Ποιος είπε ότι σε μια χώρα που η οικονομία περνάει κρίση, δεν υπάρχουν άνθρωποι που ξεχωρίζουν και καταφέρνουν να αγγίξουν την κορυφή;
Ενας τέτοιος άνθρωπος είναι ο Θωμάς Δούζης, ο οποίος ψηφίστηκε ως ένας από τους Νέους Ευρωπαίους Ηγέτες για το 2019 από το «European Young Leaders».
Ο συνιδρυτής των εστιατορίων - delicatessen παντοπωλείων «ERGON», βρίσκεται ανάμεσα στους κορυφαίους της Ευρώπης διότι κατάφερε να δημιουργήσει και να αναπτύξει τα «ERGON», τα οποία αριθμούν 13 καταστήματα σε όλο τον κόσμο διαθέτοντας μέσα από τα καταστήματά τους 600 και πλέον ελληνικά προϊόντα με το brand του, τα περισσότερα από κάθε άλλο, προωθώντας έτσι τα ελληνικά προϊόντα σε νέες αγορές, όπως αναφέρει ο οργανισμός.
Η ιστορία του Ergon
Σύμφωνα με το TyposThes, ο παππούς του Θωμά και του Γιώργου Δούζη είχε παντοπωλείο στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο πατέρας τους, μετά από πολλά χρόνια δουλειάς σε πολυεθνικές τροφίμων, ίδρυσε το 2004 μια εταιρεία διανομής ελληνικών προϊόντων.
Η επαγγελματική πορεία, λοιπόν, των δύο νέων αποτέλεσε μια φυσική συνέχεια και το 2007 αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα brand υπό την οποία θα μπορούσαν να συγκεντρώνουν ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα από διάφορους παραγωγούς και να τα προωθούν όχι μόνο εντός αλλά και εκτός των ελληνικών συνόρων.
Κάπως έτσι ξεκίνησαν τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα Ergon, τα οποία μέσα σε μια τριετία αριθμούσαν 70 διαφορετικά είδη και πήραν θέση στο πρώτο ομώνυμο παντοπωλείο που εγκαινιάστηκε στη Θεσσαλονίκη, για να εδραιώσει πιο συστηματικά την παρουσία της φίρμας.
Αυτό ήταν μόνο η αρχή...
Η οικογένεια Δούζη εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα Ergon που συνδύαζε παντοπωλείο και μεζεδοπωλείο στο Sani Resort στη Χαλκιδική, για να το διαδεχτούν ανάλογα μεζεδοπαντοπωλεία στη Θεσσαλονίκη, στη Σκιάθο, στη Ρόδο, στην Αθήνα και στη Λευκάδα. Την επιμέλεια του μενού έχει ο σεφ Δημήτρης Σκαρμούτσος.
Πριν από πέντε χρόνια, τον Νοέμβριο του 2013, σύμφωνα με το TyposThess, πραγματοποιήθηκε το άνοιγμα του brand στο εξωτερικό, με τα εγκαίνια ενός Ergon restaurant & deli σε κεντρικό σημείο του Λονδίνου. Τον Σεπτέμβριο του 2014 ακολούθησε ένα ακόμη κατάστημα Ergon στις Βρυξέλλες, δίπλα στο κτήριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενώ την ίδια χρονιά η Ergon εντάχθηκε στο διεθνές επιχειρηματικό δίκτυο Endeavor.
Σήμερα, η Ergon συγκεντρώνει και διανέμει περισσότερα από 1.200 ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα από 150 μικρούς παραγωγούς. Η γκάμα περιλαμβάνει φρέσκα και συσκευασμένα είδη (ελιές και ελαιόλαδο, αρωματικά φυτά και καφές, μέλι, μαρμελάδες και κομπόστες, ζυμαρικά, ρύζια και όσπρια, λαχανικά τουρσί και αποξηραμένα, σάλτσες και καρυκεύματα, αλείμματα και θαλασσινά, σιρόπια, γλυκίσματα, κρασιά και ποτά), με τις ετικέτες να ανανεώνονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% ετησίως.
Τα παραδοσιακά προϊόντα Ergon είναι διαθέσιμα σε περισσότερα από 300 σημεία πώλησης.
Το ελληνικό brand φιλοδοξεί να διευρύνει τις δραστηριότητές του Επενδύοντας συστηματικά στις υποδομές και τον ποιοτικό έλεγχο των προϊόντων της, η Ergon τόσο σε δίκτυο παραγωγών, όσο και καταστημάτων εντός και εκτός συνόρων.