Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος σχολιάζει τα θέματα στα Νέα Ελληνικά, στα οποία διαγωνίστηκαν στην πρεμιέρα των Πανελληνίων οι μαθητές των ΕΠΑΛ.
Το σχόλιο
Στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων, συνεξετάζονται για πρώτη φορά σε πανελλαδικό επίπεδο η νεοελληνική γλώσσα και η λογοτεχνία.
Το διαγώνισμα χωρίζεται σε δύο σκέλη, με άξονες το μη λογοτεχνικό και το λογοτεχνικό κείμενο. Για κάθε κείμενο, τίθενται τρεις δραστηριότητες που αφορούν στην κατανόηση κειμένου, τη λειτουργία της γλώσσας και την παραγωγή λόγου.
Τα θέματα παρουσιάζουν ενδιαφέρον, μπορούν δε να χαρακτηριστούν ποιοτικά αλλά κι απαιτητικά λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη νεοελληνική γλώσσα οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ.
Προβληματισμό προκαλεί η διατύπωση του ερωτήματος Α2, καθώς δεν δίνεται όριο λέξεων της αναμενόμενης, από τους υποψηφίους, απάντησης η οποία από φιλολογικής άποψης θα μπορούσε να είναι εκτενής ή αντιθέτως εξαιρετικά συνοπτική.
Αξίζει, όμως, να σημειωθεί η πρωτότυπη και δημιουργική διατύπωση του ερωτήματος Α5- παραγωγής λόγου- αναφορικά με την έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων στο δημοφιλές και βατό -για το σύνολο των υποψηφίων- θέμα της διαρκούς αλλά κι αδιέξοδης ταυτόχρονα προσπάθειας του ανθρώπου να κυριαρχήσει στο περιβάλλον.