Τη θεωρία ότι ο πιλότος της μοιραίας πτήσης MH370 της Malaysia Airlines έριξε σκόπιμα το αεροσκάφος στον Ινδικό Ωκεανό οδηγώντας στο θάνατο τους 238 επιβαίνοντες έρχεται να καταρρίψει μια κορυφαία εμπειρογνώμων.
Η Κριστίν Νεγκρόνι απορρίπτει τους ισχυρισμούς ότι ο κυβερνήτης Ζαχάρι Αμάντ Ζαχ ήθελε να αυτοκτονήσει και σκόπιμα επιχείρησε να προσθαλασσώσει το Boeing 777. Παρουσιάζει δε ως πειστική απόδειξη φωτογραφίες από τα flaps των πτερυγίων, που βοηθούν στην προσγείωση και τα οποία ξεβράστηκαν στο νησί La Reunion. Οι φωτογραφίες δείχνουν ότι flaps αυτά δεν είχαν ανασηκωθεί κατά τη συντριβή του Boeing τον Μάρτιο του 2014, πράγμα που σημαίνει ότι ο πιλότος δεν είχε τον έλεγχο του αεροπλάνου.
Με τον τρόπο αυτό θέλησε να απαντήσει στις εικασίες του Καναδού ερευνητή αεροπορικών δυστυχημάτων, Λάρι Βανς, ο οποίος μιλώντας σε εκπομπή αυστραλιανού δικτύου, είπε ότι o πιλότος ήθελε να αυτοκτονήσει, διατηρώντας ωστόσο ανέπαφο μέχρι την τελευταία στιγμή το αεροπλάνο, ώστε να μην εκτοξευτούν τριγύρω συντρίμμια που θα βοηθούσαν στον από αέρος εντοπισμό του.
O Βανς υποστήριξε ότι ο Ζαχ έκανε μια προσεκτική σειρά ελιγμών, ζιγκ ζαγκ, κινούμενος ακριβώς πάνω στα σύνορα της Μαλαισίας με την Ταϊλάνδη με σκοπό να μην τον πιάσουν τα ραντάρ, να εξαφανίσει την πτήση ΜΗ 370 για πάντα και μετά ανενόχλητος και χωρίς να καταγράφονται οι κινήσεις του να καταρρίψει το αεροσκάφος στον Ινδικό Ωκεανό, σε σημείο που ήξερε ότι δεν θα βρισκόταν ποτέ.
Αλλά η Νεγκρόνι απορρίπτει ως «εξωφρενικά» και «παράλογα» τα συμπεράσματά του και σε ανάρτησή της στην ιστοσελίδα της μετά την προβολή της συνέντευξης του Βανς, εξαπέλυσε επίθεση στο αυστραλιανό δίκτυο, που πρόβαλε, όπως είπε, «αρλούμπες» και «παρατραβηγμένες θεωρίες».
«Δεν ξέρω τι συμβαίνει με την Αυστραλία, αλλά παρά την έλλειψη και της παραμικρής απόδειξης ότι κάποιος από τους πιλότους είχε αυτοκτονικές τάσεις, τα αυστραλινά ΜΜΕ τρελαίνονται μ’ αυτή τη θεωρία», αναφέρει.
«Αντιθέτως, στην εκπομπή “The Crash Detectives” [του ΒΒC] εγώ υποστήριξα ευλόγως ότι λόγω μιας ταχείας αποσυμπίεσης στο αεροσκάφος οι πιλότοι έπαθαν μερική υποξία κι ως εκ τούτου δεν ήταν σε θέση να λάβουν λογικές αποφάσεις. Ο ένας ή και οι δύο στο πιλοτήριο οδήγησαν ακούσια εκτός πορείας το αεροσκάφος πετώντας μέχρι που κατέρρευσαν. Το αεροπλάνο συνέχισε να πετάει μέχρι που ξέμεινε από καύσιμα στο νότιο Ινδικό Ωκεανό».
Τους ισχυρισμούς του Βανς περί «ελεγχόμενης πτώσης» (controlled ditching) του Boeing στη θάλλασα απέρριψαν χθες και ερευνητές του Αυστραλιανού Γραφείου Ασφάλειας Μεταφορών (ΑΤSB) επιμένοντας ότι ο πιλότος δεν είχε τις αισθήσεις του κατά τις τελευταίες στιγμές κι ότι το αεροπλάνο ήταν εκτός ελέγχου.
«Εξετάσαμε κάθε στοιχείο που είχαμε με αντικειμενικό τρόπο» είπε σε κοινοβουλευτική ακρόαση στην Κανμπέρα ο διευθυντής ερευνών της ATSB, Πίτερ Φόλεϊ. «Έχουμε αρκετά δεδομένα που μας λένε ότι το αεροπλάνο, εάν ήταν υπό έλεγχο κατά το τέλος, δεν ήταν και υπό πολύ επιτυχημένο έλεγχο».