Η Μόσχα ξόδεψε 3 δις δολάρια στην μεγαλύτερη γέφυρα της Ευρώπης, η οποία συνδέει την Ρωσία με την κατεχόμενη Κριμαία και η οποία ανταποκρίνεται τόσο σε πρακτικούς όσο και σε γεωπολιτικούς σκοπούς.
Φορώντας ένα τζην παντελόνι και μαύρο δερμάτινο ο Βλαντιμίρ Πούτιν τράβηξε το φρένο και άρχισε να οδηγεί στη νέα γέφυρα, την Τρίτη, 15 Μαίου. Ο ρώσος πρόεδρος εγκαινίαζε έτσι αυτό το έργο τέχνης 19 χιλιομέτρων, την μεγαλύτερη γέφυρα της Ευρώπης, υψηλής στρατηγικής σημασίας για την Μόσχα. Αυτοκίνητα και λεωφορεία θα κυκλοφορούν από τις 16 Μαίου, σύμφωνα με το Κρεμλίνο, ενώ τα τρένα θα κυκλοφορήσουν το 2019.
Ο Πούτιν είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους επικεφαλής των συνεργείων που δούλεψαν για 27 μήνες στα εργοτάξια αυτού του φιλόδοξου έργου.
«Σας συγχαίρω για αυτήν την ιστορική ημέρα. Είναι ιστορική γιατί σε προηγούμενες περιόδους, την εποχή των πατεράδων μας, οι άνθρωποι ονειρεύονταν μια τέτοια γέφυρα. Επιτέλους, χάρη στο ταλέντο και στην εργατικότητά σας, αυτό το σχέδιο, αυτό το θαύμα, ολοκληρώθηκε» ανέφερε ο πρόεδρος της Ρωσίας.
Η γέφυρα κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ, κάτι λιγότερο από τρία χρόνια. Δέκα χιλιάδες εργάτες δούλεψαν για την κατασκευή και εκτιμάται ότι 40 000 αυτοκίνητα θα περνούν καθημερινά.
Η νεόδμημη γέφυρα διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας (δύο ανά κατεύθυνση) για τα αυτοκίνητα και σιδηροδρομική γραμμή σε νησίδα στο κέντρο, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019.
Με μήκος σχεδόν 19 χλμ., είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και συνδέει για πρώτη φορά τη συγκεκριμένη χερσόνησο με τη Ρωσία (στην περιοχή του Κρασνοντάρ), παρακάμπτοντας την Ουκρανία.