Ευτυχή συγκυρία χαρακτήρισε την ανακοίνωση της διοργάνωσης του δεύτερου Athens Game Festival ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς. Αυτό κατά το χαιρετισμό του στην παρουσίαση του επερχόμενου φεστιβάλ, στην αίθουσα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
Οπως ανεφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός ΨΗΠΤΕ χαρακτήρισε το φεστιβάλ ως θεσμό, ο οποίος μεγαλώνει, υπογραμμίζοντας παράλληλα το πόσο σημαντική είναι η οπτικοακουστική βιομηχανία για την ανάπτυξη και τη βελτίωση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό. «Επειδή στη χώρα μας δεν λείπει τίποτα, δεν λείπει και η πολιτική βούληση για τη στήριξη αυτού του κλάδου», συνέχισε ο Ν. Παππάς, κάνοντας λόγο για έναν κλάδο ο οποίος προσφέρει πάρα πολλά σε πολύ κόσμο τη στιγμή που τα video games σημειώνουν αυξητικές τάσεις στην παγκόσμια αγορά.
Ο υφυπουργός ΨΗΠΤΕ Λευτέρης Κρέτσος από την πλευρά του, δήλωσε χαρούμενος καθώς μετά από 10 μήνες προσπαθειών οι κόποι όλων δικαιώνονται. Αναφερόμενος πιο συγκεκριμένα στις δράσεις, ο κ. Κρέτσος συμπλήρωσε: «Για το 2018 πραγματοποιήσαμε τρεις αποστολές στο εξωτερικό: Πράγα, Σουηδία με συνολικά 11 Game studios, όπου μάλιστα στη Σουηδία οι Happyland Entertainment, με τον Προμηθέα, απέσπασαν το βραβείο κοινού και για δεύτερη φορά.
Επίσης ταξιδέψαμε στο Annecy International Film Festival όπου είχαμε 9 ελληνικές συμμετοχές animation στο χώρο της επαγγελματικής αγοράς και 16 ελληνικά σχέδια συμπαραγωγής. Υπήρξαν δύο εκπαιδευτικά προγράμματα: το ένα αφορά στην ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών και το δεύτερο στην τέχνη της εμψύχωσης (αξίζει να αναφέρουμε ότι μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί 2 προγράμματα για games σε Αθήνα και Σύρο, 1 animation σε Θεσσαλονίκη, ενώ το διάστημα αυτό ολοκληρώνονται άλλα 2 προγράμματα) με 125 ωφελούμενους, μέχρι στιγμής.
Υποστηρίξαμε δράσεις και συνδιοργανώσαμε με το φεστιβάλ ANIMASYROS το πρώτο B2B τριήμερο για το animation και, όπως μας ενημέρωσε ο πρόεδρος του φεστιβάλ Βασίλης Καραμητσάνης, το Athens Animation Agora ξεπέρασε τους στόχους που είχαν αρχικά τεθεί σε επίπεδο προσέλευσης και ενδιαφέροντος, με 170 προσκεκλημένους και 47 ομιλητές. Διοργανώσαμε, επίσης, και το περίπτερο DIGITAL GREECE στη φετινή ΔΕΘ, όπου περισσότερες από 120 start ups και εταιρείες από το χώρο των οπτικοακουστικών ένωσαν τις δυνάμεις τους και παρήγαγαν μια ατμόσφαιρα η οποία κατά γενική ομολογία ήταν μεθυστική. Στο πλαίσιο του Digital Greece διοργανώσαμε 4 θεματικές συζητήσεις με φορείς και εκπροσώπους του κλάδου των οπτικοακουστικών μέσων».
Ο Λ. Κρέτσος, σε δηλώσεις του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ και την ΕΡΤ, συμπλήρωσε τα εξής: «Είναι το πρώτο ουσιαστικά ‘'business to business event'' διεθνούς ακτινοβολίας που αφορά το gaming industry στην Ελλάδα.
Φέτος έχουμε διπλασιάσει τον αριθμό των εκθετών (80), ενώ πάνω από 40 ομιλητές, με ειδικά sessions, θα παρουσιάσουν όλα τα χρηματοδοτικά, φορολογικά και αναπτυξιακά εργαλεία τα οποία προσφέρει η χώρα, με θέματα εκπαίδευσης και αναζήτησης πόρων». «Η βιομηχανία του gaming είναι μια βιομηχανία τεράστια, παγκόσμια» συνέχισε ο Λ. Κρέτσος, «με 120 δισ. δολάρια τζίρο, με δυνατότητες που τις δανείζονται και άλλοι κλάδοι. Είναι ίσως ο πιο δυνατός κλάδος της οπτικοακουστικής βιομηχανίας και το Athens Game Festival θέλουμε να είναι ακριβώς αυτό: ο χώρος συνάντησης όλου του ελληνικού game industry με πολύ μεγάλους διεθνείς παίκτες όπως οι Amazon, Google, Ubisoft» κατέληξε ο υφυπουργός ΨΗΠΤΕ.
Ο πρόεδρος της ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ Βασίλης Καραμητσάνης, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την ΕΡΤ, ανέφερε ότι «η κοινότητα του ελληνικού animation δίνει το “παρών” στο δεύτερο Athens Game Festival με πολύ μεγάλη περηφάνια και ειλικρινή δημιουργική διάθεση. Ευχαριστούμε τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης γιατί χωρίς αυτή δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε όσα σε ορίζοντα τριετίας έχουμε καταφέρει». Τέλος, ευχήθηκε και το δεύτερο Athens Game Festival να είναι επιτυχημένο για όλη την κοινότητα του animation.