...το οποίο twitter πλέον μάλλον εκτελεί χρέη φιλιππινέζας. Άσε που είμαι σχεδόν σίγουρος ότι στις περισσότερες περιπτώσεις το χειρίζεται η φιλιππινέζα της. Η οποία φιλιππινέζα, αφ' ενός κατέχει καλύτερα την ελληνική γλώσσα από την πλειοψηφία των εγχώριων «θεών» του ντεκαπάζ, αφ' ετέρου λόγω καταγωγής, πάει καλύτερα το γράμμα των greecklish.
Δεν μπορώ αλλιώς να εξηγήσω, το ότι όλοι πλέον οι επώνυμοι, από παρουσιαστές μέχρι πολιτικούς, βρίσκουν τον χρόνο για τριάντα και σαράντα tweets μέσα στη μέρα την ώρα που εγώ με το ζόρι πετάω πέντε. Πότε τα στέλνουν και πότε απαντάντε στα μιλιούνια των ακολούθων τους; Την ώρα του μπιντέ; Δεν βολεύει. Με το ένα χέρι να πλένεσαι και με το άλλο να πληκτρολογείς; Λούτσα θα σου γίνει το smart phone.
Θυμάμαι πριν από πολλά χρόνια, ήμουνα με μια μεγάλη σταρ της εποχής στο εξωτερικό. Τότε δεν υπήρχε το twitter κι αυτή όλη τη μέρα στο ξενοδοχείο, την περνούσε αγκαλιά με το κινητό, να δίνει οδηγίες στη δούλα της στο σπίτι, να πάρει τη δούλα της ανταγωνίστριάς της και τη δούλα της καινούργιας γκόμενας του πρώην γκόμενού της, για να μάθει τις πομπές τους και να διαδώσει (η δικιά μας η δούλα) ότι η αφεντικίνα της περνάει και μόνη της καλά, τα καταφέρνει μια χαρά. 500.000 δραχμές πληρώσαμε στο κινητό για να συντονίζουμε τις δούλες. Ενώ με το twitter, τα πάντα είναι ανέξοδα, άμεσα και έχουν και άμεση δημοσιοποίηση στα σκανδαλοθηρικά blogs και περιοδικά εφ' όσον κάθε γκοσιπάτο media, έχει τουλάχιστον πέντε «αχθοφόρους» αμισθί δόκιμους δημοσιογράφους, που δουλειά τους είναι όλη μέρα να παρακολουθούν τι twittάρει η μια χαροκαμένη στην άλλη, για να βγει η είδηση.
Την παραπάνω θεωρία μου, την υποστηρίζει και μια παρατήρηση που έχω κάνει τελευταία στο επιβατικό κοινό των λεωφορείων που κατεβαίνουν από την Κηφισιά γύρω στις 8 το βράδυ. Δηλαδή τις φιλιππινέζες που σχολάνε. Όλες τους με I phone στα χέρια είναι οι ρουφιάνες και τσίκι τσίκι όλη την ώρα γράφουνε, την ώρα που εγώ έχω μια μπακατέλα τηλέφωνο του 2005. Ανοίγουνε οι φιλιππίνέζες που είναι και θρησκευόμενες την Βίβλο στα πόδια, και καλά για ξεκάρφωμα, βάζουν πάνω το τηλέφωνο, αρχίζουν και γράφουν ότι μαλακία τους είπε η αφεντικίνα τους και μετά ξεκαρδίζονται στα γέλια μεταξύ τους. Τι κάνανε οι παραδουλεύτρες των μεγαλοαστικών πολυκατοικιών στο Κολωνάκι όταν ανέβαιναν στην ταράτσα να απλώσουν τις κυλόττες των κυράδων τους; Το ίδιο και το αυτό σε εκδοχή χάι τεκ.
Πατάω στο google τη φράση twitter διασήμων και τι μου βγάζει πρώτο η μηχανή αναζήτησης; Την Καλομοίρα, το Σάκη Ρουβά, την Έλλη Κοκκίνου και την Τάμτα. Και πες εντάξει, η Καλομοίρα, μένει Αμερική και εκεί οι άνθρωποι έχουν μια ψύχωση με όλα αυτά. Δικαιολογείται. Πες και ο Σάκης, ότι twittaρει στην Κάτια Ζυγούλη και το μωρό τους νανουρίσματα, όπως κάνει στη διαφήμιση με τα γιαούρτια που τραγουδάει «κοιμήσου αγγελούδι μου». Πες και ότι η Κοκκίνου, στέλνει μηνύματα στους ηχολήπτες του στούντιο που ηχογραφεί και εκείνη και η Βανδή τα τραγούδια του Φοίβου, να παραμορφώσουνε την φωνή της Δέσποινας, να την κάνουν όπως τα χαρακτηριστικά της. Η Τάμτα μωρή όμως, που στο διάολο twittaρει και ποιος της twittάρει back? O κομμωτής της, επειδή κάθε μέρα εμφανίζεται με διαφορετικό look?
Ποιοί νομίζετε ότι είναι αυτοί που κάθε τόσο δημοσιεύουν στο twitter την ψεύτικη είδηση του θανάτου ενός διασήμου; Είναι είτε οι φιλιππινέζες του ίδιου του διασήμου, που πρέπει να εφεύρουν κάτι για να κάνει το όνομά του ντόρο, είτε οι φιλιππινέζες του αντιπάλου του, που θέλουν να τον βγάλουν νεκρό. Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον άλλο, που δεν έχει τίποτα καλύτερο να κάνει από το να γράφει, «ψόφησε η Μαντουβάλα». Για τους δε πολιτικούς και τη συνομιλία τους με τους πολίτες μέσω του συγκεκριμένου μέσου, δεν το συζητάω. Εδώ δεν λαμβάνουν και δεν απαντούν στα μηνύματα των εκλογών. Στα μηνύματα του twitter θα μπούνε στον κόπο να απαντήσουν;
Όλα τα παραπάνω θα μπορούσες να μου πεις ότι αποτελούν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Δεκτό. Αλλά σου απαντώ: Τι σου φαίνεται περισσότερο επιστημονική φαντασία; Το ότι κάθε πικραμένη σταρ βιζματώνει τη δούλα της για να απαντάει αντ' αυτής στο twitter, ή το γεγονός του ότι η Ελένη Μενεγάκη έχει γίνει εξπέρ του είδους; Αυτή μάνα μου, δεν μπορεί να διαβάσει μια πρόταση με τη σειρά υποκείμενο – ρήμα - αντικείμενο, μετά από 20 χρόνια καριέρας, κι ακόμα αναρωτιέται πόσα είναι τα Καμίνια, και θες να πιστέψω ότι έμαθε να χειρίζεται την τεχνολογία σαν hacker μέσα σε ένα πεντάμηνο; Εδώ δύο πράγματα συμβαίνουν.
Ή η φιλιππινέζα της Μενεγάκης είναι αυτή που της γράφει τις απορίες που μας λέει στον αέρα, οπότε η Ελένη είναι πραγματικά ένας δαιμόνιος άνθρωπος, η είναι αυτή που έχει αναλάβει το χειρισμό του tweeter της. Και στις δύο περιπτώσεις, το ηθικό δίδαγμα είναι ένα: Όταν η τεχνολογία συναντάει την αισθητική και τη λογική του πλυσταριού τότε η ψηφιακή εξέλιξη και επικοινωνία, αρχίζουν να μοιάζουν με μπουγαδόνερα και ο προσωπικός χαιρετισμός ενός επώνυμου χρήστη προς έναν άλλον, τύπου «σε πονάνε ακόμα τα βυζιά σου; » σε δημόσια θέα, γεννάει το αυριανό πρωτοσέλιδο. Που αυτό είναι μάλλον και το ζητούμενο.
Σαν να είσαι μια νοικοκυρά σε απόγνωση και στα πρόθυρα της νεύρωσης, που απλώς αντί να βγεις στο μπαλκόνι με τα ρόλεϊ στα μαλλιά, ουρλιάζοντας, πλέον twittάρεις στον προσωπικό σου λογαριασμό τη θρυλική τραγουδιστική – θεατρική ατάκα της Άννας Παναγιωτοπούλου «ποια πήγε κι άπλωσε τα ρούχα στην ταράτσα;» για να διαβάσουνε την άποψη και την όψη της κατινιάς σου και οι γειτόνοι.