Πράσινο φως έδωσε σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας για την υποβολή αιτήματος προέγκρισης προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ώστε να εκπονηθεί το ειδικό χωρικό σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης.
Το σχέδιο αυτό ουσιαστικά αποτελεί το θεσμικό εργαλείο που θα ορίζει τις λεπτομέρειες για την ανάπτυξη έργων μητροπολιτικής κλίμακας και σύμφωνα με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα ενός έτους.
Μιλώντας στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, επισήμανε ότι η κοινή πρωτοβουλία της Περιφέρειας με το ΤΕΕ / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας και τους Δήμους Δέλτα, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας - Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού, έχει στόχο να μπει τάξη στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, καταργώντας την ασυνέχεια, δημιουργώντας έναν ενιαίο χώρο, από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι, προς όφελος της πόλης και της τοπικής κοινωνίας και στο πλαίσιο διαμόρφωσης μιας νέας ταυτότητας της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Τζιτζικώστας, επισήμανε ότι η Περιφέρεια είναι έτοιμη για την υποβολή του αιτήματος προς το αρμόδιο υπουργείο τις αμέσως επόμενες μέρες, καθώς ολοκληρώθηκε η απαραίτητη προετοιμασία τους τελευταίους έξι μήνες. Χαρακτήρισε το σχέδιο ως κορυφαίο αναπτυξιακό έργο για την Περιφέρεια και σημείωσε ότι η συνεργασία με τους Δήμους ήταν εξαιρετική.
Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, παρουσίασε τα αποτελέσματα της διαβούλευσης με τους Δήμους και διευκρίνισε ότι στόχος του σχεδίου είναι το παραλιακό μέτωπο να αποκτήσει μητροπολιτικό χαρακτήρα.
«Επιτέλους σε αυτή την πόλη βρήκαμε και κάτι που μας ενώνει» είπε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρης Μπίλλιας, και τόνισε ότι τα έργα αστικής αναβάθμισης που θα γίνουν στο πλαίσιο του ειδικού χωρικού σχεδίου θα κάνουν την πόλη πόλο έλξης τουριστών και επιχειρηματιών ενώ οι πολίτες θα απολαμβάνουν διαδρομές που θα δώσουν περιβαλλοντική αξία στην πόλη.
Ο Μανώλης Βλαχογιάννης, α’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, επισήμανε την ανάγκη να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες των χώρων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και του αεροδρομίου. Υπέρ της εκπόνησης του σχεδίου τάχθηκαν οι δήμαρχοι Δέλτα, Μίμης Φωτόπουλος, Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης και Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου.
Από την πλευρά των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, ο Θανάσης Μπασδάνης, από την «Περιφέρεια Πρωταθλήτρια», δήλωσε θετικός για την προσπάθεια που γίνεται, ωστόσο, τόνισε, ότι η σύνταξη του ειδικού σχεδίου είναι το πρώτο βήμα και δεν υπάρχει εικόνα για το κόστος το εγχειρήματος. Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου, από τη «Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα», εκτίμησε ότι το μεγαλύτερο μέρος του παραλιακού μετώπου είναι ελάχιστα ως καθόλου προσβάσιμο στους πολίτες και τόνισε ότι στον σχεδιασμό βαρύνουσα συμμετοχή πρέπει να έχουν οι τοπικές κοινωνίες.
Ο Δημήτρης Μούρνος, από την παράταξη «Συμμετέχω», ανέφερε ότι υποστηρίζει την πρωτοβουλία της Περιφέρειας όμως προέβλεψε δυσκολίες και συγκρούσεις στην πορεία των έργων. Ο Βασίλης Ρέβας, από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», επισήμανε ότι το ειδικό χωρικό σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο αποτυπώνει την αντιλαϊκή πολιτική για την διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου και τόνισε την ανάγκη το σχέδιο να εξασφαλίζει υποδομές και ελεύθερους χώρους που θα καλύπτουν τις ανάγκες του λαού. Για σημαντική παρέμβαση έκανε λόγο η Νιόβη Παυλίδου, από τους «Πολίτες Μπροστά», ενώ ο Δαμιανός Ανδρέου, από την «Οικολογία Αλληλεγγύη», τάχθηκε κατά του σχεδίου.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ