Τώρα πια που είμαστε βιαστικοί σε όλα μας, χρόνος δεν περισσεύει, πώς θα μας φαινόταν αν στη μονοήμερη επίσκεψη γνωριμίας μας με μια μητρόπολη είχαμε σαν οδηγό έναν καταξιωμένο καλλιτέχνη, ίσως κι έναν εμβληματικό καλλιτέχνη;
Τον Λεονάρντο ντα Βίντσι για τη Φλωρεντία; Τον Άντι Γουόρχολ για τη Νέα Υόρκη; Τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ για το Άμστερνταμ;
Όχι τον ίδιον, βέβαια. Άλλα έναν χάρτη με διαδρομές για βόλτα μιας μέρας μόνον, που ο «ίδιος» έχει ετοιμάσει (και τον οποίο θα μπορούσαμε να πάρουμε ανάμεσα στα τόσα φυλλάδια που παίρνουμε φτάνοντας στο αεροδρόμιο, ή από το κιόσκι «Tourist Info» της πόλης).
Αυτούς ακριβώς τους χάρτες ετοίμασε το γραφείο ντιζάιν Neomam. Οκτώ, για την ακρίβεια.
Ο χάρτης που προτείνει για την Φλωρεντία ο Λεονάρντο ντα Βίντσι μοιάζει να έχει βγει από τα μπλοκ ζωγραφικής του τελευταίου πανεπιστήμονα της ιστορίας.
Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ μας «ξεναγεί» στο Λος Άντζελες, η Γιαγιόι Κουσάμα - αυτή που καθιέρωσε το «πουά» - μας κάνει βόλτες στο Τόκιο.
Για το Γιοχάνεσμπουργκ, οδηγό έχουμε τον χάρτη του Ουίλιαμ Κέντριτζ, αυτού του εκπληκτικού ζωγράφου, φωτογράφου, κινηματογραφιστή και σκηνοθέτη θεάτρου και λυρικού θεάτρου, δουλειές του οποίου είχαμε την τύχη να απολαύσουμε τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Πιο κατάλληλος από τον Άντι Γουόρχολ για τη Νέα Υόρκη ίσως να μην υπάρχει.
Και, βεβαίως, με το Άμστερνταμ είναι άρρηκτα συνδεδεμένος ο Βαν Γκογκ. Το Λονδίνο, τέλος, το επισκεπτόμαστε με οδηγό χάρτη του Banksy.
Στις πόλεις αυτές, οι καλλιτέχνες αυτοί δημιούργησαν τέχνη.
Τα κτίρια των πόλεων παραμένουν, σαν παλιοί φίλοι, ξέρουν τις ιστορίες. Γενιές πέρασαν από κει, τα μυστικά είναι στο χέρι μας να τα ξεκλειδώσουμε.
Οι διαδρομές που προτείνουν αυτοί οι χάρτες ρίχνουν ένα καινούργιο φως πάνω στις πόλεις. Αλλά και σε αυτούς τους καλλιτέχνες επίσης.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ