Πώς μπορεί να βλάψει την υγεία η πολλή χριστουγεννιάτικη μουσική - iefimerida.gr

Πώς μπορεί να βλάψει την υγεία η πολλή χριστουγεννιάτικη μουσική

Φωτογραφία: Public Domain Pictures
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, μουσικές επιτυχίες, που αντλούν έμπνευση από τις χρονιάρες μέρες δονούν την ατμόσφαιρα, αλλά, όπως υποστηρίζουν ειδικοί, ο «βομβαρδισμός» αυτή την περίοδο με εορταστική μουσική κάνει κακό στην ψυχική υγεία.

Κι αυτό γιατί, όπως λένε, η χριστουγεννιάτικη μουσική και τα τραγούδια μας εμποδίζουν να εστιάσουμε σε ο,τιδήποτε άλλο πέραν των δώρων, των μελομακάρονων και των κουραμπιέδων.

Σύμφωνα με την βρετανίδα ψυχολόγο Λίντα Μπλερ η επανειλημμένη ακρόαση του «Ο Άη Βασίλης έρχεται ξανά», του «Ρούντολφ το ελαφάκι» κι άλλων συναφών επιτυχιών μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στον εγκέφαλο. «Όσοι εργάζονται στα καταστήματα την περίοδο των Χριστουγέννων πρέπει να αποφεύγουν τη σχετική μουσική, γιατί αν δεν το κάνουν, δεν θα μπορούν να εστιάσουν σε τίποτε άλλο. Απλώς ξοδεύουν όλη τους την ενέργεια προσπαθώντας να μην ακούσουν αυτά που ακούν», είπε στο βρετανικό δίκτυο Sky News.

Φυσικά, δεν αποτελεί έκπληξη ότι όταν ακούει κανείς παρατεταμένα και μόνοτονα τα ίδια και τα ίδια Χριστουγεννιάτικα τραγούδια να ξαναπαίζουν «σαν να κόλλησε η βελόνα του πικάπ», είναι επακόλουθο ότι θα επηρεαστεί αρνητικά ο βαθμός συγκέντρωσής του. Ωστόσο, μια άλλη έρευνα δείχνει ότι μια καλή ισορροπία ανάμεσα στις εορταστικές οσμές και τη σχετική μουσική, μπορεί να επηρεάσει θετικά το καταναλωτικό περιβάλλον στα καταστήματα, αυξάνοντας την καλή διάθεση των πελατών.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι όποτε επιτεύχθηκε η τέλεια συμμετρία μεταξύ τραγουδιών και οσμών, ενθάρρυνε τους πελάτες να περνούν περισσότερο χρόνο μέσα σ’ ένα κατάστημα και ως εκ τούτου αύξησε τις πωλήσεις. Ωστόσο, ορισμένα είδη μουσικής είναι αποτελεσματικότερα από άλλα, όπως τόνισε ο καθηγητής του μάρκετινγκ, Έρικ Σπάνγκενμπεργκ, που μελέτησε τις επιδράσεις της εορταστικής μουσικής στις πωλήσεις λιανικής. Κι όπως είπε στο NBC, η αργή μουσική φαίνεται ότι τραβά περισσότερο τους καταναλωτές να μένουν περισσότερο στα καταστήματα, απ’ ό,τι η γρήγορη, ρυθμική μουσική, που τους «διώχνει» ταχύτερα...

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ