Οι ανακοινώσεις του Κώστα Γαβρόγλου για το νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών που θα καταργεί τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και θα εισάγει ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια, ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων στους κόλπους των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.
Ήδη, ΟΜΛΕ και ΔΟΕ κάνουν λόγο για κινητοποιήσεις μετά τις γιορτές.
Ηδη από χθες, υπήρξε ένταση στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν περίπου 200 εκπαιδευτικοί έξω από το υπουργείο Παιδείας, διαμαρτυρόμενοι για το σχεδιαζόμενο νέο σύστημα διορισμών βάσει μοριοδότησης που εξήγγειλε η κυβέρνηση.
Οι αστυνομικοί απώθησαν τους εκπαιδευτικούς, ωστόσο κάποιοι από αυτούς πήδηξαν τα κάγκελα, χωρίς να δοθεί συνέχεια.
Τα ΔΣ των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών ζήτησαν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, έλαβαν όμως αρνητική απάντηση. H μόνη επιλογή που τους δόθηκε, ήταν ότι συνάντηση μπορούσε να γίνει μόνο με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Ηλία Γεωργαντά, κάτι βέβαια που δεν αποδέχθηκαν.
«Μήπως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν επιθυμούν να προχωρήσουν οι 15.000 διορισμοί;», τόνισε ο Γαβρόγλου λίγο αργότερα.
Υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών θα κατατεθούν τον Ιανουάριο για τις 4.500 θέσεις που θα προκηρυχθούν για την Ειδική Αγωγή και την Άνοιξη του 2019 θα ακολουθήσουν οι προκηρύξεις για τις υπόλοιπες 10.500 θέσεις στη Γενική Εκπαίδευση.
Αναλυτικά το σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών:
1. Τηρώντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε τριετές πρόγραμμα 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση (4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά), προβαίνουμε σήμερα στην κατάθεση της πρότασης για το σύστημα διορισμού.
2. Υποχρεωτική διετής προσχολική εκπαίδευση
H θεσμοθέτηση της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ή αλλιώς η θεσμοθέτηση του δικαιώματος πρόσβασης όλων των παιδιών 4-6 ετών στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί πολιτική απόφαση στήριξης και ενίσχυσης τόσο της δημόσιας εκπαίδευσης όσο και του εισοδήματος της οικογένειας.
Η δέσμευση θέσεων στους παιδικούς σταθμούς από παιδιά ηλικίας 4-5 ετών τα οποία παρέμεναν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος και ο συνακόλουθος αποκλεισμός μικρότερων παιδιών 0-4 ετών από τις δομές αγωγής και φροντίδας, δημιούργησε ένα φαύλο κύκλο αποκλεισμών.
Η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων (ηλικίας 4-5 ετών) στο νηπιαγωγείο απελευθερώνει θέσεις στους παιδικούς σταθμούς για τα μικρότερα παιδιά και κυρίως τα βρέφη που, κατά κανόνα, αποκλείονται από τις δομές κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας λόγω έλλειψης θέσεων.
Ως προς την υλοποίηση της θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εντός τριετίας 2018-21, τα συναρμόδια υπουργεία (Εσωτερικών, Υποδομών και Παιδείας) θα καταθέσουν, εντός του Ιανουαρίου, ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιμετώπισης του συνόλου των αναγκών στη σχολική στέγη για τη Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση στο σύνολο της χώρας (περίπου 650 νέες αίθουσες Νηπιαγωγείου).
3. Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαφωφείο και δημοτικό
Στοχεύοντας στη βελτίωση της παιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης των μαθητών των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων θεσμοθετείται, με ρύθμιση που θα έρθει για ψήφιση άμεσα στη Βουλή, η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από τους 25 μαθητές που είναι σήμερα στους 22 μαθητές, με σταδιακή εφαρμογή του μέτρου εκκινώντας από το σχολικό έτος 2019-2020 για το Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού.
4. Παρεμβάσεις στην Γ΄Λυκείου και στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση
Στοχεύοντας στη βελτίωση του Γενικού Λυκείου θεσμοθετούνται με ρύθμιση που θα έρθει άμεσα για ψήφιση στη Βουλή σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο σπουδών της Γ΄ Λυκείου, καθώς και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, μόνο με το απολυτήριο, για κάποια Τμήματα Ανωτάτων Σχολών. Επίσης προβλέπεται η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια. Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.