Για δεύτερη φορά μέσα σε μόλις έξι μήνες, το λιμεναρχείο της Χίου, έχει επιβάλλει απαγόρευση απόπλου στο τουρκικό πλοίο «Cesme Ekspres», που εκτελεί τα δρομολόγια Χίου Τσεσμέ και αντίστροφα με το αιτιολογικά πως δεν πληροί τους τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας.
Όπως δημοσιεύει το politischios.gr, ο απόπλους θα επιτραπεί όταν καταθέσει τα απαιτούμενα διαπιστευτήρια ότι θα αποκαταστήσει τις ελλείψεις που έχουν διαπιστωθεί και θα συμμορφωθεί με τη νομιμότητα.
Ο λιμενάρχης Γ. Σκανδάλης δηλώνει ότι δεν είναι η πρώτη φορά που προβαίνει σε μια τέτοια ενέργεια το λιμεναρχείο, αφού πολλές φορές έχει κρατήσει και άλλα πλοία, μεταξύ των οποίων και Τούρκικα.
«Δεν κάνουμε τίποτα άλλο από αυτό που ορίζει η διεθνής νομοθεσία. Αυτή τη φορά δεν μπορούσαμε να κάνουμε διαφορετικά. Η εταιρία δεν δικαιολογείται, αφού τους είχαμε επιστήσει την προσοχή και πριν από τρεις μήνες είχαν γίνει συστάσεις στον πλοίαρχο και την εταιρία ότι αν δεν αποκαταστήσουν τα προβλήματα θα εφαρμόσουμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία Η απαγόρευση του απόπλου επιβλήθηκε μετά από επιθεώρηση πιστοποιημένων επιθεωρητών με Memoranum of Understanding. Οι 39 επιβάτες του δρομολογίου επέστρεψαν στον Τσεσμέ με έξοδα του δήμου Χίου, αφού η πλοιοκτητρία εταιρία αρνήθηκε να δρομολογήσει άλλο σκάφος για την επάνοδο τους. Σύμφωνα πάντα με τον Λιμενάρχη, η απαγόρευση επιβλήθηκε « μετά την αναφορά που κατέθεσε στο αρμόδιο υπουργείο η Πλωτάρχης του Λιμενικού Σώματος Ειρ. Αργύρη, από όπου πήραν την εντολή, να απαγορευθεί ο απόπλους αν δεν αποκατασταθούν οι παραλείψεις».
Από την πλευρά της η Άγκυρα απειλεί ότι θα κλείσει τη γραμμή Τσεσμέ – Χίου, γνωρίζοντας ότι τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, επωφελούνται τουριστικά από τις γραμμές αυτές. Απαντώντας ο Λιμενάρχης τονίζει ότι «είμαστε ευνομούμενη χώρα, απαιτούμε να σέβονται και οι άλλοι την νομοθεσία μας. Αν θέλουν μπορούν να κλείσουν τη γραμμή, αλλά δεν μπορούν να το κάνουν επικαλούμενοι θέματα νομιμότητας των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιριών που καλύπτουν τη γραμμή τα δικά μας πλοία είναι επιθεωρημένα και απόλυτα νόμιμα», επισημαίνει ο Γ. Σκανδάλης.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν καραβάκια στη γραμμή, όπως είναι λογικό φοβούνται πιθανά αντίποινα των Τουρκικών Αρχών, με κράτηση των Ελληνικών σκαφών τους στην Τουρκία, γι' αυτό ζητούν να λυθεί νομότυπα το πρόβλημα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.