«Διαφάνεια, ταχύτητα, καλύτερος έλεγχος και κοινωνική δικαιοσύνη» διασφαλίζει η χρήση της πλατφόρμας του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων, όπως δήλωσε ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, 104,9 FM.
«Ο καθένας μπορεί, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα, να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται η υπόθεσή του και τι εκκρεμεί» εξήγησε ο κ. Κουρμούσης, επισημαίνοντας ότι όλα πλέον αυτοματοποιούνται. Προανήγγειλε δε ότι από τον Σεπτέμβριο πρωταρχική επιδίωξη είναι η επέκταση των ρυθμίσεων σε όλους τους πολίτες.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εισέλθουν στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του Taxis και να βρουν μέσα όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληροφορίες καταχωρημένες από τράπεζες και εφορίες. «Αυτόματα όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες και απλώς ο πολίτης μπορεί να προσθέσει ή να διορθώσει αυτά που θέλει» διευκρίνισε ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
Οπως είπε, είναι συγκεκριμένα τα οφέλη που λαμβάνει κανείς σε σχέση με τους κανόνες που ισχύουν.
«Ανάλογα με την οικονομική αδυναμία του, κάθε πολίτης μπορεί να διεκδικήσει 120 δόσεις, κούρεμα προστίμων και προσαυξήσεων και εάν δεν έχει περιουσία ακόμα και κούρεμα κεφαλαίου, δηλαδή υπάρχει κοινωνική δικαιοσύνη και ο καθένας παίρνει αυτό που του αναλογεί» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε δε ότι μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία αντιμετωπίζεται και το φαινόμενο των στρατηγικών κακοπληρωτών. «Κάποιοι, εξήγησε, «ενώ είχαν περιουσία, την έκρυβαν και εμφανίζονταν ως οικονομικά αδύναμοι, προκειμένου να απολαμβάνουν όλα τα οφέλη που παρέχει το κράτος επιβαρύνοντας όμως όλους του υπολοίπους».
Αναφέρθηκε, μάλιστα, στην περίπτωση επιχειρηματία που εμφανίστηκε ότι έχει ένα μικρό μαγαζί και επικαλέστηκε οικονομικά προβλήματα για να μπει στη ρύθμιση μέσω της πλατφόρμας.
«Κατόπιν των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν, ο κύριος αυτός είχε ένα ολόκληρο εμπορικό κέντρο και είχε 'σπάσει' το εμπορικό σε δέκα μαγαζάκια, τα οποία είχε γράψει από ένα σε όλη την οικογένειά του. Είχε εμπλέξει δηλαδή όλο του το σόι σε μια έντεχνη απάτη έτσι ώστε να φαίνονται όλοι κακομοίρηδες και φτωχοί.
Μάλιστα βρέθηκαν και καταθέσεις στο εξωτερικό, και επιτόπου απορρίφθηκε η αίτησή τους. Άμεσα ενημερώθηκαν όλοι οι ενδιαφερόμενοι στους οποίους όφειλε, όπως το ασφαλιστικό ταμείο του, οι ιδιώτες και εάν δεν πληρώσει θα χάσει και το μαγαζάκι, που υποστήριζε ότι είχε ως μοναδικό περιουσιακό στοιχείο» είπε.
«Μέσα από την πλατφόρμα υπάρχει σύνδεση με 140 χώρες του εξωτερικού και γίνονται έλεγχοι, οπότε εάν κάποιος έχει χρήματα κρυμμένα στην Ελβετία και η πλατφόρμα το εντοπίζει, σταματάει τη διαδικασία και τον ενημερώνει ότι πρέπει να πληρώσει» επισήμανε ο κ. Κουρμούσης και τόνισε ότι αυτό είναι και ένα μήνυμα σε αυτούς που έχουν και δεν πληρώνουν, έτσι ώστε να μην προσπαθήσουν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα και να πάνε να πληρώσουν αυτά που οφείλουν.
Για τα παράπονα πολιτών σε ό,τι αφορά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, όταν προσπάθησαν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, ο κ. Κουρμούσης είπε ότι «σε κάποιες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί ορισμένα περιστατικά, ειδικά σε πόλεις της επαρχίας, όπου δεν έχουν ενημερωθεί όλοι οι τραπεζικοί και δημόσιοι υπάλληλοι, ενδέχεται να μην δίνουν τις σωστές πληροφορίες στους επιχειρηματίες και στους συνεργάτες τους.
Γι' αυτό τον λόγο πραγματοποιούνται πολλά σεμινάρια ενημερωτικά, εξηγώντας το θεσμικό πλαίσιο και πώς μπορούν να το χρησιμοποιήσουν οι πολίτες προς όφελος τους«.
Ερωτηθείς εάν θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα και φυσικά πρόσωπα, δηλαδή απλοί πολίτες, ο κ. Κουρμούσης απάντησε:
«Οι θεσμοί δεν επέτρεπαν αυτές οι ρυθμίσεις να ισχύσουν και στα φυσικά πρόσωπα. Από τον Σεπτέμβριο, όμως, που θα έχουμε ένα πιο χαλαρό πλαίσιο λειτουργίας αποτελεί πρωταρχική επιδίωξη να επεκταθούν αυτές οι ρυθμίσεις και σε όλους τους πολίτες, σε όλο τον πληθυσμό, στους συνταξιούχους, στους ανέργους έτσι ώστε όλοι να έχουν μια ευνοϊκή ρύθμιση χρεών στα μέτρα τους».