Σφοδρή σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης προκάλεσε η τροπολογία με την οποία ορίζεται ότι εκχωρείται το συγκοινωνιακό έργο που εκτελεί ο ΟΑΣΘ σε περιοχές της υπαίθρου του νομού, στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ή σε δήμο ή και σε οποιονδήποτε άλλον ιδιώτη, στην περίπτωση που το ΚΤΕΛ δεν δείξει ενδιαφέρον.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Θανάσης Θεοχαρόπουλος κατηγόρησε τον υπουργό μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη ότι πήρε τις συγκοινωνίες από τους ιδιώτες και τώρα τις ξαναδίνει πίσω μέσω αδιαφανούς διαδικασίας.
«Ασάφεια το μεγαλείο σου! Δεν μας διευκρινίζετε ποιος είναι ο οδικός μεταφορέας επιβατών που, εκτός από άγνωστος, προτείνει δρομολόγια και όρους σύμβασης και εγκρίνει ο υπουργός. Χωρίς διαγωνισμό; Πού είναι η διαφάνεια και το ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο; Το πρόβλημα όμως είναι ότι ουσιαστικά, έναν περίπου χρόνο μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, συνεχίζετε το “ράβε-ξήλωνε” του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης. Πήρατε τις συγκοινωνίες από τους ιδιώτες, τώρα τις ξαναδίνετε πίσω μέσω μιας αδιαφανούς διαδικασίας. Ομολογείτε την αποτυχία και κάθε κριτική που σας είχαμε ασκήσει επιβεβαιώνεται λέξη προς λέξη. Η λύση για την Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε ανοιχτές, δημόσιες συγκοινωνίες, με καθοριστικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης. Εμείς αυτό που λέγαμε και τότε και τώρα είναι ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρέπει να σχεδιάζονται από ανθρώπους της πόλης, και όχι από τους αρεστούς του εκάστοτε υπουργού».
Σε υψηλούς τόνους απάντησε και ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος εξήγησε πως είναι αναγκαία η τροπολογία που κατατέθηκε και πρόσθεσε ότι στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ΟΑΣΘ υπήρξαν 45 εκατομμύρια λιγότερης δαπάνης που ήταν λεφτά του ελληνικού λαού.
«Το τρικ, που είχε κάνει τότε η κυβέρνηση, ήταν να μεγαλώσει την περιοχή που ήταν ευθύνη του ΟΑΣΘ και να δίνει υπεργολαβία στα ΚΤΕΛ το μεταφορικό έργο. Αυτό το βλέπετε εσείς εξορθολογισμό ή οι Επιτροπές της Βουλής και ο υπουργός είναι για να εγκρίνει την ολιστική μελέτη της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Αττικής και να μην υπάρχει το χάος που υπάρχει σήμερα; Το θεσμικό πλαίσιο λέει ότι δεν μπορεί ο ΟΑΣΘ, που είναι για το κέντρο της Θεσσαλονίκης και για τους γύρω δήμους, να πηγαίνει και να έχει στον χώρο ευθύνης του μικρά χωριά με μικρή μεταφορική κίνηση για να απαλλάσσονται κάποιοι ιδιώτες από αυτό και εκεί που είναι εμπορικές οι γραμμές, να πληρώνονται αδρά από το ελληνικό Δημόσιο για να παρέχουν αυτό το μεταφορικό έργο και να παίρνουν και τα έσοδα των εισιτηρίων».