Internet