Το ελληνικό νησί που κρύβει στον βυθό του ένα γερμανικό υδροπλάνο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου [εικόνες & βίντεο] - iefimerida.gr

Το ελληνικό νησί που κρύβει στον βυθό του ένα γερμανικό υδροπλάνο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου [εικόνες & βίντεο]

Το γερμανικό υδροπλάνο του Β Παγκοσμίου Πολέμου βρίσκεται ανοιχτά του όρμου της Αλιμνιάς
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε ποιο ελληνικό νησί βουτάς και στη θάλασσα και βλέπεις γερμανικό υδροπλάνο του Β Παγκοσμίου Πολέμου;

Μόνο στην Ηρακλεία. Στα νοτιοδυτικά του νησιού, στον όρμο της Αλιμιάς, λίγο έξω από την ακτή στο βυθό της θάλασσας «έχει ακουμπήσει» ένα πολεμικό αεροπλάνο.

Το γερμανικό υδροπλάνο ARADO βρίσκεται σε βάθος προσβάσιμο για τους καλούς καταδύτες, στα 9-11 μέτρα και είναι εύκολο να εντοπιστεί, αφού τα πεντακάθαρα νερά το αποκαλύπτουν αμέσως.

Πώς βρέθηκε στο βυθό της Ηρακλειάς

Οπως αναφέρει και το naxosdiving.com το αλιευτικό σκάφος Ο ΒΙΝΣΩΝ, κατά τον Μάη – Οκτώβρη του 1982, ψάρευε βόρειο- βορειοανατολικά της Ίου, προς Ηρακλειά, σε βάθος περίπου 91 μέτρα και σε στίγμα κατά προσέγγιση 36 ̊ 49' Βόρειο, 25 ̊ 22' Ανατολικό. Εκείνη την ημέρα, στο δίχτυ της τράτας είχε μια απρόβλεπτη «ψαριά », ένα Γερμανικό υδροπλάνο. Οι ψαράδες δεν ήξεραν τι να το κάνουν και αποφάσισαν να το ξεμπλέξουν από τα δίχτυα τους και να το αφήσουν στο βυθό της θαλασσας. Ωστόσο για να αποφύγουν να το «ξαναψαρέψουν» αποφάσισαν να το απορρίψουν στον κοντινότερο απάνεμο ορμίσκο, στην Αλιμιά , της Ηρακλειάς.
Όταν έφτασαν εκεί συνάντησαν το αλιευτικό ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ νηολογίου Νάξου 123, του Νικήτα Σορώκου που τους βοήθησε να ξεμπλέξουν από τα δίχτυα της τράτας το υδροπλάνο. Σύμφωνα με μαρτυρίες των παρισταμένων δεν υπήρχαν οστά από τον πιλότο του υδροπλάνου, ούτε προσωπικά αντικείμενα. Αφού ξέμπλεξαν το υδροπλάνο από τα δίχτυα της τράτας το άφησαν να βυθιστεί στα 11 μέτρα βάθος, όπου βρίσκεται έως και σήμερα.

Το άφησαν στο βυθό, αλλά πρώτα το έγδυσαν

Λόγο του μικρού βάθους και της νηνεμίας που συνήθως επικρατεί στον όρμο, έγινε εύκολος στόχος για από επιτήδειους, οι οποίοι το «έγδυσαν». Τα χρόνια που ακολούθησαν, αφαιρέθηκαν από το υδροπλάνο όλα τα όπλα, αρκετά εξαρτήματα, όπως το τιμόνι, έως και τα φύλλα αλουμινίου που επένδυαν την άτρακτο από κινητήρα έως πίσω από τη θέση του κυβερνήτη (το υπόλοιπο τμήμα επενδυμένο κυρίως με συνθετικό ύφασμα). Η περίπου 160 κιλών έλικα, (διαμέτρου 3,11μ.) για αρκετά χρόνια βρίσκονταν ακουμπισμένη στο βυθό, λίγα μόλις μέτρα μακριά από το αεροσκάφος. Το Σεπτέμβριο του 1990 ανελκύστηκε και σήμερα διασώζεται σε προσωπική συλλογή. Παρομοίως το τιμόνι, τα πολυβόλα και τα πυροβόλα, βρίσκονται και αυτά σε προσωπικές συλλογές. Ότι έχει απομείνει στο βυθό,είναι ο σκελετός της ατράκτου με τον κινητήρα και κάποια κομμάτια από το δίχτυ της τράτας που το είχε ψαρέψει.

Τα χαρακτηριστικά των υδροπλάνων Arado Ar196

Ελαφρύ, διθέσιο, με δυο πλωτήρες (σειρά A), το Arado Ar196, ήταν το μεγαλύτερο μονοκινητήριο υδροπλάνο, της Γερμανικής πολεμικής αεροπορίας (Luftwaffe). ∆εν ήταν ευέλικτο κατά την πτήση, αλλά, ο ισχυρός του οπλισμός, του έδινε τη δυνατότητα να μπορεί να αντιμετωπίζει σχεδόν επάξια, τα αντίπαλα μαχητικά και καταδιωκτικά αεροσκάφη.

Χρησιμοποιήθηκε κατά τον Β' παγκόσμιο πόλεμο, ως αναγνωριστικό, για παράκτιες και ανθυποβρυχιακές περιπολίες, ως συνοδό μεταγωγικών αεροπλάνων, αλλά κυρίως, για την άμυνα του Γερμανικού στόλου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ