Πρόστιμο που αγγίζει τα 900.000 ευρώ επέβαλε η ιταλική Δικαιοσύνη στην Apple, κατηγορώντας τη για παραπλάνηση στο θέμα της εγγύησης και της υποστήριξης καταναλωτών.
Το Apple Care, το πρόγραμμα υποστήριξης των καταναλωτών, προσφέρει εγγύηση ενός έτους σε όλα τα προϊόντα της Apple, ενώ αν ο καταναλωτής επιθυμεί να παρατείνει το χρονικό διάστημα που καλύπτει η εγγύηση θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον.
Το ιταλικό δικαστήριο αποφάνθηκε ότι αυτή η λογική της Apple έρχεται σε αντίθεση με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία που επιβάλλει στις εταιρείες να παρέχουν εγγύηση 2 ετών σε όλα τα ηλεκτρονικά προϊόντα, ενώ οι όροι χρήσης του Apple Care καθώς και οι υπηρεσίες που προσφέρει, δεν περιγράφονται με σαφήνεια.
Η ιταλική Δικαιοσύνη διεξήγαγε έρευνες και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Apple παραπλανούσε τους καταναλωτές στη χώρα, καθώς δεν διευκρίνιζε πως το AppleCare δεν αποτελεί επέκταση της εγγύησης από τον 1ο στον 2ο χρόνο αλλά ένα επιπλέον πακέτο υπηρεσιών, γεγονός που προκαλούσε σύγχυση στους καταναλωτές.
Σημειώνεται ότι συνολικά 11 οργανώσεις καταναλωτών έχουν συνασπιστεί εναντίον της Apple και ζητούν από την Ευρωπαϊκή δικαιοσύνη να την τιμωρήσει σε περίπτωση που δεν συμμορφωθεί με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για 2 χρόνια δωρεάν εγγύηση σε όλα τα προϊόντα της. Στις οργανώσεις που συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία είναι και η ελληνική οργάνωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ.