Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Παναγιώτης Ρήγας, επισκέφθηκε την Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018, το Αρχηγείο του Στόλου και το Ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Μάλιστα ανέβηκε και στο υποβρύχιο ΝΗΡΕΥΣ, το οποίο διαθέτει ένα από τα πλέον προηγμένα συστήματα διευθύνσεως βολής.
Ποιο είναι το υποβρύχιο ΝΗΡΕΥΣ
Το σημερινό Υ/Β ΝΗΡΕΥΣ είναι το δεύτερο στη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν το Υποβρύχιο με χαρακτηριστικό αριθμό Υ-4 , το οποίο έδρασε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το Υ/Β ΝΗΡΕΥΣ (S -111) είναι ένα συμβατικό Υ/Β Τype 209/1100, δεύτερο στη σειρά των 4 Υποβρυχίων τύπου "ΓΛΑΥΚΟΣ" που κατασκευάστηκαν για το Πολεμικό Ναυτικό.
Πότε κατασκευάστηκε
Το Υ/Β ΝΗΡΕΥΣ (S-111) είναι υποβρύχιο τ.209/1100 του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Howaldtswerke – Deutsche Werft (HDW) στο Κίελο της Γερμανίας. Καθελκύστηκε στις 7 Ιουλίου 1971. Στις 10 Φεβρουαρίου 1972 παρελήφθη στο Κίελο της Γερμανίας. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 19 Ιουνίου 1972. Από τον Φεβρουάριο του 1998 έως τον Φεβρουάριο του 2000 έλαβαν χώρα εργασίες εκσυγχρονισμού του στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση.
Εκσυγχρονισμένο και ετοιμοπόλεμο
Το Υ/Β ΝΗΡΕΥΣ φέρει ένα από τα πλέον προηγμένα συστήματα διευθύνσεως βολής, SONAR, και συστήματα Ναυτιλίας. Μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα μεγάλο αριθμό όπλων και είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο πλοίο πρώτης γραμμής για επιχειρήσεις κατά πλοίων επιφανείας και Υποβρυχίων.
Από πού πήρε το όνομά του
Το όνομα «ΝΗΡΕΥΣ» προέρχεται από την ομώνυμη θεότητα της αρχαιότητας. Ήταν γιος του Πόντου και της Γαίας. Σύμφωνα με τη μυθολογία ζούσε στα βάθη της θάλασσας μαζί με τις 50 κόρες του, τις επονομαζόμενες Νηρηίδες.
Εξωτερικά χαρακτηριστικά σκάφους
- ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΗΚΟΣ: 54,15m
- ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΑΤΟΣ: 6,25m
- ΥΨΟΣ (ΑΝΕΥ ΙΣΤΩΝ): 11,38m
- ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 1101tn
- ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 1278tn
- ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 12kn
- ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 22kn
- ΜΕΣΟ ΒΥΘΙΣΜΑ: 5,33m
- Πρόωση
Η πρόωση επιτυγχάνεται με μία συστοιχία 480 στοιχείων, ένα κινητήρα 4.600 ΗΡ, μία προπέλα, ενώ η φόρτιση της συστοιχίας γίνεται από 4 γεννήτριες που κινούνται με 4 μηχανές DIESEL 2.400 ΗΡ.
Συνεννόηση
Τα Υ/Β τ.«ΓΛΑΥΚΟΣ» είναι πλήρως εφοδιασμένα με ένα μεγάλο αριθμό κεραιών, πομπών και δεκτών που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους. Η ενδοσυνεννόηση περιλαμβάνει 2 ανεξάρτητα δίκτυα. Ποικίλα δίκτυα ενδείξεων και ALARM δίνουν στο πλήρωμα μία πλήρη εικόνα της καταστάσεωςτου υλικού σε όλο το πλοίο.
Ναυτιλία
Η επιτυχής εκτέλεση κάθε αποστολής που ανατίθεται στα Υ/Β εξαρτάται από τη σαφή γνώση της θέσεώς του οποιαδήποτε στιγμή. Η γνώση αυτή επιτυγχάνεται από ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών και οπτικών συσκευών και οργάνων όπως Radar Thornson, σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας, GPS, συσκευές ναυτιλίας καθώς και δύο περισκόπια.
Οπλισμός
Τα Υ/Β τ. «ΓΛΑΥΚΟΣ» είναι εξοπλισμένα με 8 τορπιλοσωλήνες. Η μεγάλη ποικιλία όπλων και το προηγμένο σύστημα διευθύνσεως βολής «KANARIS» καθιστούν το Υ/Β ικανό να προσβάλλει οποιοδήποτε στόχο.Ο οπλισμός του αποτελείται από κατευθννόμενα βλήματα SUBHARPOON και από τορπίλες κατευθυνόμενες καλωδιακά.
Βοηθητικά μηχανήματα
Ένας μεγάλος αριθμός αντλιών, συμπιεστών και βοηθητικών μηχανημάτων εξυπηρετεί το Υ/Β σε όλες τις λειτουργικές ανάγκες του.
Sonar
Ο εξοπλισμός SONAR ενός Υ/Β είναι το ζωτικότερο σύστημα στο σκοτεινό κόσμο του βυθού. Είναι τα μάτια του. Το SONAR των Υ/Β τ. «ΓΛΑΥΚΟΣ», της Γερμανικής εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και αξιόπιστα παγκοσμίως. Αποτελείται από SONAR ενεργητικής και παθητικής ερεύνης και επιθέσεως μεσαίων συχνοτήτων, συσκευή παθητικής μέτρησης απόστασης, καθώς και SONAR πλευρικής διάταξης, χαμηλων συχνοτήτων.
Πλήρωμα
Τα Υ/Β τ. «ΓΛΑΥΚΟΣ»,απαριθμούν 35μελές πλήρωμα (περίπου) εκ των οποίων 6-7 Αξιωματικοί ενώ τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος είναι μόνιμοι Υπαξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, πλήν ενός στρατεύσιμου ειδικότητος Ιατρού.
Υποστήριξη
Τα Υ/Β τ. «ΓΛΑΥΚΟΣ» μπορούν να μεταφέρουν αρκετά τρόφιμα για τη σίτιση του τριακοταπενταμελούς πληρώματός τους για 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα στη χρησιμοποίηση νερού.