Νέα ώθηση στη θεωρία ότι η μοιραία πτήση MH370 της Malaysian Airlines δεν εξαφανίστηκε, όπως ευρέως πιστεύεται, στη θάλασσα έρχεται να δώσει ένας ειδικός σε θέματα αεροπλοϊας.
Αντικρούοντας την επίσημη εκδοχή ότι το αεροσκάφος συνετρίβη κάπου στον Ινδικό Ωκεανό, δυτικά της Αυστραλίας, ο καθηγητής του Aνοικτού Πανεπιστημίου του Λονδίνου, Γιτζούν Γιου επιμένει ότι το Boeing 777-200 ίσως έπεσε στη στεριά, επικαλούμενος πρόσφατα δημοσιεύματα στο βρετανικό Τύπο, που ανέφεραν ότι κινητά επιβατών ηχούσαν τέσσερις μέρες μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου τον Μάρτιο του 2014.
Τα σχόλιά του έρχονται να αναπτερώσουν τις ελπίδες του ειδικού σε θέματα τεχνολογίας Ίαν Ουίλσον, που ετοιμάζεται να κάνει έρευνες στη ζούγκλα της Καμπότζης, όπου λέει ότι εντόπισε την MH370 μέσω δορυφορικών χαρτών της Google.
«Αυτό [για τα τηλέφωνα] ήταν γνωστό και η εξήγηση που δόθηκε τότε ήταν ότι μπορούν να ηχούν ακόμη κι αν βρίσκονται κάτω από το νερό. Η φυσική επικοινωνία μπορεί να διακοπεί από το τηλέφωνο προς το τηλεπικοινωνιακό σύστημα ρελέ, αλλά αυτό μπορεί να παρεμβάλει τον ήχο κλήσης αν θέλει να επικοινωνήσει με τους καλούντες. Αλλά αυτό παρατηρήθηκε σε 19 οικογένειες, πράγμα που σημαίνει είτε ότι πρόκειται για σφάλμα του συστήματος, ή πράγματι συνέχισε το αεροσκάφος να πετά. Φυσικά, κανένα αεροπλάνο δεν μπορεί να πετά επί τέσσερις ημέρες, αλλά μπορεί να κατέληξε κάπου εκτός θάλασσας. Πιστεύω ότι και οι δύο εκδοχές είναι πιθανές λόγω της έλλειψης γνώσεων αναφορικά με το πώς πραγματικά λειτουργεί το σύστημα τηλεπικοινωνιών», είπε στη Daily Star.
Ο λέκτορας κλήθηκε να σχολιάσει τον ισχυρισμό του Πωλ Φρανκς, ειδικού σε θέματα τηλεπικοινωνιών ότι οι κλήσεις επί τέσσερις μέρες στα κινητά κάποιων επιβατών αποκλείουν το ενδεχόμενο να συνετρίβη το αεροσκάφος στον ωκεανό.
Η αδελφή ενός αγνοουμένου εμφανίστηκε μάλιστα σε κινεζικό τηλεοπτικό δίκτυο, για να δείξει ότι το κινητό του αδελφού της χτυπούσε ακόμη και μετά την εξαφάνιση της MH370, αλλά χωρίς εκείνος ή κάποιος άλλος να απαντήσει στις κλήσεις.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τον Φρανκς, κάποιοι θεωρούν ότι οι κλήσεις στα κινητά δεν αποδεικνύουν τίποτε καθώς συχνά χρησιμοποιούνται ήχοι κλήσης-φαντάσματα.
Μολαταύτα οι ισχυρισμοί του Φρανκς δίνουν ελπίδες στον Ίαν Γουίλσον, που λέει ότι βρήκε σε χάρτες της Google το μοιραίο αεροπλάνο. Στις μετρήσεις του το αεροσκάφος έχει μήκος περίπου 70 μ., είναι δηλαδή ελαφρώς μεγαλύτερο από το Βoeing της Malaysia Airlines, αλλά εκείονς διεπίστωσε, όπως λέει, ένα μυστηριώδες κενό μεταξύ της ατράκτου και του ουραίου τμήματος.
Δεδομένα από δορυφόρους της Immarsat κατέγραψαν κι ένα ping μεταξύ του αεροσκάφους και του δορυφόρου σε ζώνη που διατρέχει την Καμπότζη. Ενώ στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών της Μαλαισίας δείχνουν ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είχαν ενημερωθεί ότι το αεροπλάνο είχε εισέλθει προς στιγμήν στον εναέριο χώρο της Καμπότζης, αλλά η πληροφορία κρίθηκε αργότερα αβάσιμη.
Ο καθηγητής Γιου ζητά τώρα να σταλεί ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος να κάνει έρευνες στη ζούγκλα της Καμπότζης ώστε να ελεγχθεί και αυτό το σενάριο, καθώς το κόστος της επιχείρησης δεν είναι και τόσο μεγάλο.
«Μπορούν να στείλουν ένα τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο σ’ εκείνο το σημείο. Δεν είναι και τόσο μακριά, σε αντίθεση με τον Ινδικό Ωκεανό.... Αρκετές κυβερνήσεις ξόδεψαν πολλά χρήματα αναζητώντας στοιχεία... Ξόδεψαν πολλά χρήματα σε περιοχή που μπορεί να μη βρίσκεται. Θα βοηθούσε να αποκλειστεί αυτή τη πιθανότητα».