Η οικονομική κρίση αλλά και η ανάπτυξη του διαδικτύου οδηγούν σε πλήρη «εξαφάνιση» την έντυπη ενημέρωση.
Οι πωλήσεις σε εφημερίδες και περιοδικά βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση και από το 2012 οι απώλειες μετριώνται σε εκατομμύρια φύλλα. Η τελευταία έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών το 2017 είναι ενδεικτική της κρίσης που διέρχονται τα έντυπα.
Μόνο το 2017 οι πωλήσεις των εφημερίδων μειώθηκαν κατά 19,6% σε σχέση με το 2016 ενώ των περιοδικών κατά 15,4%.
Οι εφημερίδες
Πέρυσι πουλήθηκαν λιγότερα 14.027.054 φύλλα εφημερίδων. Οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν στα 57.614.541 φύλλα από 71.641.595 φύλλα το 2016 (πτώση 15,9% είχε καταγραφεί το 2016 προς το 2015).
Εξαίρεση αποτελούν μόνον οι πωλήσεις των θρησκευτικών εφημερίδων, που αυξήθηκαν κατά 13,2%. Ενώ, οι ξενόγλωσσες εφημερίδες που εκδίδονταν στη χώρα και διανέμονταν από τα πρακτορεία διανομής τύπου δεν εμφάνισαν κυκλοφορία, επειδή σταμάτησε η έκδοσή τους, όπως είχε ήδη παρατηρηθεί από το 2016.
Στις πολιτικές εφημερίδες η πτώση ανήλθε σε 21,2% (απώλειες 10.866.504 φύλλων), στις αθλητικές υπήρξε μείωση 11,9% (απώλειες 1.980.727 φύλλων) και στις οικονομικές η πτώση ανήλθε σε 28,8% (απώλειες 437.189 φύλλων).
Τα περιοδικά
Σύμφωνα επίσης με την έρευνα ημερήσιου και περιοδικού Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ, οι συνολικές πωλήσεις των περιοδικών μειώθηκαν πέρυσι κατά 15,4% και «χάθηκαν» 4.124.589 τεύχη (από πωλήσεις 26.856.559 τευχών το 2016 σε πωλήσεις 22.731.970 τευχών πέρυσι).
Εξαίρεση αποτελούν μόνον τα μουσικά περιοδικά, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 6,7%. Σημειώνεται ότι πτώση στις συνολικές πωλήσεις των περιοδικών κατά 9% είχε καταγραφεί το 2016 σε σχέση με το 2015.
Οι σημαντικότερες μειώσεις παρατηρούνται:
α) Στις πωλήσεις τηλεοπτικών περιοδικών (2017/2016: -12% και 2016/2015: -6,3%)
β) Στις πωλήσεις περιοδικών ελεύθερου χρόνου- ψυχαγωγίας (2017/2016: -10.3% και 2016/2015: -2,6%)
γ) Στις πωλήσεις περιοδικών ποικίλης ύλης (2017/2016: -18.8% και 2016/2015: -5.9%).