Για πρώτη φορά φέτος, οι υποψήφιοι της Γ΄ ΕΠΑΛ κλήθηκαν ν’ αντιμετωπίσουν ένα κριτήριο αξιολόγησης που συνδυάζει τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία.
Ως εκ τούτου, απουσιάζει η προηγούμενη εμπειρία παρόμοιων θεμάτων, για να υπάρξει μία συγκριτική αξιολόγησή τους.
Το μη λογοτεχνικό κείμενο, αφορούσε τον επίλογο του βιβλίου τού Yuval Noah Harari, καθηγητή Παγκόσμιας Ιστορίας, με τίτλο: «Sapiens: Μία Σύντομη Ιστορία του Ανθρώπου» και πρόκειται για ένα απόσπασμα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ως προς την κατανόησή του. Η ερώτηση «Σωστό / Λάθος», στη θέση της περίληψης, «προσφέρει» πολύτιμο χρόνο στους εξεταζομένους, την ίδια στιγμή που και οι υπόλοιπες ερωτήσεις της Νεοελληνικής Γλώσσας κινούνται σε φυσιολογικά πλαίσια δυσκολίας. Εξαίρεση, ίσως, αποτελεί η ερώτηση Α2, η οποία κρίνεται απαιτητική, καθώς οι υποψήφιοι θα χρειαστεί να επιστρατεύσουν την κριτική και αφαιρετική τους ικανότητα, για να συνδυάσουν τον τίτλο με το υπόλοιπο κείμενο. Η παραγωγή λόγου (3η δραστηριότητα / Α5) παρουσιάζει ενδιαφέρον ως προς τον βιωματικό τρόπο προσέγγισης του ζητουμένου (να εκφράσουν οι υποψήφιοι τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για την αλόγιστη συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στο φυσικό περιβάλλον).
Το, προς εξέταση, λογοτεχνικό κείμενο που δόθηκε στους υποψηφίους είναι το διήγημα «Ειδύλλιο», του Θ. Βαλτινού, στο οποίο ο αφηγητής περιπλανιέται στους δρόμους της Αθήνας με μία νεαρή σκυλίτσα και αναρωτιέται αν πρέπει να την πάρει υπό την προστασία του, παραπέμποντας στον αλλοτριωτικό τρόπο ζωής στα αστικά «μεγαθήρια» και, συμβολικά, στις ανθρώπινες σχέσεις, οι οποίες, συχνά, είναι επιφανειακές και όχι οι επιθυμητές. Οι ερωτήσεις του λογοτεχνικού κειμένου θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν διαβαθμισμένης δυσκολίας, καθώς ξεκινούν με την εύκολη Β1 και, σταδιακά, απαιτούν την προσοχή των μαθητών και την κριτική τους προσέγγιση. Ωστόσο, όλες οι ερωτήσεις βρίσκονται εντός του φυσιολογικού πλαισίου των γνώσεων που θα μπορούσαν να έχουν οι εξεταζόμενοι.
Διαβάστε τις απαντήσεις από τα φροντιστήρια Πουκαμισάς