Η Εντα Γκάμπλερ αρνείται να συμβιβαστεί στη νέα πραγματικότητα που της επιβάλλει η κοινωνική της κατάρρευση, ασφυκτιά σε έναν έτσι όπως την επιβάλλουν τα κοινωνικά πρότυπα και παραμένει ρομαντικά προσκολλημένη στον ανεκπλήρωτο έρωτα.
Η Παρθενόπη Μπουζούρη υποδύεται την Έντα Γκάμπλερ στο ομώνυμο αριστούργημα του Ερρίκου Ίψεν υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Άντζελας Μπρούσκου. Η παράσταση παρουσιάζεται στο Μπάγκειον, το ξενοδοχείο - σύμβολο στο κέντρο της Αθήνας, αρχιτεκτονικής Ερνέστου Τσίλερ, χτισμένο στα τέλη του 19ου αιώνα.
«Είναι μια «δύσκολη» ηρωίδα, σχεδόν αντιπαθητική. Τερατώδης θα μπορούσε να πει κάποιος» αναφέρει για την ηρωίδα που υποδύεται η Παρθενόπη Μπουζούρη.
«Νομίζω πως την καταλαβαίνω περισσότερο παρά ταυτίζομαι μαζί της. Σίγουρα την υπερασπίζομαι και με μαγεύει το ποσό γοητευτική παραμένει ακόμα και στις ακραίες της στιγμές» αναφέρει η πρωταγωνίστρια μιλώντας στο iefimerida, συμπληρώνοντας πώς «Σήμερα η Γκάμπλερ στον δυτικό κόσμο θα ήταν μια δυναμική γυναίκα που η ευφυΐα της και τα ταλέντα της δεν θα εγκλωβιζόταν στον παραδοσιακό ρολό της γυναικάς».
«Μου ήταν δύσκολο να καταλάβω τα κίνητρα της, τις μεταπτώσεις της και κυρίως την υπαρξιακή διάσταση της νεύρωσης της. Η σκηνοθέτις Άντζελα Μπρούσκου είχε την υπομονή να μου δίνει χώρο, χρόνο και κατεύθυνση. Και να μην με πιέζει για αποτέλεσμα. Τα αλλά ήρθαν… Πολλά θα έρθουν και στη διάρκεια των παραστάσεων. Νομίζω, μπορεί κάνεις να ανακαλύπτει συνεχώς την Έντα… Όσες φορές κι αν το ξαναπιάσει το έργο πάντα κάτι καινούργιο θα του αποκαλύπτεται».
«Με την Αντζελα Μπρούσκου έχουμε συνεργαστεί πολλές φορές. Το θετικότερο είναι η κατεκτημένη κοινή γλωσσά! Κερδίζεις πολύ χρόνο έτσι. Νιώθεις ασφαλής και σε πατρώο έδαφος. Το αρνητικό είναι πως συχνά πολλά πράγματα θεωρούνται δεδομένα και αυτονόητα, άρα μηχανικά και λάθος».
«Το Μπάγκειον είναι ένα ταξίδι από μόνο του! Είναι πραγματικά σαν να ζεις για λίγο στην ιδία εποχή, στην ιδία αισθητική. Πράγμα που ποτίζει την ερμηνεία όλων μας!».
«Οι επιστήμες, σπούδασα γεωπονική, ήταν η πρώτη μου μεγάλη αγάπη, ο τρόπος να ανοιχτώ στο κόσμο μέσω της γνώσης. Η διάσταση όμως του συναισθήματος και του σώματος ήταν πάντα προς διερεύνηση. Το θέατρο ήταν ένα πεδίο για να διερευνηθούν όλες αυτές οι απορίες».
«Ρόλοι και έργα σταθμοί στην καριέρα μου; Το «Ναι» της Μαργαρίτας Καραπάνου, ο «Αγαμέμνονας» στην Επίδαυρο και το «4.48 Ψύχωση» της Σάρα Κέιν ήταν οι παραστάσεις που θεωρώ σταθμούς στην πορεία μου. Για τελείως διαφορετικούς λογούς η κάθε παράσταση».
«Το θέατρο δωματίου της Αντζελας Μπρούσκου στο οποίο είμαι μέλος, ιδρύθηκε για να καλύψει την ανάγκη μας να βρούμε την δική μας καλλιτεχνική γλώσσα. Νομίζω πως επιτελεί τον σκοπό του. Δεν ξέρω πώς να την ονομάσω αυτή τη γλώσσα. Σίγουρα όμως έχει δική της ταυτότητα και είναι αναγνωρίσιμη ως υπογραφή».
«Το θέατρο είναι κατεξοχήν πολιτική πράξη. Είτε συνειδητή είτε όχι. Σήμερα χρειαζόμαστε αλλαγές που να ξεκινούν από την εκπαίδευση. Έτσι μόνο θα αναβαθμιστεί το επάγγελμα μας. Σίγουρα χρειάζεται αλλαγή στο εργασιακό μας πλαίσιο. Επίσης απαιτείται χάραξη πολιτιστικής πολίτικης με στόχο την πολιτιστική αποκέντρωση. Δεν είναι δυνατόν να παράγουμε χίλιες και βάλε παραστάσεις στην Αθήνα και να σαπίζουν σαν σε χωματερή, ενώ η περιφέρεια είναι έρημη χώρα πολιτιστικά! Είναι απλά παράλογο».
Εντα Γκάμπλερ του Ιψεν
Σκηνοθεσία - εικαστική άποψη: Άντζελα Μπρούσκου
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Μουσική: Nalyssa Green
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Ηθοποιοί: Παρθενόπη Μπουζούρη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Νικόλας Παπαγιάννης, Ειρήνη Αϊβαλιώτου και η Άντζελα Μπρούσκου.
Παραστάσεις: Πέμπτη – Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:30 (μέχρι τις 11 Νοεμβρίου)
Μπάγκειον Ξενοδοχείο / Πλατεία Ομονοίας 19, Αθήνα