Ερευνα του Πανεπιστήμιου της Πενσιλβάνια έρχεται να απαντήσει στο γιατί ορισμένοι άντρες έχουν τρέλα με τα ακριβά αντικείμενα, όπως αυτοκίνητα και ρολόγια, ενώ άλλοι δεν νοιάζονται τόσο.
Σύμφωνα με αυτή, η τεστοστερόνη κάνει τη διαφορά, καθώς οι άντρες με ενισχυμένα επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για τα πιο ακριβά υλικά αγαθά.
Ομάδα καθηγητών μάρκετινγκ μέτρησε τις αγοραστικές προτιμήσεις 243 αντρών ηλικίας 18 έως 55 ετών, θέλοντας να δουν εάν υπάρχει συσχέτιση της τεστοστερόνης και της αγοράς αντικειμένων που σχετίζονται με το status τους.
Ορισμένοι από τους συμμετέχοντες χρειάστηκε να αλείψουν στο σώμα τους τζελ που περιείχε τεστοστερόνη, ενώ άλλοι έλαβαν ένα placebo.
Στο πρώτο μέρος, οι ερευνητές έδειχναν στους άντρες λογότυπα ειδών ένδυσης και κλήθηκαν να επιλέξουν εκείνο που προτιμούσαν. Η ποιότητα ήταν παρόμοια, αλλά το στάτους των εταιρειών διαφορετικό λόγω του μάρκετινγκ.
Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάστηκαν είδη, από γυαλιά ηλίου μέχρι και καφετιέρες. Μερικά πλασάρονταν ως υψηλής ποιότητας και άλλα ως αντικείμενα που ενισχύουν το status.
Οι συμμετέχοντες που είχαν απλώσει το τζελ τεστοστερόνης ήταν πιο πιθανό να δουν πιο θετικά τα στοιχεία που ενίσχυαν το status τους σε σύγκριση με εκείνους που είχαν λάβει το placebo.
Οι άντρες μπορεί να εκφράζουν το status τους με τελευταίας τεχνολογίας αντικείμενα, ρούχα διάσημων brands, τάση που η μελέτη συσχετίζει με τα ενισχυμένα επίπεδα τεστοστερόνης.
«Με κάποιο τρόμο είναι παρόμοιο για κάποιον που οδηγεί Ferrari ή Hummer», εξηγεί ο συγγραφέας της μελέτης Gideon Nave, «είναι ένας τρόπος να δείξουν πως μπορούν να το αντέξουν οικονομικά».
Πηγή: Independent