Το θέαμα, η ένταση και ο έντονος ανταγωνισμός ήταν τα κυριότερα στοιχεία της πρώτης ημέρας του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.
Τα πληρώματα που συμμετείχαν στον 3ο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ERC πήραν μία πρώτη γεύση από μια ειδική και μια υπερειδική διαδρομή.
Το πρωί την εκκίνηση των πληρωμάτων, κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, έδωσε ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης ο οποίος εκπροσώπησε την Περιφέρεια που θα φιλοξενήσει για τρίτη συνεχή χρονιά τον θεσμό δηλώνοντας χαρακτηριστικά «η επιστροφή και η παραμονή ενός τέτοιου θεσμού στην Στερεά Ελλάδα, ήταν για εμάς ένα στοίχημα που το κερδίσαμε».
Ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι το γεγονός έδωσε μεγάλη ικανοποίηση στους πολίτες της περιοχής, λέγοντας «συμπληρώσαμε ένα κομμάτι που μας έλειπε από την παγκόσμια προβολή του τόπου μας» και εξηγώντας παράλληλα, ότι οι διαδρομές του ράλι αποτελούν τη διαφήμιση της Περιφέρειας, καθώς «είναι η μαγεία που προσφέρει η Στερεά Ελλάδα στο Ράλι Ακρόπολις και το θέαμα που προσφέρει το Ράλι Ακρόπολις στην Στερεά Ελλάδα».
Όπως υπογράμμισε ο κ. Μπακογιάννης, η Περιφέρεια στήριξε οικονομικά και πρακτικά τη διοργάνωση «γιατί παραμένουμε αταλάντευτοι στη στρατηγική μας να παίρνουμε πρωτοβουλίες για να συνδέουμε τον τουρισμό με δράσεις διεθνούς εμβέλειας και κύρους. Καταφέραμε να το φιλοξενούμε για τρίτη συνεχή χρονιά και αυτό θα επιδιώξουμε και τα επόμενα χρόνια» κατέληξε.
Την έναρξη παρακολούθησαν αρκετοί θεατές, χειροκροτώντας τους οδηγούς δίνοντας σε μεγάλο βαθμό λάμψη από την αίγλη του παρελθόντος.
Στο αγωνιστικό κομμάτι, ο Alexey Lukyanuk ξεπέρασε πολύ γρήγορα την ατυχία του στην υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2018, με μια εντυπωσιακή επίδοση στη μεγαλύτερη ειδική του αγώνα, τη Θήβα των 30,53 χλμ.
O Ρώσος επικεφαλής του πρωταθλήματος ήταν 44,5 δευτ. ταχύτερος του Eyvind Brynildsen και πήρε την πρωτοπορία της γενικής κατάταξης με διαφορά 33,5 δευτ. από τον Νορβηγό. Τρίτος στην ΕΔ και στη γενική θα διανυκτερεύσει ο νεαρός Φινλανδός Juuso Nordgren, μετά την πρώτη αγωνιστική ημέρα της καριέρας του στο ERC.
Στην ειδική της Θήβας που είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα (μήκους 30,53 χλμ.), υπήρξαν δύο εγκαταλείψεις για τον αγώνα του ERC: του Lukasz Habaj από έξοδο -χωρίς σοβαρές συνέπειες- στο 18ο χλμ., καθώς και των Βασίλη και Παναγιώτη Δρυμούση εξαιτίας μηχανικής βλάβης. Επίσης, με μια σύντομη έξοδο από το δρόμο ο Paulo Nobre προκάλεσε ζημιά στο εμπρός μέρος του Skoda Fabia R5, με αποτέλεσμα να χάσει πάνω από 2,5 λεπτά.
Νωρίτερα στην υπερειδική διαδρομή, ο Ούγγρος Norberg Herczig πήρε την πρώτη θέση την ώρα που ένα κλατάρισμα κόστισε στον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Alexey Lukyanuk 12,8 δευτερόλεπτα.
Αντίστοιχο πρόβλημα είχε και ο Sergei Remennik στην κατηγορία ERC2, στην οποία τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Zelindo Melegari. Ταχύτεροι μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων που συμμετέχουν στο ERC ήταν ο Θέμης Χαλκιάς με τον συνοδηγό του Λεωνίδα Μαχαίρα, σημειώνοντας τον 19ο χρόνο με το Skoda Fabia R5.
Στο μεταξύ, στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι επικεφαλής της γενικής κατάταξης πέρασαν οι Γιώργος Κεχαγιάς και Βασίλης Μπασιούκας, που ήταν στη Θήβα 9,8 δευτ. ταχύτεροι από τους Μπαντούνα-Σούκουλη.
Αύριο οι συμμετέχοντες θα πραγματοποιήσουν δύο φορές τις ειδικές «Νέα 'Αμφισσα», «Δροσοχώρι» και «Παλαιοχώρι-Μενδενίτσα» νότια της Λαμίας, ενώ θα επιστρέψουν ενδιάμεσα στο Service Park της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας στις 13.52.
Την Κυριακή θα διεξαχθούν δύο επαναλήψεις των ειδικών «Γραμμένη» και «Δίβρη», δυτικά και βόρεια της Λαμίας, πριν από την επιστροφή στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, όπου και θα γίνει ο τερματισμός στις 15.04.