To ενδεχόμενο να οφείλεται σε εγκληματική ενέργεια η ηλεκτρονική βλάβη στο αεροσκάφος που μετέφερε την Άνγκελα Μέρκελ στη Σύνοδο των G20 στο Μπουένος Αϊρες εξετάζει η γερμανική κυβέρνηση, σύμφωνα με τηRheinische Post.
Όπως μεταδίδει η γερμανική εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας, το περιστατικό αντιμετωπίζεται και ως «εγκληματική ενέργεια», ενώ κυβερνητικοί κύκλοι ανέφεραν ότι συνήθως μετά από τέτοια συμβάντα οι έρευνες στρέφονται «προς όλες τις κατευθύνσεις».
Ο πιλότος του αεροσκάφους, που η Μέρκελ χαρακτήρισε «εμπειρότατο κυβερνήτη», έκανε λόγο για μια άνευ προηγουμένη κατάρρευση του συστήματος επικοινωνιών, κάτι που εθεωρείτο αδύνατο σύμφωνα με πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας, αναφέρει η RP.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε ενώ το Airbus A340 είχε αφήσει πίσω του το Άμστερνταμ και κατευθυνόταν προς τον Ατλαντικό Ωκεανό, αλλά έκανε στροφή προς την Κολωνία, αφού δεν ήταν εφικτή λόγω της κατάρρευσης των ηλεκτρονικών συστημάτων η προσγείωση στην ολλανδική μεγαλούπολη.
Η ίδια η καγκελάριος απέδωσε το περιστατικό σε μια «σοβαρή δυσλειτουργία».
Γερμανική Πολεμική Αεροπορία: «Δεν υπάρχει ένδειξη σαμποτάζ»
Εκπρόσωπος της γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας, πάντως, διέψευσε σύμφωνα με τη Bild τις πληροφορίες της RP. «Δεν υπάρχει καμία ένδειξη εγκληματικής ενέργειας», είπε προσθέτοντας ότι από τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν προκύπτει πιθανότητα σαμποτάζ.
Τι συνέβη
Ολα ξεκίνησαν όταν το γερμανικό κυβερνητικό αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε η καγκελάριος με προορισμό την Αργεντινή για τη Σύνοδο των G20, μετά από μια ώρα πτήσης και ενώ ακόμη βρισκόταν στον εναέριο χώρο της Ολλανδίας, αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα, άλλαξε πορεία, κατευθύνθηκε προς την Κολωνία και εν τέλει πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι πιλότοι εξέπεμψαν σήμα έκτακτης ανάγκης από το αεροπλάνο της Μέρκελ περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση από το Βερολίνο. Ο κυβερνήτης έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Κλήση για βοήθεια στις επικοινωνίες
Ο κωδικός 7600 από το Airbus περιγράφεται συχνά από τους πιλότους ως «76 – χρειάζομαι το ραδιόφωνό μου» ή «76 – δεν ακούω τίποτα».
Έτσι, είναι μια κλήση για βοήθεια από το πιλοτήριο ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία.
Μικρός ο διάδρομος προσγείωσης στην Κολωνία
Ωστόσο, τα προβλήματα δεν περιορίστηκαν στο ζήτημα της επικοινωνίας. Όταν το A340 έφτασε στο αεροδρόμιο της Κολωνίας, οι πιλότοι αντιμετώπισαν άλλη μια δυσκολία: το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό ανακατασκευή και μόνο ο μικρότερος από τους διαδρόμους ήταν διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή.
Το αεροσκάφος είναι μακρινών αποστάσεων και έπρεπε να επιβραδύνει πολύ γρήγορα, επειδή είχε καταναλώσει λίγη κηροζίνη από το Βερολίνο και δεν μπορούσε να ρίξει τα καύσιμα προσεγγίζοντας στην Κολωνία. Εξαιτίας αυτού, το σύστημα πέδησης υπερθερμάνθηκε και η Πυροσβεστική Υπηρεσία έπρεπε να παρέμβει προληπτικά.
Μέρκελ: Ευτυχώς, υπήρχε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και ένας έμπειρος κυβερνήτης
Η Μέρκελ πέρασε τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο στη Βόννη. Εκεί δηλωσε για το περιστατικό: «Μπορώ να πω, μετά τα γεγονότα, ότι υπήρξε ένα σοβαρό πρόβλημα. Ευτυχώς, υπήρχε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και ένας έμπειρος κυβερνήτης».
Kanzlerin sieht nicht happy aus, als sie in Köln die Reise zum #G20 nach Argentinien vorerst abbrechen muss. Quelle: @welt pic.twitter.com/is38OOtqdm
Τι είναι ο κωδικός έκτακτης ανάγκης 7600
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους, όπως προαναφέραμε, έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα, από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Για παράδειγμα, ο κωδικός 7500 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναφέρει αεροπειρατεία αεροσκάφους χωρίς να το αναφέρει συγκεκριμένα στην ραδιοφωνική συχνότητα . Ο κώδικας 7600 απο το Airbus, περιγράφεται συχνά από τους πιλότους ως "76 - χρειάζομαι ραδιόφωνο μου" ή "76 - δεν ακούω τίποτα". Έτσι είναι μια κλήση για βοήθεια από το πιλοτήριο ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία.
Αυτοί οι κωδικοί έκτακτης ανάγκης εμφανίζονται επίσης σε ορισμένες πλατφόρμες Διαδικτύου που επιτρέπουν στα αεροπλάνα να ακολουθούν τη διαδρομή τους. Ως εκ τούτου, το σήμα έκτακτης ανάγκης παρατηρήθηκε γρήγορα περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση απο το Βερολίνο.