Νέες ταινίες: Οι επανεκδόσεις της εβδομάδας είναι καλύτερες από τις πρεμιέρες [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Νέες ταινίες: Οι επανεκδόσεις της εβδομάδας είναι καλύτερες από τις πρεμιέρες [κριτική & τρέιλερ]

O Aλέν Ντελόν είναι «Ο Κύριος Κλάιν» (Monsieur Klein)
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πώς ξεκίνησε η επιχείρηση «Κάθαρση»; Τι δουλειά έχει ο Κιάνου Ριβς στη Σιβηρία; Υπακούει άραγε το συμπάν σε μια μαθηματική ακολουθία;

Αυτά είναι κινηματογραφικά ερωτήματα της εβδομάδας.

Νέες ταινίες: Οι επανεκδόσεις της εβδομάδας είναι καλύτερες από τις πρεμιέρες [κριτική & τρέιλερ]  | iefimerida.gr 0

Το Μυστικό της Πεταλούδας (El Aviso/The Warning)
Σκηνοθεσία: Ντανιέλ Καλπασόρο
Παίζουν: Ραούλ Αρεβάλο, Αουρα Γκαρίντο, Μπελέν Κουέστα

Στις 12 Απριλίου του 2008, ένας άντρας πυροβολείται κατά τη διάρκεια μιας συμπλοκής. Το 2018, ο εννιάχρονος Νίκο λαμβάνει ένα ανώνυμο γράμμα που τον προειδοποιεί ότι θα πεθάνει στις 12 Απριλίου. Η προειδοποίηση είναι ξεκάθαρη.
Ο μετρ των ισπανικών θρίλερ Ντανιέλ Καλπασόρο μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το best-seller του Ραούλ Πεν, στηριζόμενος στη θεωρία ότι μια μαθηματική ακολουθία διέπει το σύμπαν και κυβερνάει τις ζωές μας.
Ένας άντρας πυροβολείται σε ένα πρατήριο βενζίνης. Ο φίλος του που τον περίμενε έξω στο αυτοκίνητο, ένας άνθρωπος με ψυχικά προβλήματα, αρχίζει να ερευνά την υπόθεση για να διαπιστώσει ότι ακριβώς με τον ίδιο τρόπο στο ίδιο σημείο έχουν πυροβοληθεί κι άλλοι άνθρωποι σε διαφορετικές ημερομηνίες. Δέκα χρόνια αργότερα, ένα μικρό αγόρι δέχεται ένα προειδοποιητικό μήνυμα ότι θα πεθάνει αν βρεθεί σε αυτό το μέρος την ίδια ημερομηνία, που τυγχάνει να είναι η μέρα των γενεθλίων του.

Ο Καλπασόρο χτίζει στιγμή τη στιγμή ένα θρίλερ με μεταφυσικές αποχρώσεις, ενισχύοντας το σασπένς μέσα από τις παράλληλες αφηγήσεις και με μια ατμόσφαιρα νεονουάρ που χαρακτηρίζει τον τελευταίο καιρό τις ισπανικές δημιουργίες, ενώ συνεχώς φροντίζει να ανανεώνει το ενδιαφέρον του θεατή. Το ερώτημα που κυριαρχεί είναι αν τελικά η Μοίρα μας ορίζεται από μια μαθηματική εξίσωση κι αν όλα είναι προβλέψιμα, όμως οι επιστημονικές εξηγήσεις που επικαλείται ο Ισπανός σκηνοθέτης είναι μάλλον αδύναμες.

Παρ’ όλα αυτά με σωστό ρυθμό και υποβλητική κινηματογράφηση μας οδηγεί το θεατή στο αιώνιο ερώτημα της συμπαντικής λειτουργίας, ενώ η ψυχική αστάθεια του πρωταγωνιστή είναι ένα ενδιαφέρον στοιχείο , που αλληγορικά θα μπορούσε να παραλληλιστεί με την εικόνα του ανθρώπου μέσα στο απέραντο σύμπαν.
Όμως επειδή τελικά όλα αυτά τα ερωτήματα δεν έχουν απάντηση, ο Καλπασόρο οδηγείται σε ένα αμήχανο κι αυθαίρετο φινάλε, που δεν εκμεταλλεύεται την απορία, αλλά αντίθετα προσπαθεί βιαστικά να κλείσει μια υπόθεση ανεξήγητων.

Νέες ταινίες: Οι επανεκδόσεις της εβδομάδας είναι καλύτερες από τις πρεμιέρες [κριτική & τρέιλερ]  | iefimerida.gr 1

Κάθαρση: Η Αρχή (The First Purge)
Σκηνοθεσία: Τζέραρντ ΜακΜάρεϊ

Παίζουν: Μαρίζα Τομέι, Λεξ Σκοτ Ντέιβις, Γίλαν Νόελ

Για να μειώσουν το ποσοστό της εγκληματικότητας κάτω από το 1%, οι Νέοι Εθνοπατέρες της Αμερικής δοκιμάζουν μια κοινωνιολογική θεωρία που επιτρέπει την απρόσκοπτη εκτόνωση βίας για ένα βράδυ σε μια απομονωμένη κοινότητα. Όταν όμως η βία των τυράννων συναντά την οργή των κοινωνικά περιθωριοποιημένων, αυτό που ξεκίνησε σε μια κοινότητα δοκιμαστικά, θα ξεχυθεί και θα εξαπλωθεί σε όλο το έθνος.

Το διάσημο τρομο-franscise επιστρέφει με την πιο πολιτική ταινία της σειράς, για να μας αφηγηθεί πώς ξεκίνησε το περιβόητο πείραμα της «Κάθαρσης».
Αυτή την φορά ο Τζέιμς ΝτεΜόνακο αποφασίζει να μείνει μόνο στο σενάριο, ενώ τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Αφροαμερικανός Τζέραρντ ΜακΜάρεϊ. Οι δύο δημιουργοί έχουν αποφασίσει να περιγράψουν πώς οι φυλετικές διακρίσεις και η οικονομική εξαθλίωση γίνονται φορείς βίας απέναντι σε μια απάνθρωπη κυβέρνηση που αδιαφορεί συστηματικά για τους πολίτες.
Έτσι σε μια παρηκμασμένη κοινωνία το «πείραμα της Κάθαρσης», δηλαδή της νομιμοποίησης κάθε βίαιης πράξης για ένα δωδεκάωρο, βρίσκει υποστηρικτές, που είτε λόγω της οργής και του μίσους που αισθάνονται, είτε για να κερδίσουν μια μικρή χρηματική ανταμοιβή, δέχονται να συμμετέχουν. Την νύχτα όμως του τρόμου οι πολίτες , πέρα από έναν παρανοϊκό, δεν φαίνονται ικανοί να προβούν σε φόνους. Η κυβέρνηση τότε, φοβούμενη την ενδεχόμενη αποτυχία του πειράματος, στέλνει δικούς της έμμισθους στρατιώτες- ντυμένους σαν μέλη της Κου Κλουξ Κλαν, αλλά και Ναζί αξιωματικούς- για να σκορπίσουν τον πανικό.
Όλως παραδόξως αυτός που αντιστέκεται και αντιμετωπίζει τους κακούς, είναι ο Διμίτρι, ο πιο ισχυρός έμπορος ναρκωτικών κι επαγγελματίας δολοφόνος της περιοχής.

Οι ταινίες της «Κάθαρσης» ανήκουν στην κατηγορία των b-movies και φυσικά οι σκηνές βίας έχουν την τιμητική τους όμως εδώ οι δημιουργοί επιχειρούν να δώσουν μια πολιτική διάσταση στο εγχείρημά τους, μεταφέροντάς μας σε μια δυστοπική πραγματικότητα όπου κυριαρχεί ο ρατσισμός- άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι το πείραμα εφαρμόζεται σε μια περιοχή όπου κατοικούν έγχρωμοι και Λατίνοι.

Ξεκινώντας με μια δυνατή σκηνή, όπου ένας ψυχοπαθής εκφράζει την οργή του και το μίσος του για όλους και για όλα, ο ΝτεΜόνακο και ο Μακ Μάρεϊ μάς προετοιμάζουν για μια διαφορετική προσέγγιση. Και πραγματικά μέχρι ενός σημείου, κινούνται σε αυτή τη γραμμή, που όμως σταδιακά αρχίζουν να εγκαταλείπουν προς χάριν εντυπωσιασμών. Οπότε σταδιακά επανέρχονται στη λογική της αιματοχυσίας και της ανατριχιαστικής βίας, αφήνοντας κατά μέρος την όποια κριτική, Παρ’ όλα αυτά αυτή η «Κάθαρση» σαφώς ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες της σειράς και διαθέτει αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία, που δυστυχώς δεν εξελίσσονται όπως θα μπορούσαν.

Νέες ταινίες: Οι επανεκδόσεις της εβδομάδας είναι καλύτερες από τις πρεμιέρες [κριτική & τρέιλερ]  | iefimerida.gr 2

Έρωτας στη Σιβηρία (Siberia)
Σκηνοθεσία: Μάθιου Ρος
Παίζουν: Κιάνου Ριβς, Άνα Ουλάρου, Μόλι Ρίνγκουολντ

Ο Λούκας, ένας Αμερικανός έμπορος διαμαντιών, ταξιδεύει στη Ρωσία για να πουλήσει δώδεκα σπάνια μπλε διαμάντια αμφιλεγόμενης προέλευσης. Καθώς η συμφωνία που είχε κλείσει αρχίζει να καταρρέει, ταξιδεύει στη Σιβηρία για να αναζητήσει τον Ρώσο συνεργάτη του, που έχει εξαφανιστεί. Σε μια μικρή πόλη, γνωρίζει την Κάτια, μια Ρωσίδα ιδιοκτήτρια καφέ, την οποία ερωτεύεται παράφορα. Οι δυο τους θα εμπλακούν σε μία θανατηφόρα ανταλλαγή πυρών μεταξύ του αγοραστή και της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πληροφοριών και θα έρθουν αντιμέτωποι με οριακές καταστάσεις.

Περιμένοντας το επόμενο «John Wick», ο Κιάνου Ριβς πρωταγωνιστεί σε μια άνιση αισθηματική περιπέτεια, που χρησιμοποιεί όλα τα στερεότυπα των Αμερικανών για τους Ρώσους.
Βασισμένος στο μυθιστόρημα του Στέφεν Χάμελ, ο Μάθιου Ρος μετεωρίζεται ανάμεσα στη ρομαντική δραμεντί και το αστυνομικό θρίλερ, χωρίς ποτέ να καταφέρνει να βρει ένανκοινό σκηνοθετικό άξονα, για να αφηγηθεί την ιστορία ενός εμπόρου διαμαντιών που μπλέκει με τη Ρωσική μαφία στα βάθη της μακρινής Σιβηρίας, ενώ ταυτόχρονα γοητεύεται από μια φιλελεύθερη ιδιοκτήτρια ενός επαρχιακού καφέ.
Καταρχάς, ενώ ο κεντρικός ήρωας, ο Λούκας , γνωρίζει ρώσικα, πράγμα που οι ντόπιοι συνήθως καταλαβαίνουν, όλοι επιμένουν να του μιλούν στα αγγλικά κι αυτό από μόνο του μοιάζει εξωπραγματικό, ειδικά όταν μιλάμε για ένα απομακρυσμένο χωριό στη Σιβηρία.
Η δε εμφάνιση και η ελευθεριάζουσα συμπεριφορά της Κάτιας, συνάδει πλήρως με την άδικη και απίστευτα κλισέ εικόνα που έχουν αρκετοί Δυτικοί για τις γυναίκες από τα πρώην σοσιαλιστικά κράτη. Στο ίδιο κλίμα φυσικά κινείται και η υπόλοιπη ταινία με τον Κιάνου Ριβς να εκπροσωπεί το γοητευτικό πρόσωπο της Αμερικής, που έρχεται αντιμέτωπο με την κιτσάτη ρωσική μαφία- γεγονός που ο Μάθιου Ρος φροντίζει επιμελώς να επιβεβαιώνει σχεδόν σε κάθε πλάνο του.

Όσο δε αφορά στο σενάριο, όλα μπερδεύονται ατάκτως ειρημένα, με ένα ρομάντζο που ποτέ δεν καταλαβαίνουμε αν πραγματικά έχει κάποια δυναμική – τουλάχιστον για τους δυο πρωταγωνιστές, γιατί για εμάς σίγουρα δεν έχει- και με δόσεις μιας περιπέτειας χιλιοειπωμένης και άνευρα σκηνοθετημένης. Το μόνο ίσως που αξίζει είναι η ήρεμη δύναμή του Κιάνου Ριβς, που αποφεύγει -όπως πάντα- τις εξάρσεις, αλλά σε αυτή την περίπτωση πράττει ορθά, καθώς οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια θα κατέληγε σε σαπουνόπερα.

Νέες ταινίες: Οι επανεκδόσεις της εβδομάδας είναι καλύτερες από τις πρεμιέρες [κριτική & τρέιλερ]  | iefimerida.gr 3

Ο Μαγεμένος Πρίγκιπας (Charming)
Σκηνοθεσία: Ρος Βένοκουρ
Με τις φωνές των ( στα ελληνικά): Κωνσταντίνου Καϊκή, Βάσια Λακουμέντα, Πηνελόπη Σκαλκώτου, Στεφανία Φιλιάδη, Μαρία Ζερβού, Τζίνη Παπαδοπούλου, Φώτη Πετρίδη, Στέφανου Κοσμίδη, Έβελυν Ασουάντ

Τι θα γινόταν αν η Χιονάτη, η Σταχτοπούτα και η Ωραία Κοιμωμένη ανακάλυπταν ότι είναι αρραβωνιασμένες με τον ίδιο πρίγκιπα; Κάτω από την επιρροή ενός μαγικού κόλπου μιας σατανικής Βασίλισσας, ο πρίγκιπας, με τη βοήθεια της νεαρής Λεονόρ, πρέπει να ξεκινήσει ένα επικό ταξίδι για να βρει την πραγματική αγάπη.

Ο παραγωγός του «Σρεκ» επιστρέφει στα κινούμενα σχέδια για να παρουσιάσει μια ταινία animation με πολλές ανατροπές και απολαυστική μουσική.
Όταν ήταν μικρός, ο Φελίπε έπεσε θύμα μιας κακιάς μάγισσας που τον έδεσε με ένα ξόρκι. Από τότε ο «μαγεμένος» πρίγκιπας κουβαλάει μια απίστευτη κατάρα (ή ίσως χάρισμα): με ένα χαμόγελό του τρελαίνει τις γυναίκες, οι οποίες τον ερωτεύονται αμέσως. Ο Φελίπε λοιπόν έχει περάσει όλη του τη ζωή ως ακαταμάχητος γόης , αν και είναι ο πιο διάσημος πρίγκιπας του κόσμου. Κάπως έτσι έπεσαν στα «δίχτυα» του και οι τρεις διασημότερες πριγκίπισσες: η Σταχτοπούτα, η Χιονάτη και η Ωραία Κοιμωμένη.

Έχοντας δεσμευτεί και με τις τρεις, αφού πρώτα έχει απορρίψει τις εκατοντάδες νεαρές που λιώνουν γι’ αυτόν, ο πρίγκιπας είναι έτοιμος να σπάσει την κατάρα που κουβαλά από παιδί. Με ποιον τρόπο; Με το να βρει τη μια και μοναδική αληθινή αγάπη. Θα πρέπει λοιπόν να περάσει τρεις δοκιμασίες και να βγει νικητής. Σε αυτό θα τον βοηθήσει ο Λένι, που είναι στην πραγματικότητα η περιβόητη κλέφτρα Λεονόρ, η οποία είναι και η μόνη γυναίκα που έχει ανοσία στην κατάρα γοητείας του μαγεμένου πρίγκιπα. Η Λεονόρ όμως δεν είναι όσο αθώα φαίνεται, αφού του την έχει στημένη. Ή μήπως όχι;

Επαναπροβολές:

Νέες ταινίες: Οι επανεκδόσεις της εβδομάδας είναι καλύτερες από τις πρεμιέρες [κριτική & τρέιλερ]  | iefimerida.gr 4

Ο Κύριος Κλάιν (Monsieur Klein)
Σκηνοθεσία: Ζοζέφ Λοζέι
Παίζουν: Ζαν Μορό, Αλέν Ντελόν, Ζουλιέτ Μπερτό

Κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής του Παρισιού, ο Ρόμπερτ Κλάιν, ένας Αλσατός έμπορος που εκμεταλλεύεται τη «στιγμή» και αγοράζει έργα τέχνης σε χαμηλή τιμή, βρίσκει σταλμένη στο όνομά του την εφημερίδα «Τα εβραϊκά νέα», που διανέμεται μόνο σε συνδρομητές. Σύντομα θα ανακαλύψει ότι κάποιος Εβραίος χρησιμοποιεί το όνομά του και αποφασίζει να ακολουθήσει τα ίχνη που θα τον οδηγήσουν σε αυτόν τον άγνωστο.
Το 1976 ο εξόριστος από την Αμερική Τζόζεφ Λόουζι καταπιάνεται με ένα σενάριο που μπορεί να μην αποτελεί μεταφορά κάποιου καφκικού διηγήματος, είναι όμως εμφανώς επηρεασμένο από το σύνολο του έργου του Τσέχου συγγραφέα, βάζοντας στο στόχαστρο τους Γάλλους και τον τρόπο που αντιμετώπισαν τις διώξεις των Εβραίων από τους Ναζί. Η ταινία είναι ένα υποδειγματικό πολεμικό και πολιτικό θρίλερ, που έφτασε μέχρι και το Φεστιβάλ Καννών, αλλά έχασε τον Χρυσό Φοίνικα από τον «Ταξιτζή» του Σκορσέζε
Παρίσι του 1942. Ένας έμπορος τέχνης (τον υποδύεται έξοχα ο Αλέν Ντελόν) δείχνει παγερά αδιάφορος απέναντι στην επικρατούσα κατάσταση. Η χώρα του, η Γαλλία, βρίσκεται υπό Γερμανική κατοχή και τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και είναι γνωστά σε εμάς μόνον ιστορικά, αφού ο σκηνοθέτης προτιμά να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη σκιαγράφηση του χαρακτήρα του ήρωά του.

Ο Ρομπέρ Κλάιν, ένας κατά τα φαινόμενα ήρεμος άνθρωπος, θεωρεί πως όλα βαίνουν καλώς γύρω του και κοιτάει να περνάει καλά στη ζωή του με την ερωμένη του, ενώ ταυτόχρονα εκμεταλλεύεται την όλη κατάσταση και τις ανάγκες των Εβραίων για να βγάλει χρήματα, αγοράζοντας σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές πολύτιμα και πανάκριβα έργα τέχνης, τα οποία επανεκδίδει στο όνομά του μία εβραϊκή εφημερίδα.
Σύντομα όμως ο κύριος Κλάιν θα μπλέξει πολύ άσχημα, όταν διαπιστώσει ότι υπάρχει κι άλλος που κάνει ακριβώς την ίδια κομπίνα: ένας Εβραίος που χρησιμοποιεί το δικό του όνομα. Τότε ο κύριος Κλάιν θα αναζητήσει βοήθεια απ’ τις Αρχές. Αλλά όταν δεν θα μπορέσει να βοηθηθεί από κανέναν κι από πουθενά θα αποφασίσει να ψάξει μόνος του να βρει τον μυστήριο άντρα. Τότε θα αρχίσει να ζει όλο και πιο έντονα έναν τρομακτικό εφιάλτη απ’ τον οποίο προσπαθεί να βγει ζωντανός, ενώ τα όρια πλέον μεταξύ πραγματικού και φανταστικού γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα.

Νέες ταινίες: Οι επανεκδόσεις της εβδομάδας είναι καλύτερες από τις πρεμιέρες [κριτική & τρέιλερ]  | iefimerida.gr 5

Το χρονικό μιας αγάπης (Cronaca di un amore -1950)
Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι
Παίζουν: Λουτσία Μποσέ και Μάσσιμο Τζιρότι

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μικελάντζελο Αντονιόνι. Ο πλούσιος επιχειρηματίας Ενρίκο προσλαμβάνει έναν ντετέκτιβ για να ερευνήσει το παρελθόν της γυναίκας του, ενώ εκείνη επανασυνδέεται με τον νεανικό της έρωτα.
Η γοητευτική Πάολα είναι παντρεμένη με τον πάμπλουτο Ενρίκο, ο οποίος της προσφέρει την πολυτέλεια και το όνειρο της μεγαλοαστικής ζωής. Διαπιστώνοντας πως δεν γνωρίζει τίποτα για το παρελθόν της όμορφης γυναίκας του και ζηλεύοντας παράφορα, ο Ενρίκο θα προσλάβει ντεντέκτιβ για να αποκαλύψει τις κρυφές πτυχές της προηγούμενης ζωής της Πάολα.
Στο μεσοδιάστημα, εκείνη συναντά και επανασυνδέεται με τον αρρενωπό Γκουίντο και αναβιώνουν τις παθιασμένες στιγμές ενός νεανικού, κυκλοθυμικού και φλεγόμενου έρωτα. Ωστόσο, ανάμεσά τους πάντα καραδοκεί το παρελθόν: ένα ατύχημα που κόστισε τη ζωή της φίλης της Πάολα και μέλλουσας γυναίκας του Γκουίντο. Ένα ατύχημα του οποίου η σιωπηλή ενοχή, φθείρει το παράφορα ερωτευμένο ζευγάρι.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ κινηματογραφικές πρεμιέρες
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ