«Πάμε να διαμορφώσουμε μία νέα δυναμική στη δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο 104,9 FM", σχετικά με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο "Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις, που εισήχθη στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση.
«Πρακτικά προσπαθούμε να δώσουμε μία πολύ μεγάλη έμφαση στις πρωτοβάθμιες δομές, δηλαδή στην παιδαγωγική αυτονομία και ιδιαίτερα στα καθήκοντα στον σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος θα βάζει το πρόγραμμα, θα αξιολογεί το αποτέλεσμα, θα μπορεί να κάνει παρατηρήσεις και να παίζει έναν σημαντικό ρυθμιστικό ρόλo», εξήγησε η υφυπουργός.
Σε ό,τι αφορά ειδικά το κομμάτι της αξιολόγησης υπογράμμισε πως «το σημαντικό που ενισχύει είναι την παιδαγωγική αυτονομία και τον εκπαδευτικό σχεδιασμό, που όταν είναι αποκεντρωμένος είναι καλύτερος, πιο ουσιαστικός και εκεί γίνεται και καινοτομία να μπαίνουν μέσα και οι Σύλλογοι γονέων σε ζητήματα, που μπορεί να αφορούν τη λειτουργία του σχολείου, το οποίο δεν μπορεί να είναι αποκομμένο από την ευρύτερη κοινωνία».
«Στα ζητήματα της αξιολόγησης», επισήμανε η κ. Τζούφη, «για πρώτη φορά δημιουργούνται συμβούλια επιλογής και μάλιστα για πρώτη φορά οι περιφερειακοί διευθυντές και οι διευθυντές εκπαίδευσης αντί να ορίζονται ως κυβερνητικά στελέχη -πράγμα που συνέβαινε στο παρελθόν και γι' αυτό η Νέα Δημοκρατία πρέπει μάλλον να απολογείται- και να αλλάζουν σε μία νύχτα [...] βάζουμε κριτήρια επιλογής και μάλιστα στο σώμα που θα τους επιλέγει προεδρεύει μέλος του ΑΣΕΠ και συμμετέχει εκπρόσωπος και από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, ενώ κάνουμε αμφίδρομη αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης».
Κληθείσα να απαντήσει στην κριτική που ασκεί η αξιωματική αντιπολίτευση σε ό,τι αφορά την κατάργηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών διευκρίνισε: «Αυτό που δεν γίνεται και κάνει κριτική η ΝΔ είναι η ατομική αξιολόγηση. Μέσα από αυτό το νομοσχέδιο πρακτικά καταργείται το άρθρο 152, για το οποίο έχει γίνει αρκετή συζήτηση και το οποίο είχε στόχευση και την τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ το είχε απορρίψει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα. Γιατί λέμε κάτι τέτοιο; Το λέμε διότι αυτή τη στιγμή, τα τελευταία 8 χρόνια, τα σχολεία στελεχώνονται, πέραν του μόνιμου προσωπικού -διότι δεν είχαμε τη δυνατότητα μόνιμων διορισμών- με αναπληρωτές. Το καθεστώς εργασίας των αναπληρωτών δεν μας περιποιεί τιμή και κατά συνέπεια πρέπει πρώτα να λύσουμε αυτού του τύπου τα ζητήματα και στη συνέχεια να συζητήσουμε οτιδήποτε άλλο. Νομίζουμε ότι είναι ένα σημαντικό βήμα το νομοσχέδιο, διότι βάζει ζητήματα αξιολόγησης όλων των στελεχών της εκπαίδευσης, μοριοδοτημένα, ασφαλή και βάζοντας στο Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής και εκπροσώπους του ΑΣΕΠ και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης».
Με αφορμή, εξάλλου, την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, η υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι «το υπουργείο Παιδείας οφείλει και θα διασφαλίσει τόσο το αδιάβλητο Πάμε να διαμορφώσουμε μία νέα δυναμική στη δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων Πρακτορείο 104,9 FM, σχετικά με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο "Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις, που εισήχθη στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση.
«Πρακτικά προσπαθούμε να δώσουμε μία πολύ μεγάλη έμφαση στις πρωτοβάθμιες δομές, δηλαδή στην παιδαγωγική αυτονομία και ιδιαίτερα στα καθήκοντα στον σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος θα βάζει το πρόγραμμα, θα αξιολογεί το αποτέλεσμα, θα μπορεί να κάνει παρατηρήσεις και να παίζει έναν σημαντικό ρυθμιστικό ρόλo», εξήγησε η υφυπουργός.
Σε ό,τι αφορά ειδικά το κομμάτι της αξιολόγησης υπογράμμισε πως «το σημαντικό που ενισχύει είναι την παιδαγωγική αυτονομία και τον εκπαδευτικό σχεδιασμό, που όταν είναι αποκεντρωμένος είναι καλύτερος, πιο ουσιαστικός και εκεί γίνεται και καινοτομία να μπαίνουν μέσα και οι Σύλλογοι γονέων σε ζητήματα, που μπορεί να αφορούν τη λειτουργία του σχολείου, το οποίο δεν μπορεί να είναι αποκομμένο από την ευρύτερη κοινωνία».
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ