Eνα από τα πιο ανατρεπτικά πρόσωπα της δεκαετίας του ’70, η μούσα του Άντι Γουόρχολ, κλείνει τα 70 της χρόνια.
Η Γκρέις Τζόουνς, μαζί με τους Τζέισον Ντερούλο και Έλι Γκούλντινγκ θα εμφανιστούν στο γκαλά της amfAR, μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που υποστηρίζει την έρευνα για το AIDS, που διοργανώνεται σήμερα Πέμπτη στις Κάννες. Γίνεται 70 ετών.
Εξαλλη περσόνα, τραγουδίστρια, ηθοποιός, μοντέλο, αποτέλεσε από μόνη της κατηγορία. Η Γκρέις Τζόουνς, με τη μακροχρόνια καριέρα, προκαλούσε τρόμο, τόσο σε γυναίκες όσο και σε άντρες.
Η Γκρέις Τζόουνς συμβόλιζε την ντίσκο σκηνή της δεκαετίας του 70 , υπήρξε μούσα του Άντι Γουόρχολ, πλαισίωσε ακόμα και τον Σβαρτσενέγκερ στον «Κόναν τον Βάρβαρο» και έγινε το πρώτο αφρο-αμερικανικό Bond Girl....
Ο πρώην σύντροφός της και μακροχρόνιος συνεργάτης της, ο κορυφαίος Γάλλος φωτογράφος Ζαν-Πολ Γκουντ, μετέτρεψε την Γκρέις από ανθρώπινο ον σε μια ανδρόγυνη σιλουέτα που έμοιαζε εξωγήινη.
Δείτε την να τραγουδάει σε ηλικία 67 ετών στο Μόντρεαλ:
Η Νεοϋορκέζα τζαμαϊκανής καταγωγής κατοικούσε πάντα στις σκοτεινές γωνιές των ανθρώπινων φαντασιώσεων, εκεί ακριβώς όπου γεννιούνται οι πλέον μύχιοι και ανείπωτοι πόθοι. Είχε εξάλλου τους Άντι Γουόρχολ, Ζαν Πολ Γκουντ και Χέλμουτ Νιούτον να προσκυνούν τη φιγούρα της και τα πολλαπλά γωνιώδη πρόσωπά της.
Κι έτσι το όνομα Γκρέις Τζόουνς έφτασε να αντηχεί ένα από τα σφοδρότερα ινδάλματα που ο κόσμος έχει ποτέ δει, μια δυναμικότατη προσωπικότητα που διέτρεξε είδη, κινήματα και τάσεις με την ίδια μανία που αγάπησε και έζησε.
Τοπ μόντελ, βασίλισσα της απανταχού ομοφυλόφιλης κοινότητας και είδωλο της μόδας, η Γκρέις τελειοποίησε πρώτη το ανδρόγυνο στιλ: αντρικό κοστούμι Αρμάνι, γόβα στιλέτο και κοντοκουρεμένο μαλλί.
Η πιο ανεπάντεχη εμφάνισή της ήταν αυτή με τον Λουτσιάνο Παβαρότι, ο οποίος την κάλεσε να εμφανιστεί δίπλα του στις καθιερωμένες ετήσιες συναυλίες στη γενέτειρά του τη Μόντενα, όπου ερμήνευσε μαζί του, με την εκφραστική κοντράλτο φωνή της, την άρια «Ρourquoi me reveiller» από τον «Βέρθερο» του Μασνέ.
Ακούστε το:
Υποψήφια για Grammy τρεις φορές και άλλες τρεις για το Saturn Award, η Γκρέις Τζόουνς ήταν πάντα πολλά περισσότερα από όσο το σχεδόν απόκοσμο look της κατάφερνε να μεταδώσει. Πολλά χιτ της σκαρφάλωσαν στις πρώτες θέσεις των αμερικανικών και ευρωπαϊκών charts, δίσκοι της έγιναν ανάρπαστοι και μέτρησε μια εξίσου ζηλευτή καριέρα στις πασαρέλες του κόσμου, όντας άλλοτε τοπ μόντελ πρώτης γραμμής.
Η αντισυμβατική καλλονή έζησε ταυτοχρόνως και μια θυελλώδη ερωτική ζωή. Πρώτος μεγάλος της σταθμός, ο φωτογράφος και μακροχρόνιος συνεργάτης της Ζαν-Πολ Γκουντ, με τον οποίο η Τζόουνς απέκτησε έναν γιο, τον Paulo, ο οποίος της χάρισε αργότερα και ένα εγγόνι.
Το 2015, σε ηλικία 67 ετών, παρά τα χρόνια της, η απίστευτη ντίβα ανέβασε τη μπλούζα της, δείχνοντας ένα καλογυμνασμένο σώμα, αψεγάδιαστο και πανέμορφο. Σπάνια μια γυναίκα της ηλικίας της θα μπορούσε να επιδείξει ένα τόσο ωραίο σώμα. Ακόμη και το στήθος της δεν άφησε παραπονεμένους τους φαν της.
Το απίστευτο περιστατικό συνέβη στο Barnes & Noble στη Νέα Υόρκη κατά τη διάρκεια παρουσίασης του βιβλίου της Jones με τίτλο «I’ll Never Write My Memoirs».
Στο βιβλίο της η ντίβα αναφέρεται στους μέντορές της Ιβ Σεν Λορέν και στον Άντι Γουόρχολ, αλλά «περιποιείται» δεόντως και τις σταρ -από Lady Gaga μέχρι Μάιλι Σάιρους.
«Οι τάσεις έρχονται και οι άνθρωποι λένε «ακολούθησε εκείνο και το άλλο». Υπάρχει πληθώρα τάσεων. Γίνε σαν τη Μπιγιονσέ, τη Μάιλι Σάιρους, τη Ριάνα, τη Lady Gaga, τη Ρίτα Όρα και τη Sia. Να είσαι σαν τη Μαντόνα. Δεν μπορώ να είμαι σαν αυτές -παρά μόνο στο βαθμό που αυτές είναι σαν κι εμένα», γράφει.
Η Grace Jones δεν ενδιαφέρεται να δουλέψει μαζί με τα μεγάλα αστέρια της εποχής, παρά την επιμονή της εταιρείας της και τις παροτρύνσεις. «Πρέπει να το κάνεις, θα είναι πολύ καλό για σένα. Θα παρουσιαστείς σε ένα νέο κοινό, θα βγάλεις χρήματα». Η τολμηρή καλλιτέχνης με το ανδρόγυνο λουκ κλείνει τις κουβέντες με ένα «Όχι».
Διατηρεί καλές σχέσεις με την Κέιτ Μος, αλλά δεν έχει και πολύ καλή ιδέα για το… σινάφι της. Για τους άλλους τραγουδιστές/μουσικούς λέει πως δεν είναι και τόσο επαναστατικοί. «Αν τραγουδάς στο Βέγκας και αυτοί που έχουν πληρώσει για να σε ακούσουν δεν δίνουν και τόση σημασία, τότε αυτό δεν σε βγάζει πουθενά» .
Πρόσφατα η άγρια ντίβα τραγούδησε ακόμη και το «La vie en rose» της Εντίθ Πιάφ: