Πιθανό είναι το ενδεχόμενο αν η συνεχισθεί η ανοδική τάση στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Τη μείωση του ΦΠΑ προκειμένου να καλύψουν τις επιβαρύνσεις από τις ανατιμήσεις των καυσίμων και να μην προχωρήσουν σε αύξηση των ναύλων στα πλοία της ακτοπλοίας ζητά ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών καυσίμων έχει επιβαρύνει σημαντικά τα οικονομικά αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πιέσεις για αύξηση στην τιμή των ναύλων στα πλοία της ακτοπλοΐας μετά από μία δεκαετία σταθερότητας και παροχής εκπτώσεων, τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας σε ημερίδα στη Σύρο με θέμα:«Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση των νησιών του Νοτίου Αιγαίου» στη Σύρο.
Ο κ.Σακέλης- όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ- είπε ότι δυστυχώς την αύξηση του μεταφορικού έργου ακολούθησε και η αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 29% το 2017 και κατά 25% το 2018 με αποτέλεσα να επιβαρυνθούν κατά 100 εκατ. ευρώ τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, ποσό που αποτελεί το 15% των εισπραττόμενων ναύλων.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφερόμενος στην αύξηση του κόστους λόγω της τιμής των καυσίμων ζήτησε τη μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ στο 13% ή ακόμα και στο 6% ούτως ώστε να είναι δυνατή η κάλυψη των αυξημένων λειτουργικών εξόδων χωρίς να αυξηθεί το μεταφορικό κόστος.
Τόνισε ότι ανάλογα με τη γραμμή το 30% - 50% των επιβατών ταξιδεύει με εκπτωτικά εισιτήρια.
Πρόσθεσε ότι εκτός από τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων μπαίνουμε σε μία δύσκολη περίοδο λόγω των υποχρεώσεων μας για την κατανάλωση ορθολογικότερων καυσίμων από το 2020 με αναμενόμενη περαιτέρω αύξηση του κόστους κατά 30%.
Αναφερόμενος στο μεταφορικό έργο των ακτοπλοϊκών εταιρειών , είπε ότι η δρομολόγηση νέων πλοίων συνέβαλε σημαντικά σε αυτό και το 2017 υπήρξε αύξηση 9,5% ενώ το 2018 αναμένεται 3% έως 5%.
Σχετικά με τα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας είπε ότι ήδη αντιμετωπίζονται προβλήματα λόγω του μειωμένου ενδιαφέροντος συμμετοχής των κατάλληλων πλοίων στους διεθνείς διαγωνισμούς Δημόσιας Υπηρεσίας και επεσήμανε την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου καθώς στην περίπτωση που κάποια πλοία αποσυρθούν λόγω ηλικίας δεν είναι γνωστό εάν θα αντικατασταθούν με τους ίδιους όρους.
Συμπλήρωσε ότι σήμερα στις ακτοπλοϊκές γραμμές πλην πορθμείων στο Αιγαίο και στο Ιόνιο είναι δρομολογημένα 74 πλοία, 53 συμβατικά και 21 ταχύπλοα. Είπε ότι από τα 74 πλοία τα 10% ή το 13,5% είναι ηλικίας άνω των 40 ετών. Τόνισε ότι στο τέλος της επόμενης δεκαετίας τα 41 πλοία ή το 55,5% θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών με αποτέλεσμα τα αμέσως επόμενα χρόνια να είναι σταδιακά αναγκαία η αντικατάστασή τους.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφερόμενος στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας είπε ότι υπάρχει ήδη συμφωνία για την ανάγκη αλλαγών ενώ τόνισε ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι εργοδοτικές εισφορές επιδοτούνται.
Αναφερόμενος στο θέμα των λιμανιών είπε ότι γίνονται προσπάθειες βελτίωσης των υποδομών τους ενώ σχετικά με τα Λιμενικά Ταμεία είπε ότι είναι καιρός πια να ξεκινήσουν συζητήσεις για την ομαδοποίησή τους και τη δημιουργία κεντρικών υπηρεσιών.