Τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής και αιτήματος αναστολής ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών παρέχει πιλοτικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσοδων.
Στόχος είναι η μείωση του διοικητικού κόστους, η απλούστευση των διαδικασιών, η διαφάνεια και την καλύτερη εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, όπως επισημαίνεται στη σχετική απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Από τις 9 Μαίου θα μπορεί να γίνεται ηλεκτρονική προσφυγή και παρακολούθηση της πορείας της για πράξεις που έχουν εκδοθεί από τις εξής ΔΟΥ:
- Φορολογίας Ανωνύμων Εταιρειών (Φ.Α.Ε.) Αθηνών,
- Χολαργού,
- Ψυχικού,
- Αμπελοκήπων και
- Ιωνίας Θεσσαλονίκης
Στη φάση αυτή, η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής παρέχεται εναλλακτικά με τον έντυπο τρόπο υποβολής, που προβλέπεται στην ΠΟΛ 1064/2017 απόφαση. Σε ορίζοντα εξαμήνου, η ευχέρεια ηλεκτρονικής υποβολής θα παρασχεθεί σταδιακά για πράξεις, που έχουν εκδοθεί από τις υπόλοιπες ΔΟΥ και τα ελεγκτικά κέντρα.
Οπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ κατά τη διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας θα εκτιμηθεί το αποτέλεσμα αυτής, ώστε προοδευτικά η ηλεκτρονική υποβολή να καταστεί η μοναδική διαδικασία υποβολής των ενδικοφανών προσφυγών ενώπιον της ΔΕΔ.