ΝΔ: Τεράστιο σκάνδαλο η απόπειρα παράτασης της παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» -Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ - iefimerida.gr

ΝΔ: Τεράστιο σκάνδαλο η απόπειρα παράτασης της παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» -Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ

Κόντρα ΝΔ- ΥΠΟΙΚ για το «Ελ. Βενιζέλος»/ Φωτογραφία: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ- ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η απόπειρα παράτασης της παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» σε εξευτελιστική τιμή εγείρει αμείλικτα ερωτήματα διαφάνειας και χρηστής διοίκησης, τονίζει η ΝΔ.

Η αξιωματική αντιπολίτευση, σε ανακοίνωση, καλεί τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον Χρήστο Σπίρτζη να απαντήσουν ποια ήταν η διεθνής διαδικασία, πώς αποφασίστηκε η παραχώρηση του αεροδρομίου έναντι 483 εκατ. ευρώ και σε ποια μελέτη βασίστηκε αυτό το τίμημα.

«Οσο η κυβέρνηση -και ιδίως ο υπουργός των Οικονομικών- σιωπά, τόσο θα επιβεβαιώνονται οι ενδείξεις ενός τεράστιου σκανδάλου», καταλήγει η ανακοίνωση.

Το υπουργείο Οικονομικών απάντησε κατηγορώντας τη ΝΔ ότι ελλείψει αντιπολιτευτικού λόγου προσπαθεί να ανακαλύψει «ενδείξεις τεράστιου σκανδάλου» στην υπόθεση.

Το ΥΠΟΙΚ επισημαίνει ότι η δυνατότητα παράτασης για ακόμα 20 χρόνια προβλέπεται στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης του Αεροδρομίου και ότι το δικαίωμα παράτασης της σύμβασης μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, «όταν δηλαδή υπουργός Οικονομικών ήταν ο πρώην συνέταιρος της ΝΔ, κ. Ευ. Βενιζέλος».


Η ανακοίνωση της ΝΔ:

«Η απόπειρα παράτασης της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών σε εξευτελιστική τιμή, η οποία δεν ολοκληρώθηκε χάρη στην παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εγείρει αμείλικτα ερωτήματα διαφάνειας και χρηστής διοίκησης.

Η Κυβέρνηση επιχείρησε να παραχωρήσει με απευθείας ανάθεση το “Ελευθέριος Βενιζέλος” για επιπλέον 20 χρόνια, έναντι μόλις 483 εκατ. ευρώ. Με παρέμβαση της ωστόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όχι μόνον έκρινε ότι ήταν ευτελές το τίμημα αλλά επί της ουσίας υποχρέωσε την κυβέρνηση να επανεκκινήσει τη διαδικασία. Με συνέπεια το αεροδρόμιο να δοθεί τελικά έναντι τιμήματος 1,115 δισ. ευρώ. Δηλαδή 131% παραπάνω από την αρχική τιμή!

Η Νέα Δημοκρατία έχει ήδη θέσει συγκεκριμένα ερωτήματα που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη μεθόδευση και θα επιμείνει σε αυτά μέχρι να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις από την κυβέρνηση. Οι αρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών κ. Ευκλ. Τσακαλώτος και Χρ. Σπίρτζης καλούνται να απαντήσουν:

· Ποια ήταν η διεθνής διαγωνιστική διαδικασία που οδήγησε στη Συμφωνία της 30ης Σεπτεμβρίου 2017 και πώς λήφθηκε η απόφαση παραχώρησης του αεροδρομίου έναντι 483 εκ. ευρώ, που απεδείχθη ότι αντιτίθεται στο ευρωπαϊκό δίκαιο εκθέτοντας την Ελλάδα διεθνώς;

· Σε ποια μελέτη βασίστηκε το τίμημα των 483 εκατ. ευρώ, με ποια κριτήρια την ενέκρινε η κυβέρνηση, και βάσει ποιας μελέτης τελικά αποφασίστηκε το τίμημα να ανέλθει σε 1.115 εκατ. ευρώ;

Όσο η Κυβέρνηση -και ιδίως ο Υπουργός των Οικονομικών- σιωπά, τόσο θα επιβεβαιώνονται οι ενδείξεις ενός τεράστιου σκανδάλου».

Η απάντηση του ΥΠΟΙΚ:

«Η Νέα Δημοκρατία, ελλείψει αντιπολιτευτικού λόγου, προσπαθεί να ανακαλύψει «ενδείξεις ενός τεράστιου σκανδάλου» στην υπόθεση της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Η αλήθεια, όμως, την οποία μάλλον επιλέγει να αγνοεί η ΝΔ είναι η εξής:
Η δυνατότητα παράτασης για ακόμα 20 χρόνια προβλέπεται στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης του Αεροδρομίου, η οποία κυρώθηκε με το ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α΄ 202).

Το δικαίωμα παράτασης της σύμβασης του Αεροδρομίου μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, με την υπ’ αριθ. 187 Απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ Β’ 2061/19.09.2011), όταν δηλαδή Υπουργός Οικονομικών ήταν ο πρώην συνέταιρος της ΝΔ, κ. Ευ. Βενιζέλος.

Η συμφωνία για την παράταση της σύμβασης του Αεροδρομίου αποτελούσε ένα από τα προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής.

Με βάση το Ν. 3986/2011, η αποτίμηση, η επεξεργασία των νομικών κειμένων και εν γένει η διαπραγμάτευση για την επέκταση της σύμβασης του Αεροδρομίου ήταν αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ (στο οποίο συμμετέχουν ως παρατηρητές, ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ένας εκπρόσωπος των κρατών μελών της Ευρωζώνης), με τη συμβολή των χρηματοοικονομικών (Eurobank -Lamda Infrastructure Finance) και νομικών (Potamitis-Vekris, Clifford Chance) συμβούλων του, και την έγκριση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων κατέληξε στις τελικές αποφάσεις για την επέκταση της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Ακριβώς για λόγους ασφάλειας του εγχειρήματος, η ελληνική κυβέρνηση επέλεξε, πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, να προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Με άλλα λόγια, η παρούσα κυβέρνηση έπραξε το ακριβώς αντίθετο απ’ ό,τι συνήθιζαν να κάνουν οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για πολλά χρόνια, να αγνοούν δηλαδή την ενωσιακή νομοθεσία, με αποτέλεσμα η χώρα να πληρώνει ακόμα υπέρογκα πρόστιμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παραβιάσεις σε θέματα κρατικών ενισχύσεων.

H Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, πράγματι, θεώρησε ότι το τίμημα πρέπει να αυξηθεί από 484 σε 1,115 εκατ. ευρώ. Αυτό συνέβη επειδή το ΤΑΙΠΕΔ χρησιμοποίησε τα στοιχεία του 2015 για την αποτίμηση της παράτασης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζοντας τη ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα και τις ιδιαίτερα θετικές προοπτικές για αύξηση του ΑΕΠ, ζήτησε την αναθεώρηση των στοιχείων. Η αναθεώρηση αυτή οδήγησε στην αύξηση του τιμήματος».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ