Με το i30N η Hyundai παρουσιάζει το πρώτο της hot hatch και πραγματικά κλέβει τις εντυπώσεις.
Κι αυτό γιατί οδηγώντας το καταλαβαίνει κανείς αμέσως πως είναι πολύ καλά στημένο και απόλυτα ισορροπημένα.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως εύκολα μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα, καθώς πλασάρεται ακριβώς εκεί που θέλει ο οδηγός και παραμένει ουδέτερο. Ταυτόχρονα έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, παρόλο που οι 275 ίπποι της έκδοσης Performance κινούν τους ε εμπρός τροχούς, ενώ εξίσου σημαντικό είναι το ότι δεν γίνεται κουραστικό.
Αντίθετα αποδεικνύεται γρήγορο και διασκεδαστικό, με ένα σύστημα διεύθυνσης που ξεχωρίζει με την αίσθηση και την ακρίβειά του, με φρένα που αποδεικνύονται δυνατά και ανθεκτικά και με έναν κινητήρα 2.000 κυβικών που ανεβάζει εύκολα και γρήγορα στροφές και δεν προβληματίζει πουθενά.
Στη στάνταρ εκδοχή αποδίδει 250 ίππους, ενώ στην κορυφαία Performance 275, εξασφαλίζοντας ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,2 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 250 χλμ./ ώρα. Στα ιδιαίτερα γνωρίσματα του περιλαμβάνεται και ο ήχος.
Πολύ καλή είναι και η ακαμψία του πλαισίου, που πέρα από δύο σημεία ενίσχυσης δεν διαφέρει από αυτό των απλών i30, ενώ στάνταρ εδώ είναι και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό.
Το i30N έχει 3 βασικά προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport και δύο που ονομάζονται Ν (Ν Μode και N Custom) που επιλέγονται από μπουτόν στο τιμόνι. Ο οδηγός που θα πάρει θέση πίσω του θα κάθεται, όπως και ο συνοδηγός σε καθίσματα μπάκετ, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, καθώς και ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης.
Αυτό που εντυπωσιάζει όμως περισσότερο από όλα στο Hyundai i30N είναι η τιμή του, μιας και η έκδοση των 250 ίππων ξεκινά από τις 26.990 ευρώ και η Performance, που τελικά έχει και το προβάδισμα, από τις 28.750 ευρώ.