Ακόμη πρώτη είναι η Ελλάδα στα τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε. - iefimerida.gr

Ακόμη πρώτη είναι η Ελλάδα στα τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε.

δυστύχημα
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Παρά την σημαντική βελτίωση που έχει καταγραφεί την τελευταία δεκαετία στον τομέα των τροχαίων ατυχημάτων, η Ελλάδα κατέχει το θλιβερό προνόμιο να είναι στην κορυφή μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2000 η Ελλάδα ήταν στη δεύτερη θέση με 180 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, το 2005 πέρασε στην τρίτη θέση με 150 νεκρούς, ενώ με τα στοιχεία του 2010 βρέθηκε, δυστυχώς, στην πρώτη θέση με 110 νεκρούς, ανά εκατομμύριο κατοίκων.

H ανάγκη συστηματικής και σφαιρικής προσέγγισης του θέματος της οδικής ασφάλειας, με την ουσιαστική μελέτη και αντιμετώπιση των προβλημάτων, που υπάρχουν σήμερα, ώστε να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των συνανθρώπων, που αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, τονίστηκε στη διάρκεια ημερίδας με τίτλο «Ασφάλεια στον δρόμο, ασφάλεια στη ζωή», που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Ο βασικός στόχος που έχει τεθεί από την πολιτεία στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, είναι το 2020 ο συνολικός αριθμός των νεκρών στα οδικά ατυχήματα να πέσει κάτω από τους 640, ενώ ενδιάμεσα, το 2015, να έχει μειωθεί στους 880 σε σύγκριση με τους περίπου 1.200 που ήταν το 2010.

Σύμφωνα με τους ομιλητές στην ημερίδα, οι κυριότερες αδυναμίες στην αντιμετώπιση του προβλήματος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα είναι οι εξής:

  • Δεν έχει γίνει κατανοητό / αποδεκτό ότι η Οδική Ασφάλεια είναι επιστήμη.
  • Χαμηλό επίπεδο Παιδείας Οδικής Ασφάλειας.
  • Δεν εφαρμόζεται, ουσιαστικά, ο Στρατηγικός Σχεδιασμός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
  • Δεν έχει δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων από την πολιτεία και την κοινωνία, ανάλογη με τις σοβαρές απώλειες σε νεκρούς και τραυματίες.
  • Αποτυχία στην ουσιαστική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην επίτευξη συναίνεσής τους. Κρίσιμος ο ρόλος των ΜΜΕ.

Στη διάρκεια της ημερίδας τονίστηκε, επίσης, η ανάγκη περαιτέρω δραστηριοποίησης της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας που ήδη έχει συσταθεί, στις αρμοδιότητες της οποίας θα είναι:

  • Η διαμόρφωση εθνικής πολιτικής.
  • Η κατάρτιση Προγραμμάτων και η παρακολούθηση της εφαρμογής τους.
  • Ο συντονισμός όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών.
  • Η διασφάλιση των απαιτούμενων πόρων για την υλοποίηση Προγραμμάτων οδικής ασφάλειας.

Ένα στοιχείο που επίσης εκτιμήθηκε ως σημαντικό είναι το θέμα της παιδείας των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας. Για τον λόγο αυτό προτάθηκε, εκ νέου, το ζήτημα της συστηματικής διδασκαλίας του ζητήματος της οδικής ασφάλειας στα σχολεία και η ενημερωτική καμπάνια μέσα από τα Μέσα Ενημέρωσης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ