Ολο και περισσότερο αυξάνονται τα ποσοστά αγορών που γίνονται μέσω διαδικτύου.
Τέσσερα στα δέκα άτομα (ποσοστό 40,2%) ηλικίας 16- 74 ετών που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο έστω και μία φορά, έκαναν το α' τρίμηνο εφέτος κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση ηλεκτρονικού εμπορίου και τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας.
Οκτώ στους δέκα αγόρασαν από εγχώριες επιχειρήσεις
Από την έρευνα αυτή, προκύπτουν, μεταξύ άλλων, τα εξής:
Σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας παρουσιάζεται αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές, με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται στα Νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη (18,4%). Το 85,6% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις.
Το 34,9% έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 18,9% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 4,3%.
Το 47,1% του πληθυσμού ηλικίας 16- 74 ετών που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου έκανε 1 έως 2 αγορές /παραγγελίες ειδών και το 29,4% 3- 5 αγορές / παραγγελίες.
Αγορές έως 99 ευρώ για πέντε στους δέκα
Αναφορικά με την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου:
*5 στους 10 (54,4%) πλήρωσαν συνολικά αντίτιμο έως 99 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν / παρήγγειλαν,
*4 στους 10 (35,6%) από 100 έως 499 ευρώ, και
*1 στους 10 (9,1%) από 500 ευρώ και άνω.
Η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (ενημέρωση για τραπεζικό λογαριασμό, μεταφορά, πληρωμή λογαριασμών κ.λπ.) μέσω διαδικτύου είναι δραστηριότητα που πραγματοποιείται από το 37,8% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α' τρίμηνο του 2018 και η οποία καταγράφει αύξηση 5,3% σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2017 (35,9%).
Προϊόντα και υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν το 2018 και η σύγκριση με το 2017
Τα είδη ένδυσης και υπόδησης παραμένουν οι πιο δημοφιλείς αγορές μέσω του διαδικτύο, με το ποσοστό να είναι φέτος αυξημένο. Διείσδυση σημαντική καταγράφουν και οι κρατήσεις σε ξενοδοχεία, δωμάτια διαμερίσματα και άλλα με το συνολικό ποσοστό να αυξάνεται το 2018 στο 28,3% από το 22,5% το 2017 ενώ σχετικά ψηλά, αν και μειωμένες, οι διαδικτυακές πωλήσεις ταξιδιωτικών υπηρεσιών.
Εκρηκτική άνοδος διαπιστώνεται στις on line αγορές ειδών διατροφής, συμπεριλαμβανομένων των φαγητών σε πακέτο. Από 9,3% το 2017 η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει ποσοστό πωλήσεων 23,2%. Στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνονται αναλυτικά τα ποσοστά των διαδικτυακών πωλήσεων ανά κατηγορία.
Με την έρευνα καταγράφεται, επίσης, η πραγματοποίηση χρηματοοικονομικών δραστηριοτήτων μέσω διαδικτύου, οι οποίες περιλαμβάνουν:
1. Αγορά ή πώληση μετοχών, ομολόγων, κεφαλαίων ή άλλων επενδυτικών προϊόντων.
2. Αγορά ασφαλιστηρίων συμβολαίων ή ανανέωση υπαρχόντων ασφαλιστηρίων κάθε είδους, συμπεριλαμβανομένης π.χ. της ταξιδιωτικής ασφάλειας που πληρώνεται μαζί με την αγορά αεροπορικού εισιτηρίου.
3. Λήψη δανείων και ρύθμιση οφειλών σε οποιαδήποτε τράπεζα ή άλλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα.
Τα ποσοστά των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν τις παραπάνω χρηματοοικονομικές δραστηριότητες είναι 0,5%, 4,6% και 1%, αντίστοιχα.