Σε ένα άκρως διαφωτιστικό τεύχος, το γαλλικό περιοδικό 60 millions de consommateurs [«60 εκατομμύρια καταναλωτές»], γνωστό για τις αποκαλύψεις του στα θέματα διατροφής και υγιεινής, καταγγέλλει «τα τρόφιμα που μας δηλητηριάζουν».
Το τεύχος αποκαλύπτει πώς μπορούμε, για κάθε μάρκα, να βρούμε την κρυφή ζάχαρη, το αλάτι, τα λιπαρά, το πρόσθετα, τα νιτρικά και τα κρυφά φυτοφάρμακα που οι βιομηχανίες μας κρύβουν.
Το εν λόγω περιοδικό, το οποίο εκδίδεται από το Εθνικό Ινστιτούτο Καταναλωτών, δηλαδή έναν δημόσιο φορέα, ο οποίος υπόκειται στο Υπουργείο υγείας και κατανάλωσης, περνάει από κόσκινο 100 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και παραθέτει στοιχεία από επίσημες έρευνας υγείας.
Αποκαλύπτει, έτσι, ότι η σκόνη σοκολάτα περιέχει περισσότερη ζάχαρη παρά σοκολάτα, ότι τα γιούρτια περιέχουν απαγορευμένα πρόσθετα και ότι ο πρώτος ένοχος, η ζάχαρη, συνήθως κρύβεται. Για παράδειγμα, σε ένα μπουκάλι κέτσαπ Heinz των 700 γραμμαρίων, βρίσκει κανείς 8 ντομάτες και 22 κομμάτια ζάχαρη! Δηλαδή σε κάθε κουταλιά κέτσαπ υπάρχει τόση ζάχαρη όσο και σε δύο πολύ γλυκά μπισκότα.
«Το 80% του αλατιού που καταναλώνουν οι Γάλλοι προέρχεται από τα έτοιμα και συσκευασμένα προϊόντα, ενώ το 70% της ζάχαρης προστίθεται στα προϊόντα και κρύβεται», αναφέρει το περιοδικό.
Η ανάγνωση του τεύχους είναι αγχωτική, γράφουν τα γαλλικά ΜΜΕ, αλλά προσφέρει όπλα και κλειδιά στους καταναλωτές για να προσεγγίζουν τα τρόφιμα με σωστό τρόπο.
Στον τομέα των κρεατικών, το έγκριτο περιοδικό εξηγεί ότι σε μεγάλες δόσεις το κόκκινο κρέας ευνοεί την εμφάνιση καρκίνων, ειδικά καρκίνων του στήθους για τις γυναίκες. Συμβουλεύει, μάλιστα, να μην καταναλώνουμε πάνω από 500 γραμμάρια κόκκινο κρέας την εβδομάδα, ήτοι 70 γραμμάρια την ημέρα και να καταναλώνουν ακόμη λιγότερο οι γυναίκες άνω των 50 ετών.
Το περιοδικό αποκαλύπτει επίσης τα κρυφά λιπαρά που υπάρχουν στα δημητριακά των παιδιών, τα οποία αποκαλεί «βόμβες λίπους», και ειδικά τις μάρκες Tresor της Kellogg's και Extra Fruits της Kellogg's, τις μπάρες δημητριακών, αλλά και τα έτοιμα πιάτα με λαχανικά κλπ.
Η μεγαλύτερη απογοήτευση έρχεται από τα γιαούρτια. Το περιοδικό, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και αναφέρει ότι «οι καταναλωτές εξαπατώνται». Ενώ ο νόμος απαγορεύει την χρήστη πρόσθετων στα φρέσκα γιούρτια, οι μεγάλες μάρκες τα χρησιμοποιούν σε μεγάλες ποσότητες, ειδικά στα γιούρτια με φρούτα: «Το μείγμα φρούτων χρησιμεύει σαν δούρειος ίππος για να καταστρατηγείται ο νόμος», γράφει.
Για τα φυτοφάρμακα, το περιοδικό συμβουλεύει να προτιμούμε τα βιολογικά προϊόντα, να καθαρίζουμε τα συμβατικά φρούτα και τα λαχανικά, να βουρτσίζουμε τα κολοκυθάκια, τις μελιτζάνες και τα αγγούρια. «Ένα πέρασμα κάτω από το νερό δεν αρκεί», γράφει το περιοδικό.