Όπως οι περισσότερες πρωταγωνίστριες «πρώτης γραμμής», η Τζένη Καρέζη είχε το μερίδιό της, στα ηρωϊκά -πατριωτικά έπη με φόντο το «ΟΧΙ», τον πόλεμο του ‘40, την Κατοχή -μια τεράστια δεξαμενή ιστοριών που ενέπνεε τους σεναριογράφους και γέμιζε τις σκοτεινές αίθουσες στα τέλη των 60’s.
Kαι οι δύο ταινίες, με παρόμοιο θέμα, που γύρισε η Τζένη, (ή μάλλον τρεις, αν μετρήσει κανείς και «Το νησί των γενναίων», το '59, όπου όμως είχε σαφώς μικρότερο ρόλο), υπήρξαν ηχηρά blockbusters. Αλλά η μία από τις δύο, της άλλαξε τη ζωή…
Στο «Κοντσέρτο για πολυβόλα», μια μεγάλη και δαπανηρή παραγωγή της Finos Film, η Καρέζη υποδύεται την Νίκη, μια πολιτική υπάλληλο του ΓΕΣ, που -παραμονές του πολέμου του ’40- παραδίδει στρατιωτικά έγγραφα στους Ιταλούς, καθώς οι τελευταίοι την εκβιάζουν, κρατώντας όμηρο τον αδελφό της. Η πράξη της αποκαλύπτεται και κινδυνεύει να καταδικαστεί σε θάνατο και να εκτελεστεί.
Τότε, ένας στρατηγός, με το ψευδώνυμο «Δαρείος» (Μάνος Κατράκης) της προτείνει να συνεχίσει να προμηθεύει τους Ιταλούς με έγγραφα -πλαστά, αυτή τη φορά. Μαζί της, μπλέκει κι ένας νεαρός λοχαγός που είναι ερωτευμένος μαζί της…
Διαβάστε πώς γεννήθηκε ο έρωτας Καρέζη-Καζάκου στα γυρίσματα της ταινίας και ποια ήταν η πραγματική «γυναίκα στην αντίσταση» στο bovary.gr