Γιώργος Πέτρου: Ο μαέστρος της «Καμεράτας» εξηγεί στο iefimerida γιατί λιώνει με Deep Purple - iefimerida.gr

Γιώργος Πέτρου: Ο μαέστρος της «Καμεράτας» εξηγεί στο iefimerida γιατί λιώνει με Deep Purple

Γιώργος Πέτρου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ένας εκρηκτικός συνδυασμός ροκ και συμφωνικής μουσικής με μια συναυλία-αφιέρωμα στους θρυλικούς Deep Purple ετοιμάζει η Καμεράτα Ορχήστρα την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.

Ο μαέστρος της Καμεράτας Γιώργος Πέτρου που μετράει στο ενεργητικό του ένα βραβείο Echo Klassik και μία υποψηφιότητα για Grammy μίλησε στο iefimerida για τη συναυλία και τα πρώτα του βήματα στο χώρο της μουσικής. «Η μουσική υπήρχε πάντα στη ζωή μου. Αν και δεν προέρχομαι από μουσική οικογένεια, είχα από πολύ μικρός μια έντονη ροπή προς τις καλές τέχνες κάτι που οι δικοί μου υποστήριξαν ιδιαίτερα. Είναι παράξενο ότι χωρίς να ξέρω καν μουσική, μου άρεσε ως παιδί να χαζεύω στις βιτρίνες των δισκοπωλείων με δίσκους κλασικής μουσικής. Ωστόσο η μουσική δεν ήταν πάντα η πρώτη μου επιλογή. Πολύ σύντομα γνώρισα το θέατρο και την όπερα. Τελικά με κέρδισε το πιάνο, στο οποίοι εστιάζουν και οι μεταπτυχιακές μου σπουδές».

Ο μαέστρος της Καμεράτας Γιώργος Πέτρου που μετράει στο ενεργητικό του ένα βραβείο Echo Klassik και μία υποψηφιότητα για Grammy

«Η όπερα ξαναμπήκε στην ζωή μου αρκετά χρόνια αργότερα, μαζί με την ενασχόληση μου με τη διεύθυνση Ορχήστρας. Έτσι τώρα νιώθω ευτυχισμένος που (και μέσω της ενασχόλησης μου με τη σκηνοθεσία) μπόρεσα να βρίσκομαι μέσα σε όλα αυτά που με συναρπαζουν: μουσική, θέατρο, εικαστικά. Στην ζωή δεν είναι τίποτα εύκολο. Όλα απαιτούν την ανάλογη επένδυση. Η στιγμές της δημιουργίας είναι όμως μοναδική απόλαυση. Κάθε θυσία αξίζει».

O Lord ήταν ένας καλλιτέχνης που έβρισκα συναρπαστικό από τα εφηβικά μου χρόνια

Στη συναυλία αυτή ο Γιώργος Πέτρου, πέρα από τον ρόλο του ως διευθυντής ορχήστρας, θα αναλάβει και τον ρόλο του σολίστ σε Hammond organ και πιάνο. Για τη 16 Νοέμβρη η Καμεράτα ετοιμάζει ένα τολμηρό πρόγραμμα με δύο αριστουργηματικά συμφωνικά έργα του οργανίστα της διάσημης ροκ μπάντας, Jon Lord.

«Deep purple: η ροκ Μπάντα που κατά τη γνώμη μου είναι η πιο κλασική από κάθε άλλη. Ωστόσο η αφορμή για τη συναυλία αυτή δεν είναι τα τραγούδια του θρυλικού γκρουπ, αλλά τα δύο μεγαλειώδη συμφωνικά έργα του οργανίστα των Purple, Jon Lord. O Lord ήταν ένας καλλιτέχνης που έβρισκα συναρπαστικό από τα εφηβικά μου χρόνια, ίσως γιατί έβλεπα σ αυτόν στοιχεία του εαυτού μου: μπορούσα να διακρίνω την κλασική του παιδεία και την αγάπη του για την φόρμα μέσα από μια ιδιαίτερα δημιουργική προσέγγιση στην ροκ μουσική, στην οποία άφησε ανεξίτηλο σημάδι. Φυσικά, τότε αγνοούσα το συμφωνικό του έργο.
Τώρα, από τη θέση του διευθυντή Ορχήστρας, αλλά και του σολίστ στο Hammond organ, γνώρισα το καταπληκτικό κοντσέρτο για ροκ γκρουπ και ορχήστρα, και τώρα για πρώτη φορά την υπέροχη Sarabande. Δύο κατά τη γνώμη μου αριστουργηματικά συμφωνικά έργα με συμμετοχή μια ροκ μπάντας, ωστόσο πολύ διαφορετικά μεταξύ τους.
Το Κοντσέρτο, έργο του 1969, ήταν η αφορμή για τη θρυλική σύμπραξη των νεαρών DEEP PURPLE με τηv ορχήστρα Royal Philharmonic, στο Royal Albert Hall του Λονδίνου.
Ήταν η πρώτη σοβαρή συνύπαρξη ροκ και κλασικής μουσικής, η οποία δεν έγινε αντιληπτή τότε. Χρόνια όμως μετά, το έργο έχει αγαπηθεί και παίζεται σε όλο το κόσμο με μεγάλη επιτυχία.
Η Sarabande, έργο που ηχογραφήθηκε το 1975, είναι μια λαμπερή σουίτα βασισμένη στο ύφος της Μπαρόκ Αγγλικής Σουίτας του Johann Sebastian Bach, που γνώρισε ο Lord ως νεαρός μαθητής πιάνου. Φυσικά, οι ρυθμοί των μπαρόκ χορών είναι παρόντες όπως και εν fusion από μουσικά στυλ (rock, jazz, ethnic) που αναμειγνύονται και συνομιλούν σύμφωνα με τους πειραματισμους της δεκαετίας του '70».

Πάει πια η παλιά τελετουργία του μεγάλου LP μου αρέσει όμως το youtube

Εχετε ροκ ακούσματα, τι μουσικές υπάρχουν για παράδειγμα στη δισκοθήκη σας;
«Είναι κρίμα που πια δεν έχουμε δισκοθήκες. Όλοι ακούμε μουσικές βιαστικά μέσα από το YouTube σε αμφίβολης ποιότητας μηχανήματα αναπαραγωγής ήχου. Πάει πια η παλιά τελετουργία του μεγάλου LP, η ακόμα και του CD, με το βιβλιαράκι που σου έβγαζε τα μάτια... Είναι όλα πιο εύκολα, αλλά κάτι μου λείπει. Ωστόσο, μου αρέσει ότι μπαίνοντας στο YouTube, χάνεσαι. Αρχίζεις με ένα κομμάτι jazz και καταλήγεις να ακούς μια ζωντανή εκτέλεση της 5ης Mahler που έγινε πριν δύο μέρες, για να περάσεις σε μια άγνωστη σοπράνο με καταπληκτική φωνή, ή σε έναν βιρτουόζο της ηλεκτρικής κιθάρας που θα μπορούσε να είναι ένας σύγχρονος Paganini».

Είναι πιστεύετε μια τάση ορχήστρες να αναβιώνουν την μουσική από ροκ συγκροτήματα που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία;
«Ναι, αλλά όσων αφορά στη δική μας παράσταση όπως είπα και προηγουμένως δεν έχουμε αναβίωση τραγουδιών κάποιου γκρουπ. Δηλαδή δεν μιλάμε για ένα συμφωνικό κοστούμι σε ροκ τραγούδια. Πρόκειται για δύο πρωτογενή συμφωνικά έργα με κλασικό υπόβαθρο που χρησιμοποιούν τη μουσική γλώσσα της ροκ ως όχημα και δημιουργούν διάλογο ανάμεσα σε διαφορετικά μουσικά στυλ».

Η Καμεράτα είναι η πιο παρατημένη ορχήστρα από το κράτος

Η Kαμεράτα πρωταγωνιστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ωστόσο ποιο είναι το προσωπικό κόστος και τι γίνεται με τα οικονομικά της;
«Το προσωπικό κόστος είναι ανυπολόγιστο και βαραίνει κυρίως τους μουσικούς της Ορχήστρας. Δεν ξέρω που αναφέρεται ο χαρακτηρισμός σας ως «Πρωταγωνίστρια» ορχήστρα, όμως σίγουρα θα έλεγα ότι είναι η πιο παρατημένη ορχήστρα από το κράτος, παρά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία της. Ελπίζω μόνο στο καλύτερο γιατί της αξίζει».

«Το Κοντσέρτο, έργο του 1969, ήταν η αφορμή για τη θρυλική σύμπραξη των νεαρών DEEP PURPLE με τηv ορχήστρα Royal Philharmonic, στο Royal Albert Hall του Λονδίνου. Ήταν η πρώτη σοβαρή συνύπαρξη ροκ και κλασικής μουσικής, η οποία δεν έγινε αντιληπτή τότε. Χρόνια όμως μετά, το έργο έχει αγαπηθεί και παίζεται σε όλο το κόσμο με μεγάλη επιτυχία» αναφέρει ο Γιώργος Πέτρου αναφορικά με τη συναυλία της Καμεράτας στο Μεγαρο

Ποια ήταν η πιο ευτυχισμένη συγκυριακά στιγμή στην καριέρα σας.
«Έχω πολλές όμορφες στιγμές να θυμάμαι. Έχω βιώσει πολλές επιτυχίες σε προσωπικό επίπεδο σε πολλές ξένες χώρες. Πάντα όμως, όταν εμφανίζομαι με την Καμεράτα σε ένα μεγάλο θέατρο του εξωτερικού νιώθω μεγάλη υπερηφάνεια. Για εμένα η ορχήστρα αυτή είναι έργο ζωής και οι Μουσικοί της συνοδοιπόροι σε ένα υπέροχο ταξίδι που κρύβει διαρκώς εκπλήξεις. Τα καλύτερα όμως, έρχονται».

Τα επόμενα σχέδια της Καμεράτας για την καλλιτεχνική σεζόν 2018-2019 ποια είναι;
«Συναυλίες στο Μόναχο, στην Μάλτα, στην Βιέννη, στο Σαλτσμπουργκ, στην Νυρεμβέργη, στο Μπάυροιτ, στην Μόσχα, ένα λαμπερό γκαλά με μουσικές από τη Χρυσή εποχή του Broadway, στο ΚΠΣΝ, με τον Λούκα Καρυτινό στις 17/12, η υπέροχη χριστουγεννιάτικη όπερα «Ο Αμαλ και οι νυχτερινοί επισκέπτες» του Giancarlo Menotti, σε διεύθυνση Μαρκέλλου Χρυσικόπουλου σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλετη, στο ΜΜΑ στις 21/12, ο λατρεμένος «Βαφτιστικος» του Θεόφραστου Σακελλαριδη, σε δίκη μου σκηνοθεσία στις αρχές του νέου έτους, στην αίθουσα Α. Τριάντη και πολλά άλλα προσεχώς.

Οι Μουσικοί της Καμεράτας συναντούν τους Deep Purple.

Ένας εκρηκτικός συνδυασμός συμφωνικής και ροκ

Jon Lord | Sarabande
Deep Purple | Κοντσέρτο για ροκ μπάντα και ορχήστρα

Αιμιλιανός Σταματάκης │τραγούδι
Ειρήνη Κετικίδη │ ηλεκτρική κιθάρα
Γιώργος Πέτρου │Hammond organ, πιάνο
Πάνος Πολίτης│συνθεσάιζερ, Hammond organ
Κώστας Βήχος │ηλεκτρικό μπάσο
Γιάννης Σταυρόπουλος │ντραμς

Μουσική διευθυνση | Γιωργος Πέτρου

φωτογραφία: facebook.com/pg/kamerata.gr

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ