Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ κατέθεσε χθες στο Κογκρέσο φορώντας ένα σοβαρό κοστούμι, που έκανε τους θαυμαστές του να καταλάβουν πως τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά.
Το μπλε ναυτικό κοστούμι με το λευκό πουκάμισο και την μπλε γραβάτα δεν ήταν το συνηθισμένο λουκ του Ζούκερμπεργκ. Αλλά έδειχνε σαφώς το σεβασμό και την σοβαρότητα που ο Ζούκερμπεργκ χρειαζόταν απελπισμένα να τονίσει τόσο στην επιτροπή της Γερουσίας που έσπευσε να τον «ανακρίνει» για την Cambridge Analytica και την ρωσική εμπλοκή στον προεδρικό αγώνα των ΗΠΑ το 2016, όσο και απέναντι σε ένα κοινό, του οποίου η πίστη στο Facebook είχε κλονιστεί. Αυτό συνήθως δε σημαίνει τίποτα όταν ένας τιτάνας της βιομηχανίας εμφανίζεται στο Κογκρέσο με ένα κοστούμι. Όπως, για παράδειγμα, η παρέλαση των διευθυντικών στελεχών των τραπεζών, που βρέθηκαν ενώπιον διαφόρων επιτροπών της Βουλής και της Γερουσίας μετά την οικονομική κρίση του 2008. Είναι τραπεζίτες και όλοι τους ήξεραν το πρωί που θα ξυπνούσαν τι θα φορούσαν. Αλά όταν ένας 33χρονος από τν Silicon Valley που συνήθως εμφανίζεται με T-shirt και τζιν αλλάζει την νεανική του «στολή» για ένα αυστηρό κοστούμι, σημαίνει ότι αντιλαμβάνεται τη βαρύτητα της στιγμής και θα ήταν παράλογο γι’ αυτόν να φορέσει κάτι άλλο.
Δεν ήταν η πρώτη φορά όμως που ο Ζούκερμπεργκ φόρεσε κοστούμι. Το έκανε άλλη μία φορά όταν ήταν στην ηλικία των 20, κατά τη διάρκεια μιας άλλης κρίσιμης περιόδου στην ιστορία του Facebook. Ήταν το 2009. Μια τεαστια ύφεση ήταν σε εξέλιξη και οι επενδυτές ήταν νευρικοί σχετικά με το αν το Facebook θα ήταν ακόμη κερδοφόρο. «Σκέφτηκα ‘Θα φοράω γραβάτα κάθε μέρα φέτος, έτσι ώστε όταν με βλέπετε, να ξέρετε πως είναι μια σοβαρή χρονιά είχε πει ο Ζούκερμπεργκ αναπολώντας εκείνη την περίοδο, σε μια συνέντευξή του πέρυσι. Κάνοντας πράξη τα λεγόμενά του, ο Ζούκερμπεργκ απαρνήθηκε το σήμα κατατεθέν στα ρούχα του και φορούσε γράβατα κάθε μέρα το 2009 (και το Facebook σημείωσε θετική ροή μετρητών εκείνο το έτος).
Υπάρχουν όλες οι ενδείξεις πως το 2018 θα είναι εξίσου σημαντικό για το Facebook και για τον ίδιο τον Ζούκερμπεργκ. Μετά το σκάνδαλο για την παράνομη κλοπή των προσωπικών δεδομένων 87 εκατομμυρίων λογαριασμών του Facebook από την εταιρεία πολιτικών ερευνών Cambridge Analytica, μαζί με την αδιάφορη απουσία του Ζούκερμπεργκ από την κοινή γνώμη την ώρα που ξέσπασε το σκάνδαλο, η ηγεσία του Facebook δε θα μπορούσε να έχει ένα fashion faux pas. Δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη.