Το... εκπαιδευτικό πρόσωπο της Chanel ξεδιπλώθηκε στο La Pausa, το κρουαζιερόπλοιο που έπιασε πριν λίγο καιρό λιμάνι για χάρη μόνο και μόνο της Chanel.
Επιβάτες στο πλοίο 500 φοιτητές και... καπετάνιος ο Bruno Pavlovsky, Πρόεδρος του τμήματος μόδας της Chanel.
Το La Pausa... αγκυροβόλησε στο Grand Palais του Παρισιού με σκοπό να παρουσιαστεί στη σκιά του η συλλογή Cruise 2018/2019 της Chanel.
Ηταν ένα ακόμη τολμηρό εγχείρημα του Karl Lagerlfeld που στέφθηκε με επιτυχία, με τις καλεσμένες του μόδιστρου, τις πρέσβειρες της Chanel και τις σοσιαλιτέ που έδωσαν το παρών να ενθουσιάζονται με τις νέες δημιουργίες του γαλλικού οίκου μόδας.
Δυο μέρες πριν, επιβάτες στο πλοίο της Chanel ήταν οι 500 προσκεκλημένοι φοιτητές, παρέα με δημοσιογράφους που απόλαυσαν την παρουσίαση της νέας Cruise συλλογής 2018/2019 αφενός, και αφετέρου έζησαν τη μαγεία του να αποκαλύπτεις από κοντά τις λεπτομέρειες μιας συλλογής ρούχων ενός μεγάλου οίκου μόδας, όπως η Chanel, ενώ ταυτόχρονα είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν και στα backstage, αποκομίζοντας μια σπάνια και πολύτιμη εμπειρία.
Εκεί, στο κατάστρωμα του La Pausa, έλαβαν ένα μοναδικό και συγχρόνως πολύτιμο μάθημα μόδας, με... καθηγητή τον Bruno Pavlovsky, Πρόεδρο του τμήματος μόδας της Chanel και συντονίστρια την δημοσιογράφο Ελίζαμπεθ Κιν.
Ετσι, στο κατάστρωμα του La Pausa έγινε μια συζήτηση για τη δημιουργία, το δημιουργικό διάλογο με τον Κarl Lagerfeld, το στούντιο δημιουργίας, τα ατελιέ της Chanel, τους τεχνίτες των Maisons d’art και το όρομά του για τη δημιουργικότητα και τη δημιουργία προϊόντων.
«Αυτό το πρώτο πείραμα είναι μέρος της επιθυμίας της Chanel να μεταβιβάσει τις αξίες και το πάθος της στους ταλαντούχους νέους που ασχολούνται με τη μόδα, είτε στο κομμάτι της δημιουργίας, είτε στο κομμάτι της υποστήριξης που αφορά τη διαχείριση, τη χρηματοδότηση, το μάρκετινγκ, τις επιχειρήσεις, τις ψηφιακές και τις νέες τεχνολογίες», είπε μεταξύ άλλων ο Bruno Pavlovsky.
Τα... σεμινάρια της Chanel
Εχοντας την πεποίθηση ότι το πάθος είναι το κλειδί για το μέλλον της μόδας και αυτού που αποκαλείται «γαλλική πολυτέλεια» γενικότερα, η Chanel συμμετέχει ενεργά στην εκπαίδευση που προσφέρεται από τις σχολές που διδάσκουν τη δημιουργία αυτή καθεαυτή αλλά και την τεχνογνωσία, καθώς και από τις σχολές που έχουν σαν αντικείμενό τους τη διοίκηση, το μάρκετινγκ, τις επιχειρήσεις, τις ψηφιακές και τις νέες τεχνολογίες.
Ο οίκος Chanel, ως ένας από τους πέντε κορυφαίους εργοδότες βάσει των προτιμήσεων των φοιτητών (στη λίστα Universum), έχει συνάψει μακροπρόθεσμες και στοχευμένες συνεργασίες με διάφορες αναγνωρισμένες σχολές. Οι παρουσιάσεις στις σχολές, η σύσταση ομάδων συνεργασίας και η προσφορά θέσεων πρακτικής άσκησης αποτελούν μόνο κάποιους από τους άξονες αυτής της συνεργασίας.
Οι συνεργασίες της Chanel με τις σχολές μόδας
Η Chanel συμμετέχει ενεργά στο IFM (Institut Français de la mode) για να ενισχύσει τη θέση του Παρισιού ως πρωτεύουσα της μόδας και να προσελκύσει και να εκπαιδεύσει ταλέντα από κάθε χώρα, που αργότερα θα εργαστούν σε όλους τους Οίκους μόδας.
Εκπρόσωποι της Chanel επισκέπτονται τη σχολή για να μοιραστούν το όραμά τους για τη μόδα με τους φοιτητές, ενώ ο γαλλικός οίκος μόδας προσφέρει στους φοιτητές της IFM την ευκαιρία να συμμετέχουν σε πρότζεκτ της Chanel καθώς ακόμη και πολλές ευκαιρίες για πρακτική.
Το 2015 η Chanel συνεργάστηκε με την ESSEC Business School για τη δημιουργία μιας κατεύθυνσης σπουδών εξειδικευμένη στο management τμημάτων εξαιρετικής τεχνογνωσίας.
Στόχος του είναι να προετοιμάσει τους διευθυντές και τους επιχειρηματίες του αύριο που θα εργαστούν σε εταιρείες στον τομέα της μόδας. Κάθε χρόνο, η Chanel καλωσορίζει δεκάδες φοιτητές και τους προσφέρει την ευκαιρία για προβληματισμό, διάλογο και διδασκαλία μέσω της υλοποίησης ενός έργου, που προτείνεται και συνοδεύεται από τις ομάδες του τμήματος Maisons d'art.
H Chanel συνεργάζεται επίσης με εξειδικευμένες σχολές στο δικό της τομέα, όπως το «École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne», το οποίο εκπαιδεύει τους νέους στη βιοτεχνία της μόδας (δημιουργία μοτίβων, ράψιμο ...) και της δημιουργίας. Ο γαλλικός οίκος μόδας συνεργάζεται ακόμη με τη «La Fabrique, École des métiers de la mode et de la décoration», όπου η Chanel εκπαιδεύει τους εργαζόμενους στους μπουτίκ της.
Επίσης το Maisons d'art της Chanel συνεργάζεται με την εταιρεία «Paraffection», η οποία επενδύει στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας και συχνά συνεργάζεται με σχολές που ειδικεύονται στο κέντημα, το κέντημα με φτερά και στην κατασκευή καπέλων. Μεταξύ αυτών βρίσκονται οι εξής σχολές: «Lycée Octave Feuillet», «Lycée de la Source», «l'Académie Internationale de Coupe de Paris (AICP)» και η «Ecole Duperré».
Το 2016, ο γαλλικός οίκος μόδας σχεδίασε και ανέπτυξε ένα αποκλειστικό διεθνές πρόγραμμα με την ENSAAMA (École Nationale Supérieure des Arts Appliqués et des Métiers d'Art) για την επιτάχυνση της προόδου των σπουδαστών του που ασχολούνται με το Visual Merchandising.
Το πρόγραμμα αυτό, που έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει τις δεξιότητες των φοιτητών, έχει καταστεί ένας πραγματικός χώρος εκκόλαψης διεθνών συνεργασιών, με πολύ διαφορετικό υπόβαθρο και κατάρτιση.
Αυτή η επιθυμία να αναπτυχθούν τα ταλέντα της Chanel μέσω της συνεργασίας με κορυφαίες σχολές στη Γαλλία αλλά και διεθνώς, εκπληρώθηκε και πάλι μέσα στο 2017, χάρη στην έναρξη ενός προγράμματος που είχε σκοπό την ανάπτυξη των ταλέντων της Chanel σε συνεργασία με τη φημισμένη σχολή «Central Saint Martins» στο Λονδίνο. Στόχος της συνεργασίας αυτής να εδραιώσει τις δεξιότητες των ειδικών του Visual Merchandising στους τομείς του στιλ και των αξεσουάρ.
Ως μέλος του Comité Colbert, η Chanel επενδύει ακόμη στις μεταπτυχιακές σπουδές στη «Στρατηγική του ντιζάιν», ένα πρόγραμμα που προσφέρεται από το «ENSAAMA». Ετσι κάθε χρόνο χορηγεί το πρότζεκτ ενός φοιτητή που θέλει να ενισχύσει τη δημιουργικότητά του.
Το 2018, ο γαλλικός οίκος μόδας ενίσχυσε τους δεσμούς του με τη σχολή μηχανικών πληροφορικής «ITECH», συμμετέχοντας σε ένα πρότζεκτ που οδηγεί στην απόκτηση διπλού πτυχίου με σκοπό την κατάρτιση διεπιστημονικών φοιτητών, εστιάζοντας στην καινοτομία. Για πολλά χρόνια, η ITECH υπήρξε βασικός συνεργάτης στην πρόσληψη και εκπαίδευση των ειδικών της Chanel στον τομέα μηχανικής για τα δέρματα και την κλωστοϋφαντουργία.
Ακολουθώντας το παράδειγμα αυτών των εταιρικών σχέσεων, η Chanel έχει πλέον πλέξει μακροχρόνιους δεσμούς και έχει χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με πάνω από 40 σχολές στη Γαλλία αλλά και διεθνώς.